Gå til innhold

Explorer problemer i XP

Anbefalte innlegg

Explorer baserte programmer (iexplorer, min datamaskin...) åpnes nå treigt iforhold til da PC'en var ny (3mnd siden). Det kan ta opptil et par sekund mens det får tok null komma niks. Det har også hendt et par ganger at Explorer har klikka og låst seg når PCen blir skrudd på og når jeg åpner Explorer baserte programmer.

Kjører norsk XP home edition m/ alle updater

Noen som har opplevd lignede eller kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

systemet er som følger :

hardware :

MSIkt3 ultra2

xp2000+

512 mbram

2xbarracuda4 (80gb)

gf4 ti4200 128

cdbrenner og dvdspiller

Bruker som sagt det norske home edition xp. har lastet ned alle oppgraderinger fra winupdate. Av programmer så kjøres kun norton antivirus automatisk.

Hvis du lurer på noe annet så må du bare spørre, jeg skal prøve å svare.

Men jeg har gjort et par småting siden sist, jeg har avinstallert alle de programmene jeg hadde lagt inn nylig (blandt anned herodvd leser og noe xp tweake greier jeg fant på microsoft.no . Etter at jeg gjorde det sluttet pc'en å låse seg men den er fortsatt litt treig. Skal prøve å gi den en liten pause samt en defrag.

Lenke til kommentar

Siden du har tweaket Windows kan det være problemet... Jeg ville ha tatt en reinstallasjon av XP og sjekket om det fikser problemet.

Ikke en ny ren installasjon, men bare en oppgradering..(dvs. reinstallasjon)

Dersom du er bekymret for aktiveringen kan du gjøre dette:

1. Ta en kopi av filen C:WindowsSystem32wpa.dbl.

2. Installer Windows XP på nytt.

3. Kopier filen tilbake der du fant den og du vil slippe å reaktivere operativsystemet.

Jeg er ikke sikker på om du trenger å reaktivere... men bare for å være på den sikre siden er det nok best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...