DesertGlow Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Er på utikk etter en ~42" skjerm. Var i utgangspunktet veldig klar for LCD fordi skjermen skal brukes en del til PC, men etter at jeg kom over Panasonics relativt rimelige FullHD-skjerm til en overkommelig pris, hadde jeg egentlig bestemt meg for den. TH-42PZ70 selges på nett for under 11000 og TrustedReviews har vært meget positive. http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...in-plasma-TV/p1 Men jeg i dag over ukens tilbud på Komplett (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333306), der de selger en Samsung LE40M87BD til under 8000 kroner. Denne har meget imponerende spesifikasjoner, med blant annet 15000:1, og selv om den er en anelse mindre, så ble valget plutselig mye vanskeligere. Også denne har TrustedReviews skrevet hyggelige ting om. Jeg har dessverre ikke sett noen av disse selv (som jeg husker i alle fall), og da blir spørsmålet hva som er det beste valget? Skjermen skal brukes til alt mulig rart, inkludert tilkobling til PC (først og fremst for film), tilkobling til DVD/BD/PS3, og analog kabel. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hold hestene dine i 1 måned til, til samsung nye tver er på markedet, LG's nye er på markedet, Sony's nye er på markedet osv osv. Samsung på nett er gråimportert, dvs at om noe skjer får du ikke hjelp av samsung norge, du må sende tven til komplett som så fikser reparasjon for deg, kanskje i utlandet. I tillegg så får du ikke samsung norges egen pikselfeilgaranti. Så vet du det . Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Hold hestene dine i 1 måned til, til samsung nye tver er på markedet, LG's nye er på markedet, Sony's nye er på markedet osv osv. Samsung på nett er gråimportert, dvs at om noe skjer får du ikke hjelp av samsung norge, du må sende tven til komplett som så fikser reparasjon for deg, kanskje i utlandet. I tillegg så får du ikke samsung norges egen pikselfeilgaranti. Så vet du det . Av rent praktiske årsaker så må ny tv på plass i neste uke dessverre. Men det betyr Panasonic med andre ord Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Hvorfor skal du kjøpe en tv som kom ut i høst og som var første generasjon av panasonic fullhd? Ikke er den spesiellt pen å se på heller. Sett opp dine krav i forhold til denne listen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=809218 Så skal vi se hva vi finner . Endret 28. april 2008 av Alastor Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Størrelse: 42" (40 kan også gå hvis det er noen kupp) Prisklasse: Så billig som mulig, men kan strekke meg til 15k Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? Har snust veldig på LCD, men liker sortnivået på plasma meget godt. Plasma/LCD betyr ikke alt for meg, men kan vanskelig se for meg at plasma på 1024x768 i WS blir særlig pent. Må ha minst 2 HDMI-kontakter, gjerne flere. VGA/component/composite er også en selvfølge. FullHD hadde vært moro, men er ingen 100% nødvendighet, men maskinen skal kobles til PC - da først og fremst som kilde for video. Hva slags kildesignal har du? Analog kabel Hva annet enn tv skal du bruke den til? Alt mulig rart. Først og fremst tv og pc, men det havner nok også en DVD-spiller og/eller PS3 på den. Skal du koble til pc? Det har jeg vel allerede påpekt ganske klart Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 http://lanseringsguide.hardware.no/product...productId=80994 Samsung LE40F86BD - ca 12.000 var denne jeg hadde tenkt å kjøpe, helt til jeg oppdaget at LE40A656 kommer på markedet om 1 mnd, tror jeg venter frem til da Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Hehe, da er jeg igjen over på "samsung på nett er en dårlig idé". Dette er pokker meg ikke lett... Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 du kan jo stikke innom din lokale elkjøp butikk, dem har akkurat salg på flere modeller nå. gjør klart for de nye modellene som kommer i mai. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hehe, da er jeg igjen over på "samsung på nett er en dårlig idé". Dette er pokker meg ikke lett... Det er langt ifra en dårlig ide. Jeg personelig mener Alastor lager en altfor stor sak av dette. Gråimport får det egentlig ut til å høres som en forbrytelse Paralellimport er ordet. Ja du går glipp av Samsungs null toleranse for pixelfeil, samt at de henter TVn hos deg, fikser den og leverer den tilbake om det er noe galt. MEN bestiller du over nett får du TV'n (mest sannsynelig) mye billigere, du har 14 dagers returrett (Ser da fort om det er pixelfeil på denne tiden), og du har forsåvidt forbrukerloven på din side. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) prisforskjellene er ikke lengre så veldig store mellom butikk og nettbutikk. skiller ca 1000 kr på LE40F86BD som jeg linket over, men du må betale ca. 350kr for å få sendt tv'n hjem til deg. og hvis du benytter deg av angreretten må du selv betale transport tilbake, noe som er enda ca. 350kr fordelen ved å handle i butikk er at du selv kan sammenligne flere modeller, finne ut hvilken skjerm som passer dine øyne best, før du kjøper. med samsung får du også pixel garanti ved kjøp over disk. du må heller ikke betale frakt ved kjøp over disk. hvis de har tv'n inne på lager får du den med hjem samme dag. Endret 28. april 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Problemet med å gå rundt i butikk er at splitterne ofte er dårlig, bildet bærer ofte preg av ekstremt stygge skygger - selv på de dyreste modellene. Dette gjør den opplevelsen heller verdiløs. Hva er forresten forskjellen på M og F-serien til Samsung? Prisforskjellen er mildt sagt påfallende mellom LE40F86BD og LE40M86BD. Og når jeg først er så langt: Hva er forskjell på 86 og 87? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 87 og 86, ingenting bortsett fra fargen på ramma nederst . F-serien har 100hz, og kanskje et litt mer elegant design. Høyere dynamisk kontrast osv også. Forskjell ifaktisk bildekvalitet - vet man ikke . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå