Gå til innhold

Webhotell og domene til et forum

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver et pokerforum, men nå bruker jeg gratis host (freehostia.com) og gratis domene (.moo.no)

Jeg har funnet ut at freehostia ikke er noe for meg siden det er altfor mye nedetid, så ønsker jeg og bringe forumet til "det neste nivå" ved og evt bestille .com domene og et skikkelig webhotell,- nå trenger jeg litt hjelp fra dere.

Jeg klarer fint og sette opp et phpbb forum via ftp og legge det opp på en server, men mer enn det kan jeg ikke. Det jeg trenger å vite er hvilket webhotell jeg bør bruke. Jeg har null peling på hvor stor plass jeg trenger, så håpte noen kunne hjelpe meg med det og.

Kritierier for webhotellet m/domene:

- Relativt billig (Ser for meg under 600kr i året)

- Lite nedetid. Helst ingenting

- Man trenger ikke å kunne noe om koding osv.

Takk på forhånd for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg driver et pokerforum, men nå bruker jeg gratis host (freehostia.com) og gratis domene (.moo.no)

Jeg har funnet ut at freehostia ikke er noe for meg siden det er altfor mye nedetid, så ønsker jeg og bringe forumet til "det neste nivå" ved og evt bestille .com domene og et skikkelig webhotell,- nå trenger jeg litt hjelp fra dere.

Jeg klarer fint og sette opp et phpbb forum via ftp og legge det opp på en server, men mer enn det kan jeg ikke. Det jeg trenger å vite er hvilket webhotell jeg bør bruke. Jeg har null peling på hvor stor plass jeg trenger, så håpte noen kunne hjelpe meg med det og.

Kritierier for webhotellet m/domene:

- Relativt billig (Ser for meg under 600kr i året)

- Lite nedetid. Helst ingenting

- Man trenger ikke å kunne noe om koding osv.

Takk på forhånd for hjelpen!

Jeg anbefaler www.000webhost.com. Helt gratis, støtte for PHP/MySQL(5 databaser), 250 mb lagerplass, god båndbredde og ikke minst, ingen påtvungne bannere. Bruker den selv med god erfaring. De kjører cPanel, som er en veldig brukervennlig adminfunksjon av shellet :!:

Lenke til kommentar

Jeg har et webhotell hos one.com. Grunnen til at jeg fremdeles har det, er at jeg ikke fikk med meg at faktura er løpende med mindre man avbestiller 14,5 år før faktureringsdato. For ikke å snakke om den grusomme brukersupporten. Jeg gikk over til Xhost.no, der jeg nå har 2 webhoteller pluss at jeg skal legge til enda et domene på det ene hotellet etterhvert. De har heller ingen begrensninger utover norsk lov whatsoever, i tillegg til veldig konkurransedyktige priser.

Merk at de tydeligvis har litt problemer med bestillingslinkene (her er link som virker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...