Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Problemer skapt av overklokking?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har noen merkelige prroblemer med en maskin som jeg bruker ene og alene til flightsimulator. Jeg kjører bildesignaler gjennom en Tripleherad 2 go, som splitter bildet over på tre skjermer.

Ved siden av det så overklokket noen PCen min i januar, og det var da det merkelige startet å skje. Samtidig med overklokkingen ble prosessor byttet fra en E6600 til en E6850. Prosessoren er egentlig på 3.0 GHz, men ble klokket til 3.6. Satt også i 2 gig ekstra RAM den gang, slik at jeg totalt har 4 gig.

Problemet er at cirka annenhver gang når jeg starter PCen, så er skjermene svarte, og de kommer ikke på i det hele tatt. Da må jeg enten la det gå laaaang tid (med PCen skrudd av), for dermed å forsøke på nytt, eller så må jeg nappe ut Tripleheaden, og da funker det (altså med kun én skjerm).

I dag skjedde dette igjen, og da jeg startet opp med kun den ene skjermen, så stod følgende melding:

"Warning! Now system is in Safe Mode. Please reset CPU or Memory Frequency in the CMOS setup.

"

Noen som aner hva dette kan være?

Håper inderlig på svar. Hver gang jeg har besøk av folk som skal teste simmen min, så får jeg ikke liv i skjermene.

Hilsen Tom A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, problemet du beskriver er ikke akkurat det mest vanlige man opplever pga. overklokking, men det er jo veldigenkelt å finne ut da.

Enkelt nok, noter instillingene dine i BIOS først. og så reset dem til default, så prøver å du å spille litt i tiden fremover og ser hvordan det oppfører seg. Om problemet da plutselig går helt vekk så kan du vel trekke konklusjonene at det er noe i de instillingene du brukte som forårsaker problemet og dermed ha et utgangspunkt for å eksperimentere deg frem til hva det er for noe mer spesifikt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...