aleksander_sk Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har akkurat bygd ny HTPC, og etterhvert fått ting til å fungere, men bildet på min Viewpia 32" LCD er veldig dårlig. Det er mye firkanter, og rare farger. Er dette pga HDMI-kabelen? Med VGA-kabel ser det ganske greit ut. Jeg har et Radeon HD 3200 grafikkort integrert i hovedkortet. Grunnen til at jeg vil bruke HDMI-kabelen er at jeg kan kjøre den inn i receiveren min sammen med PS3 og videre kjøre HDMI ut fra receiveren og opp i LCDen. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hvilken oppløsning kjører du på PCen ut til Reciver? Noen kan være litt kresne på å få nøyaktig 720p (1280x720) eller 1080p (1920x1080). Se også hva reciver er satt til for å behandler signalet. AKIRA Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jeg kjører 720p, fordi andre oppløsninger, utenom 1080p, fucker opp fargene på skjermen. Det legges et lilla lag på skjermen. Men LCDen er kun 720p så i prinsippet skal den vel ikke greie 1080p. Jeg prøvde med den oppløsningen, men objekter på skjermen ble rett og slett for små til at det var praktisk å ha det slik. Ang. receiveren så har jeg prøvd veldig mye forskjellig, men de instillingene på oppløsning står på auto tror jeg. Kan prøve å sette dem til 720p. Bildet på skjermen nå er liksom veldig skurrete, så det blir slitsomt å se på i lengden, men dessverre så er det helt fantastisk å se filmer og serier på, så det er litt synd å måtte gi opp. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Her er et bilde av hvordan Opera ser ut. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Min er enda værre, tekst er såvidt leselig på skrivebord. Dog, filmer er utrolig vakre å se på Eneste som delvis løste problemet var å ha oppløsningen på maximum av hva tv'en klarte, i mitt tilfelle 1680x1050, det reduserte noe av "støyen" på skrivebordet. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Er du fortsatt i forbedringsstadiet, eller har du bare gitt opp? For eg vurderer å gå tilbake til VGA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå