Gå til innhold

22" skjermer som BRÅKER


WarpX

Anbefalte innlegg

Om dere har eller har hatt skjermer som bråker (summelyd i bakkant slik at det høres ved normal bruk), vennligst post her. Vanligvis må man gå en del ned på brightness slik at det høres. Produsenten vil gjerne ha det til at det er en defekt, men dette er ikke alltid tilfelle da folk får tilsendt både en og to erstatninger og de bråker akkurat like mye som den første.

 

Den jeg med sikkerhet vet "buzzer", er

ViewSonic VX2255wmb

 

Jeg har hatt den og sendt tilbake. En kompis har den samme skjermen og den bråker også. En på forumet her har hørt den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dimmern for baklyset på skjermen som bråker. Ganske uakseptabelt når man har jobbet rævva av seg for å få en stille pc, så skal plutselig skjermen av alle ting begynne å lage støy. Om dette gjelder Samsung sine skjermer også så er jo det leit.

Lenke til kommentar

En slik summing ville irritert vettet av meg. Jeg har fortsatt CRT hjemme, men testet her på jobben for moro skyld og den begynte å summe, når brightness var alt annet enn maks. HP L1940T. Ja, sikkert ikke så mange som bruker den privat, men hvorfor ikke. :D

 

Spørsmålet jeg da stiller meg er: Hvorfor vil dere skru ned på brightnessen? (Har CRT selv, som sagt)

 

Og, hvorfor får man ikke da denne summingen på bærbare pc-er når man skrur ned der for å spare på batteri?

Lenke til kommentar

Spørs vel kanskje hva slags dimmer de bruker i skjermen..

 

Har en samsung 15" som jeg kjøpte for evigheter siden, og den peip totalt uakseptabelt høyt med brightness under 30% husker jeg. Ellers har jeg aldri opplevd problemet siden... og tenkte at det kanskje var sånn begynnerproblemer med lcdskjermer.

 

Ellers skal det sies at stålampa mi fra ikea også lager summe/pipelyd ved visse dimmestyrker. Dimmere som ikke lager disse lydene er nok dyrere antar jeg...

Lenke til kommentar

Noen skjermer har altfor høy brightness ved 100%. Om lyset er for sterkt i forhold til omgivelsene vil du bli sliten i øynene ganske fort. Forskjellige romforhold vil kreve forskjellig lysstyrke fra skjermen for at den skal være mest mulig behagelig å se på. I tillegg går det også litt på preferanser selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...