Gå til innhold

Tråden for Doctor Who og andre "who" relaterte emner...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her! gruer/gleder meg så utrolig mye. Dette blir det siste vi får se av vår kjære 10. Og når tårene allerede kom frem under første delen, så... Synes slutten var ganske overdrevet, men funket likevel. (The master in a dress ^^ )

Ikke lenge til jeg har del 2 nå... :D

Lenke til kommentar

Sitter her med tårer i øynene etter å ha sett slutten. Vet ikke helt hvorfor da det ikke var den mest triste slutten man kunne tenke seg, men likevel... David Tennant sin era er over. :(

Btw: Episodene var awesome!

Lenke til kommentar

Finalen var ganske enkelt fantastisk. Rørende, og, til tross for at jeg hadde mine tvil om at det skulle skje, var jeg et vrak fra det punktet der Wilf banker fire ganger på den glassboksen til Doktoren regenererte.

David Tennant var nok en gang fantastisk. Bernard Cribbins som Wilf var nok den mest fantastiske kompanjongen den nye serien har hatt. John Simm som en galere enn noensinne Master var fantastisk. Og Timothy Dalton gjorde det fantastisk som Rassilon. Jeg skrev en haug med løse tråder i en post som jeg mistet da dataen fant ut at det ville være gøy å skru seg av i det siste sekund, så jeg gidder ikke å ta alle, men jeg tar den viktigste:

Hvem f*en var hun dama i hvitt? Hun som kontaktet Wilfred og skjulte fjeset sitt mens hun sto bak Rassilon.

My guess er at det var Doktorens mor. Men det kunne vært hvem som helst. Kanskje Susan. Kanskje kona hans. Kanskje Romana. Kanskje en datter. Men egentlig gjør det ikke noe at det forblir et mysterium en stund.

Nok om fortiden, her er litt om fremtiden.

Jeg har vært veldig positiv til castinga av Matt Smith helt fra starten.

Men etter jeg så han i EOT... Så ble jeg, om mulig, enda mer positiv! Jeg tror han kommer til å bli en genial Doktor.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Trailer til ses. 5 forresten. Jeg gleder meg som en liten unge.

Lenke til kommentar

Jeg er mer skeptisk enn noensinne selv, men det har mer med at det er vanskelig å gi slipp på en skuespiller/karakter som man har blitt så vant og glad i. Men ble virkelig positivt overasket over de siste minuttene. Ser ut til at Matt Smitt blir en fin Doctor han.

Og Traileren vekket bare dw følelsen mer til liv for min del. Gleder meg sinnsykt til den nye sesongen starter opp. Noen som vet når dette blir? Synes å huske at de andre har begynt rundt: slutten av mars/begynnelsen av april, eller er dette forandret nå?

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fox planlegger amerikansk versjon av Torchwood.

Ouch, litt skeptisk til dette selv. Amerikanerene driter seg ut de fleste gangene de skal lage sine egne versjoner av britiske serier.

Men, igjen, har det en viss sammenheng med den originale serien og Doctor Who-universet, samtidig som det ikke er en total remake av originalen kan det fort funke.

Jeg bare håper at ikke dette erstatter den planlagte sesong 4, siden RTD også vil jobbe på fox sin versjon.

Lenke til kommentar

En annen ting...

Det som gjør meg mest skeptisk til overgangen til Matt Smith er at ved overgangen til ny doctor og kompanjongskifte (nå snakker jeg om 2005-serien) så virker det som at det konsentres om mest mulig action i minimum en halv sesong (om ikke mer) og lite om story og dybde/drama.

Det gjør at jeg føler at serien mister fotfestet og identitet ved hver doctor-skifte og kompanjongskifte. Det har en tendens til å komme seg ved slutten av en sesong, eller ved ny sesong hvis serien får leve videre mer enn en sesong fram i tid.

Jeg synes i alle fall overgangen Eccleston -> Tennant og Billie Piper -> Freema Agyeman var sånn.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lite aktivitet i denne tråden, så jeg slenger med diverse nyheter om den neste sesongen.

Først og fremst vil Steven Moffat av en eller annen grunn ikke kalle den sesong 5, siden den egentlig ikke er sesong 5 av noe, og foretrekker heller sesong 1, 31 eller "fnarg" :p

Selv skjønner jeg ikke dette, hadde Doctor Who hatt en pause i et par år og startet opp igjen, kunne de gjerne kalt den sesong 1, men når det er en direkte fortsettelse av avslutningen av sesong 4, er det ingen grunn til at det ikke skal kalles sesong 5. Men i følge BBC-sjefene høres sesong 5 gammelt og utdatert ut (og det gjør ikke 31?)

Resten inneholder en del spoilere.

Sånn man kan se i traileren er River Song fra Silence in the Library/Forest of the Dead tilbake, men hun er visstnok med i en stor del av sesong fnarg. Sammen med Amy og sannsynligvis River Song får vi også Rory som visstnok skal være forloveden til Amy som kompanjong. Titlene på de tre første episodene er "The Eleventh Hour" "The Beast Below" og "Victory of the Daleks".

BBC kom også nylig ut med denne informasjonen:

A new era of Doctor Who begins in Spring 2010. This latest series of the BBC’s flagship drama programme sees Matt Smith’s debut as the new, Eleventh incarnation of the famous Time Lord alongside a new travelling companion, the enigmatic Amy Pond (Karen Gillan).

Together they explore 16th century Venice, France during the 1890s and the United Kingdom in the far future, now an entire nation floating in space.

As always, wherever the Doctor goes, his oldest enemies are never far behind – the Daleks are hatching a new master plan from the heart of war-torn London in the 1940s. But they are not the only strange creatures the Doctor and Amy must face – there are also alien vampires. humanoid reptiles, old enemies such as the Weeping Angels, a Star Whale, and a silent menace that follows Amy and the Doctor around wherever they go…

Kilde

Og spekulasjonen rundt at de reptil-lignende folkene i traileren var Silurians ble så godt som bekreftet da Neve McIntosh sa hun skulle spille en Silurian i en episode i sesong fnarg.

En av de større gjesteskuespillerene i neste sesong er Bill Nighy som skal være med i Richard Curtis (Blackadder) episode om Van Gogh

Kilde

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

oooh... gleder meg :)

Men sært det med sesongrotet. Noe mer info om ny torchwood sesong?

Ikke noe så langt.

Med den nye traileren til Sesong 5 av Who som ble lansert for noen dager siden, kom det også bekreftelse på at den første episoden sendes i påsken, som jeg går ut i fra vil si den 3. April :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pressen fikk se den første episoden i går, og med det følger anmeldelser og intervju!

er et intervju med Matt Smith

og

er et med både Matt og Karen Gillan. Begge inneholder et kort klipp fra den første episoden :D

Disse sidene har en del spoilere om den første episoden, så om du ikke ønsker å bli spoilet bør du kanskje ikke lese.

AOLtvs anmeldelse.

(Liker spesielt denne biten:

"[Matt] more than lives up to expectations. In fact, he absolutely surpasses them.

... Some fans have already complained about his age, but there's never a moment during the hour-long series opener where he appears inexperienced. Smith has serious acting chops, and over his first 60 frantic minutes - actually the third episode he filmed - he brilliantly conveys a Doctor coming to terms with his new appearance and purpose. He can do vulnerable, manic, powerful, playful and sweet - and that's all within the first 15 minutes. For my money, the opening quarter of an hour is among the finest introductions to a new Doctor we've ever had. "

The Guardian

London Evening Standard

Wales Online

SFX

BBCs "Red Button Service" vil også vise de 60 første sekundene av episode 1 neste uke

Link

Edit:

Og nå nettopp la DigitalSpy ut en helt ny teaser!

Jeg. kan. ikke. vente.

Endret av Baron Baron
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ah!!! Dette var mye bedre enn jeg hadde forventet! Genial episode med Matt Smith! Det som gjenstår er å se hvordan han er i drama scener, men dette lover bra.

Samtidig er jeg en sånnen som savner Christopher Ecclesion, så det vil ta lang tid før jeg venner meg til Matt Smith.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...