Leeroymonster Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Er det mulig å få turbo til Golf II (bensin)? Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 alt er mulig, men motoren trenger jo flere oppgraderinger også da... hvilken golf2 motor skal du bygge på? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Er vel mer snakk om nysgjerrighet enn byggeplaner, men er en 90hp 1.8 GL. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Turbo kan du nok alltids få til, men jeg tviler på om du vil klare å få skilt på bilen etterpå. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ikke lovlig? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det er ihvertfall ingen enkel og billig øvelse å få en bil godkjent med noe annet/mer enn det den har vært levert med. Det betyr at dersom GolfII hadde vært levert på norske skilter med turbomotor og 200hk kunne du i prinsippet flytte over/bytte ut motor og girkasse, bremser, hjuloppheng og andre ting som var annerledes på 200hk-varianten enn på din 90hk. SÅ kunne du betalt de avgifter som måtte påløpe for å få den godkjent som en 200hk-utgave. Så vidt jeg vet ble aldri GolfII levert med turbo og/eller andre kraftige motorer, og det finnes dermed heller ingen typegodkjennelse for sånt. Å få til en spesialgodkjennelse vil si at man må kunne dokumentere måleresultater og beregninger på at bremser og hjuloppheng tåler effektøkningen, og det tror jeg vi vanlig dødelige bare kan slå fra oss med en gang. Konklusjonen hvis du vil ha turbobil blir nok at det er både billigere og lettere å hive golfen og kjøpe noe svensk fra samme tidsperiode i stedet. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Så vidt jeg vet ble aldri GolfII levert med turbo og/eller andre kraftige motorer, og det finnes dermed heller ingen typegodkjennelse for sånt. Å få til en spesialgodkjennelse vil si at man må kunne dokumentere måleresultater og beregninger på at bremser og hjuloppheng tåler effektøkningen, og det tror jeg vi vanlig dødelige bare kan slå fra oss med en gang. Den ble levert med G60-motoren, som leverte 160HK hvis jeg ikke tar helt feil. Mange velger å ta bort den elendige kompressoren på denne og sette på turbo i stedet. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ah, har sikla lenge etter en G60. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ah, ja, hadde glemt G60en. Da har du jo et utgangspunkt der Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Som sagt, er mer nysgjerrigheten enn byggelysten. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) SÅ kunne du betalt de avgifter som måtte påløpe for å få den godkjent som en 200hk-utgave. hvis du tenker på HK avgift så gjelder ikke det på en så gammel bil som golf2, er bilen eldre enn 10år er det gratis Endret 28. april 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 SÅ kunne du betalt de avgifter som måtte påløpe for å få den godkjent som en 200hk-utgave. hvis du tenker på HK avgift så gjelder ikke det på en så gammel bil som golf2, er bilen eldre enn 10år er det gratis at den er eldre enn 10 år betyr ikke at det ikke er hk-avgift. bilen må være førstegangsregistrert i norge for over 10 år siden. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ja, du har helt rett, glemte å ta med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå