Gå til innhold

Tråden for Doctor Who og andre "who" relaterte emner...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte episoden i sin helhet, men jeg synst slutten ble litt for enkel.

Ang. traileren som var på slutten av episoden så må jeg bare si en ting. Jeg liker ikke de "kvante-statuene" (de som kommer etter deg når du ikke ser på dem). De er litt for skummel for min smak.

Lenke til kommentar

Weeping angels er jo herlige! Blink må være blant de beste episodene i hele DW-serien. Avslutningen, hvor hun prøver å åpne TARDISen er helt utrolig. Satt med gåsehud i flere minutter etterpå.

Selv har jeg store forhåpninger til resten av sesongen. Jeg håper spesielt at Steven Moffat(har tatt over for Russell T. Davies) klarer å gjenskape spenningen han har levert i flere utrolig gode episoder tidligere.

Matt Smith overbeviste meg såpass i første episode at jeg er trygg på at vi får mange flotte DW-øyeblikk fremover!

Lenke til kommentar

Synes ikke The Beast Below var så aller verst, det var meningen at det skulle være Amys episode, og det var det. Det negative jeg har å si, er at jeg merket når jeg så TBB at Who virkelig kan trenge 60-minutter lange episoder istedet for 45, enten det eller så burde det vært en 2-parter, alt gikk litt for fort, og The Smilers som hadde potensiale til å bli nok en skummel Moffat-kreasjon ble sløst bort, sammen med gjesteskuespillere som Terrence Hardiman som hadde en latterlig liten rolle.

Jeg likte forresten reaksjonen til Doktoren når han ble spurt om andre Time Lords veldig godt, istedet for å bli helt sentimental og holde en lang tale om dem, virker det som om han mer eller mindre har kommet over dem, og heller prøvde å skifte samtaleemne (Noe som kanskje ikke er så rart, etter hendelsene i the End of Time)

For meg var denne en 7/10 første gangen jeg så den, men andre gangen gikk den opp en karakter. Dessuten var dette sannsynligvis den episoden i serien jeg gledet meg minst til (Har aldri hatt helt store kjærligheten for storyer satt på romskip/stasjoner), nå gleder jeg meg helt vilt til Victory of the Daleks.

Lenke til kommentar

Victory to the daleks var jo nice! :)

Men jeg er fortsatt ikke helt på nett med Matt Smith... eller Karen Gillan for den del. Jeg tror det er mest fordi at bakgrunn og historie fortsatt er litt underkuet til fordel for action.... litt for lite drama med andre ord :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes Matt Smith er strålende. Karen Gillan er heller ikke værst, men dialekten hennes er forferdelig. Hvor i Skottland er hun fra?

For å være ærlig syntes jeg fortsatt første episode har vært langt bedre enn BB og Daleks. Jeg vet ikke helt hva jeg syntes om en ny rase Daleks heller.

Men vi får se, jeg stoler på Moffat.

Lenke til kommentar

Flesh and Stone var enda bedre en ToA, som ikke helt klarte å slå TEH men det fikk denne til og jeg tror det jammen er favorittepisoden min.

Litt wtf at tweed-jakken (til og med feil jakke) til Doktoren plutselig var på,

eller kanskje det var en "annen" Doktor, altså en fra fremtiden, siden det var en ganske grov feil

. Var også litt rart at håret hans ble mye kortere i den siste scenen :p

Episoden hadde noen sinnsyke skumle øyeblikk, Amy som helt tilfeldig begynte å telle ned var utrolig skummelt, og jeg skalv nærmest når Englene rørte på seg.

Sekvensen mellom Doktoren, Octavian og Engelen var nok en av de vakreste døds-scenene i Who noensinne.

Endret av Baron Baron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...