GeForCeFx? Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hei har ein eit heimekino anlegg me 2 store front høytalere me 2 x 10 tommer og ein hjemmekino receiver frå Onkyo på 5 x 110w. Så nå skal eg kjøpe Subwoofer. Vil ha ein stor sub. På 2 x 12 og kan bygge selv. Noen som har noe forslag til elementer og forsterkere? Maks 6000kr for hele subben. Kan komme me forslag på ferdigbygde subber. mvh Svein, Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Peerless XLS-elementer er nok de beste subelementene tilgjengelige for hjemmebyggeren. Det finnes 10 og 12". De koster ikke mer enn rundt 1500, og kan kjøpes hos Ljudia og Eltek. XLS-elementene trenger kraftig forsterker, men de er så kraftige at du nok greier deg med en tolvtommer. Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Peerless XLS-elementer er nok de beste subelementene tilgjengelige for hjemmebyggeren. Det finnes 10 og 12". De koster ikke mer enn rundt 1500, og kan kjøpes hos Ljudia og Eltek. XLS-elementene trenger kraftig forsterker, men de er så kraftige at du nok greier deg med en tolvtommer. Eit aktivt Xls 12" og eit passivt Xls 12" pluss Zachry Dsw 400 koster 6480kr pluss kasse og frakt. Bra kjøp? mvh Svein Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Sjekk ut følgende subbass: http://www.mamut.com/dynabel/subdet164.htm 12 tommers element og forsterker koster 2500. MDF-plater får du ferdig saget hos Maxbo, Byggern eller liknende. Da kan du bygge 2 og få en bedre bassgjengivelse. Denne subben ble forresten testet i siste Lyd og Bilde.(Hvis det har noe å si da.) Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Sjekk ut følgende subbass:http://www.mamut.com/dynabel/subdet164.htm 12 tommers element og forsterker koster 2500. MDF-plater får du ferdig saget hos Maxbo, Byggern eller liknende. Da kan du bygge 2 og få en bedre bassgjengivelse. Denne subben ble forresten testet i siste Lyd og Bilde.(Hvis det har noe å si da.) Er den noe bra då? kobler eg bare forsterkerene sammen og så i forsterkeren? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Eit aktivt Xls 12" og eit passivt Xls 12" pluss Zachry Dsw 400 koster 6480kr pluss kasse og frakt. Bra kjøp? mvh Svein Faktisk har Ljudia et kit med akkurat de delene + dempeull, skruer og alt du trenger (ikke kasse) for 5890,-. Link her Meget godt kjøp, denne har jeg tenkt å kjøpe meg selv. Dette er mye for pengene, for å bevise det: Audio Physic's Yara Sub til 13 000,- har et 10 XLS-element og en 8" slave. Forsterkeren er på bare 125 watt, og byggkvaliteten ikke noe spesielt god (den veier 16,5 kg, basselementet alene veier over 6 kg!). Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Eit aktivt Xls 12" og eit passivt Xls 12" pluss Zachry Dsw 400 koster 6480kr pluss kasse og frakt. Bra kjøp? mvh Svein Faktisk har Ljudia et kit med akkurat de delene + dempeull, skruer og alt du trenger (ikke kasse) for 5890,-. Link her Meget godt kjøp, denne har jeg tenkt å kjøpe meg selv. Dette er mye for pengene, for å bevise det: Audio Physic's Yara Sub til 13 000,- har et 10 XLS-element og en 8" slave. Forsterkeren er på bare 125 watt, og byggkvaliteten ikke noe spesielt god (den veier 16,5 kg, basselementet alene veier over 6 kg!). Produktbeskrivelse: 12" bass/slave. DSW-400 subforsterker. Kassevolum kun 50 liter. Mål 400x420x550mm. Vekt 33,5 kg. Er det me både slave og vanlig element? elle bare me slave? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Phobos-subben er nok også verd å ta en kikk på, mye bass for pengene. Men skal du ha det beste, gå for XLS. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Produktbeskrivelse: 12" bass/slave. DSW-400 subforsterker. Kassevolum kun 50 liter. Mål 400x420x550mm. Vekt 33,5 kg. Er det me både slave og vanlig element? elle bare me slave? Selvfølgelig er det både bass og slave. :smile: Kikk godt på bildene, så ser du det (de er tatt fra hver sin side). Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Produktbeskrivelse: 12" bass/slave. DSW-400 subforsterker. Kassevolum kun 50 liter. Mål 400x420x550mm. Vekt 33,5 kg. Er det me både slave og vanlig element? elle bare me slave? Selvfølgelig er det både bass og slave. :smile: Kikk godt på bildene, så ser du det (de er tatt fra hver sin side). Blir ikke det sinnsyk god bass? Nabo klager osv? Veldig bra på musikk i tilegg til hjemmekino? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Blir ikke det sinnsyk god bass? Nabo klager osv? Veldig bra på musikk i tilegg til hjemmekino? Denne spiller veldig dypt (20 hz) og er god på musikk da den ikke lager udefinert, rumlende bass. Hvorvidt den river ting ned fra veggene og flytter på møblene vet jeg ikke, men det blir sikkert nok bass i massevis for de fleste, selv i store rom. PS: Husk at det bare er en bass som spiller. Den passive bassen (slaven) går bare ut og inn, og gjør det samme som en bassrefleks. Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Blir ikke det sinnsyk god bass? Nabo klager osv? Veldig bra på musikk i tilegg til hjemmekino? Denne spiller veldig dypt (20 hz) og er god på musikk da den ikke lager udefinert, rumlende bass. Hvorvidt den river ting ned fra veggene og flytter på møblene vet jeg ikke, men det blir sikkert nok bass i massevis for de fleste, selv i store rom. PS: Husk at det bare er en bass som spiller. Den passive bassen (slaven) går bare ut og inn, og gjør det samme som en bassrefleks. Så det er igrunnen bare 1x 12 og den andre bare er til pynt? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Både ja og nei. Man bruker et passivt element istedetfor en bassrefleksport. Dette fordi at ved port kan man av og til få uønskede blåselyder. I tillegg blir bassen noe strammere med et passivt element kontra en bassrefleksport. Men man kan ikke spille like høyt fordi følsomheten går noe ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå