tomarild Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hallo! Jeg har noen merkelige prroblemer med en maskin som jeg bruker ene og alene til flightsimulator. Jeg kjører bildesignaler gjennom en Tripleherad 2 go, som splitter bildet over på tre skjermer. Ved siden av det så overklokket noen PCen min i januar, og det var da det merkelige startet å skje. Samtidig med overklokkingen ble prosessor byttet fra en E6600 til en E6850. Prosessoren er egentlig på 3.0 GHz, men ble klokket til 3.6. Satt også i 2 gig ekstra RAM den gang, slik at jeg totalt har 4 gig. Problemet er at cirka annenhver gang når jeg starter PCen, så er skjermene svarte, og de kommer ikke på i det hele tatt. Da må jeg enten la det gå laaaang tid (med PCen skrudd av), for dermed å forsøke på nytt, eller så må jeg nappe ut Tripleheaden, og da funker det (altså med kun én skjerm). I dag skjedde dette igjen, og da jeg startet opp med kun den ene skjermen, så stod følgende melding: "Warning! Now system is in Safe Mode. Please reset CPU or Memory Frequency in the CMOS setup. " Noen som aner hva dette kan være? Håper inderlig på svar. Hver gang jeg har besøk av folk som skal teste simmen min, så får jeg ikke liv i skjermene. Hilsen Tom A Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hmmm, problemet du beskriver er ikke akkurat det mest vanlige man opplever pga. overklokking, men det er jo veldigenkelt å finne ut da. Enkelt nok, noter instillingene dine i BIOS først. og så reset dem til default, så prøver å du å spille litt i tiden fremover og ser hvordan det oppfører seg. Om problemet da plutselig går helt vekk så kan du vel trekke konklusjonene at det er noe i de instillingene du brukte som forårsaker problemet og dermed ha et utgangspunkt for å eksperimentere deg frem til hva det er for noe mer spesifikt. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå