_Daniel_ Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Vær eneste gang jeg spiller TDU, så setter jeg opp vifta på skjermkortet på maks for å prøve å forhindre å få artifacs eller hva det nå enn heter.. Dette pleier å skje alt imellom 10 min til 2 timers spilling, ble rett å slett så lei i går, så jeg formaterte pcen også ( fordi det trengtes også ) men da har det blitt litt bedre ser det ut som.. Men problemet er der forsatt.. Jeg har 8800 GT XXX Versjonen, kortet ligger på 40-45 idle og er oppi 60-70 grader load.. Jeg har pcen oppå bordet jeg har skjermen og alt på, og den står rett inntil vinduet som står oppe vær gang jeg spiller TDU. Inatt gikk spillet glatt unna i et par timer, til det tilslutt tok kvelden, så startet jeg opp spillet nå idag igjen og spilte ca et kvarter, og da var ikke vinduet oppe, så det virker ut som om det er noe i pcen som blir for varmt, men jeg vet ikke hva.. Hva kan være problemet? Litt info om pc: | | \/ Endret 28. april 2008 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Tdu? Det som du kan prøve er å klokke ned litt på kortet, for eksempel ved å bruke rivatuner eller annen app som du kan stille inn frekvensene med. Siden du sier at kortet låser seg ofte, så prøv å klokke ned med ca 25% første gang, hjelper ikke det klokk ned 50%. Om det kun forekommer i et konkret spill så kan det godt være driverproblemer. Ser at du kun har en psu til oppsettet ditt, em Mist 500W , det kan tenkes at den er litt liten for oppsettet ditt og at du ikke greier å få nok volt til skjermkortet for at det skal være stabilt nok. Kan være greit å få logget Vcore, 12V etc så du kan ta en titt og se om disse faller kraftig under spilling. Speedfan er et program som kan brukes til dette. Endret 28. april 2008 av Malvado Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Tdu? Det som du kan prøve er å klokke ned litt på kortet, for eksempel ved å bruke rivatuner eller annen app som du kan stille inn frekvensene med. Siden du sier at kortet låser seg ofte, så prøv å klokke ned med ca 25% første gang, hjelper ikke det klokk ned 50%. Om det kun forekommer i et konkret spill så kan det godt være driverproblemer. Problemet er da det et kortet ikke er overklokka.. Så ser ikke akuratt problemet i at det skal være problemet.. Jeg har kunne klart å spille andre spill uten problemet ( som jeg husker såfall ) Tenkte jeg skulle kjøre en stabilitets test på skjermkortet, for om det da skjer noe, er det noe med varmen vil jeg tro.. =/ Endret 28. april 2008 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 XXX-versjonene fra XFX er overklokket fra fabrikk, men det har hendt at de ikke alltid er stabile selv om det skal være garantert fra produsent at de skal fungere på de høyere frekvensene (8800 Ultra XXX hadde visst en del problemer med det). Så om du klokker ned til standard 8800GT-frekvenser (600/1800), og så sjekke om det er stabilt der. Hvis ikke, så ligger kanskje feilen et annet sted. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Jeg har opplevd BSOD og artifacts etter at jeg har installert en driver som ikke var helt i orden. Så jeg prøvde å hente ned originaldrivere fra Nvidia, så funket alt igjen. Kan godt hende at det er skjermdriveren som ikke er helt i vater? Prøv å gå tilbake til en tidligere versjon av driveren, eller hent den ned fra nvidia og se om artifactsene forsvinner. ikke sikkert at jeg har rett i det hele tatt, men det kan vel ikke skade. For å fjerne de driverne du har, henter du ned Driver Sweeper fra Guru 3D for å få en mest mulig ren installasjon av de nye driverne. Da slipper du å tenke på om det henger igjen noe fra den gamle driveren. Endret 28. april 2008 av canavasman Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 XXX-versjonene fra XFX er overklokket fra fabrikk, men det har hendt at de ikke alltid er stabile selv om det skal være garantert fra produsent at de skal fungere på de høyere frekvensene (8800 Ultra XXX hadde visst en del problemer med det). Så om du klokker ned til standard 8800GT-frekvenser (600/1800), og så sjekke om det er stabilt der. Hvis ikke, så ligger kanskje feilen et annet sted. Da var en stabilitets test kjørt på alt av hardware i pcen som gikk over 2 timer, pcen hadde ikke skrudd seg av, så den må ha klart å komme seg igjennom, så kan hende det er noe med driver/spillet. Har nå også stilt ned frekvensen på GPU Core fra 670 til 600 som er standar på det "orginale" kortet.. Skal teste å spille litt nå og se hva som skjer.. Har installert speedfan også, så skal prøve å se om jeg forstår noe av spennings greiene.. =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå