dj_vega Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei, har planer om å kjøpe meg bil om ikke så lenge, det blir en volvo 460, og selvfølgelig skal den ha en veldig kraftig bil anlegg. Produsentene jeg har sett meg ut nå er Cerwin-Vega! (Høyttalere og Sub-Woofere) Dynabel (Forsterkere & Kondensator) Pioneer (Headunit) Vell, akkuratt hvilke modeller er jeg ikke så pirkete på, men jeg vil at det skal spille sammen, slik at jeg kan spille høyt uten at sub wooferene eller frontsettet sliter.(i tilleg ha mulighet til å la subbene overdøve frontsettet.) Det skal være 2x15", Frontsettet blir 5.25". Bak blir det 6x9" men bak går det an å ha 2 eller 3 par. Jeg vurderer også å montere høyttalere i sidedørene bak. Ekstra diskanter er også en mulighet. Men jeg synes det er viktig, at det gir mye lyd for pengene, samtidig som det spiller bra. Det er også viktig at kassen blir mulig å få inn i bagasjerommet. Jeg lurer også på hvordan man kobler opp en kondensator. Jeg er veldig takk nemelig for alle forslag. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du sier ingenting om pris. Visst du har kondensator fra før kan du godt koble den opp, Men visst du mener å kjøpe en hadde jeg heller spart pengene å kjøpt et skikkelig batteri. Kondensatoren kobler du på strømkabelen som du videre kobler til forsterker. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ang pris regner jeg med blir 30-45k. Jeg har ikke kondensator. Men generatoren i bilen å lade opp så store batterier?, tenker vis jeg kjøper et stor og kraftig stinger batteri, klarer den å holde gang i vanlig batteriet og extra batteriet? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hadde nåkk sett etter ny dynamo som produserer mere strøm. Ang cerwin vega i bil så tror jeg ikke det er så lurt, De lager vell bare stereo til inne bruk såvidt jeg vet. Husk at elementene skal tåle fukt og raske temperatur forandringer noe inne stereo ikke er laget for å tåle. Pioneer er en god start og ville nåkk spandert mellom 5-8000 på dette da dette er kjernen i anlegget. uten en god spiller blir det dålig lyd i resten av annlegget. Jeg ville ha gått for et merke til både høytalere og subber og da er ground zero et meget godt alternativ. Sjekk ut elutstyr.no der har de mye fra groundzero. Når det kommer til antall høytalere så hadde jeg holdt meg til et sett forran og et bak, visst man overdriver dette blir lydbildet helt forferdelig Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Vell, cerwin-vega har lagd bil stereo i mange år nå. Her er vertfall utvalget på Soniceletronix: http://www.sonicelectronix.com/cerwin-vega-car-audio.html Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 De har lagd subber i flere år nå ja, men de subbene er i min mening bare om du skal spille høyt. Jeg ville ha sett på noe annet til den prisen ja. Bruk penger på spilleren, det er noe du tjener på i det lange løp. Spilleren kan du ta med deg fra bil til bil, og han som kjøper bilen etter deg kan sette en ny spiller inn, uten at det har noe for prisen på bilen å si. Til å gi deg lyd framme ville jeg sett på: Hertz, Morel, Focal eller Soundstream. Forsterkere ville jeg sett på: Usamps eller Audison. Subber jeg ville sett på: ReAudio, Hertz eller JL Audio. Kondensator ville jeg ha droppet, med ett godt batteri fremme trenger du ikke kondensator. Og skulle behovet komme, gå for ett batteri i bagasjerommet i stede. Kabler ville jeg godt for 35mm2 til 50mm2. Har du en japansk bil, vil den i utgangspunktet kunne ladde et batteri under panseret tilfredstillende. Så kjøp et godt batteri å ha framme, og så kan du spare den utgiften med flere batteri/ny dynamo etc. til senere om du skulle få behovet. Til den prisen du snakker om vil du få et godt anlegg, og siden du vil bruke det beløpet på anlegget ville jeg ha handlet fra norge, da om du skulle få problemer, er lettere å forholde seg til en forhandler i norge, istede for å gå utenlands. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Er det om å gjøre å lage mest mulig bråk trur jeg kanskje jeg ville vurdert en annen bil. Det spiller jo ikke noe penere selv om man har et lass av høyttalere. Lyden blir som regel dårligere og du vil få et økt drivstofforbruk, samt strømproblemer. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Vell, planen er ikke å stappe høyttalere i helebilen, men skal ha noe som tåler litt effekt. F.eks 5,25 set framme, 1 eller 2 par 6x9 i hatte hyllen og 2x15". Ikke så veldig gale akkurat? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Vell, planen er ikke å stappe høyttalere i helebilen, men skal ha noe som tåler litt effekt.F.eks 5,25 set framme, 1 eller 2 par 6x9 i hatte hyllen og 2x15". Ikke så veldig gale akkurat? Hvorfor to 15 tommere? Det vil jo bare bli bulder og bråk, og du ender opp uten noe som helst bagasjeplass. HVis du er ute etter mye bass så holder to 12 tommere lenge. Et godt komponentsett foran og kun ett sett 6x9 bak burde holde i massevis, hvis du kjøper noe av kvalitet. Da holder det med to forsterkere også, og du vil få litt bagasjeplass. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Vell, det skal spille høyt med veldig mye bass. Da jeg sliter med å spille høyt på soverommet (ikke pga anlegget) men pga sure far. Så skal jeg ha et anlegg så er mulig å "digge" til. Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Tror ikke du skal ha problemer med å digge til ett system over 30k. Å handle alt hos en bedrift skulle gitt deg endel rabatt tenker jeg. Ellers så er det litt kjipt eller surt å webshoppe på sonicelectronix for å sammenligne mot norske priser. hadde jo vært morsomt med 4 12" orion HCCA og 2*HCCA 5000 forsterker etc etc etc... hehe nei livet kan være kjipt i norge........... Fordeler og bakdeler med det meste. Jeg handler hos sonicelectronix(bor ikke i norge). Koster 400,- å sende i retur fra norge om det skulle skje noe, noen merker har internasjonal garanti. Men uansett hvor du handler husk å kjøpe systemet i samme kvalitet hele veien! Ikke begynn å sikle på sonicelectronix om du ikke skal kjøpe i utlandet, det er ikke kjekt å handle i norge etterpå Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Jeg lurer faktisk om det faktisk blir stort nok med 2x12" Woofere. Jeg tenker fremdeles på Dynabel Og CV. Men jeg lurer faktisk på om det blir greit med en slik kasse i bilen: http://www.mamut.net/dynabel/subdet749.htm Den ser vertfall ut til å være en "boombox" med GOD kvalitet! Eller hva tror dere? EDIT: I tilleg til å kjøre 2x http://www.mamut.net/dynabel/subdet476.htm til subbene? Endret 3. mai 2008 av dj_vega Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå