snarthelg Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Nokia 5500, skjermen er sprukket. Jeg kjøpte en Nokia 5500 tidligere i vinter i god tro om at det var en mobil som skulle tåle litt. Men da jeg gikk med den på vei til skolen mistet jeg den på en grusvei så skjermen sprakk. Det står jo at den skal være støtsikker. Så det jeg lurer på er om jeg kan få dette på Garantien. Håper at noen kan hjelpe meg. Håvard Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Nokia 5500 skal tåle mer enn en vanlig mobil. Det betyr ikke at den skal tåle alt, og det kommer an på hvilken høyde den falt fra og hva slags underlag den traff. Selv om mesteparten av mobilen er laget i et veldig beskyttende materiale, så er skjermen ganske blottlagt. Det skal ikke spesielt harde støt på denne for å knuse den. Jeg ville absolutt sendt den inn til service for en vurdering. Poengter at det er mobil Nokia reklamerer med at skal være veldig robust, og at du ikke forstår hvorfor et slikt fall skal ødelegge den. I verste fall må du betale et undersøkelsesgebyr, eller så tar de et sted mellom 600-1000 kroner for å bytte skjermen. Får du avslag fra verksted/selger på reklamasjonen kan du be de sende den inn til NCC (Nokia Customer Care) for en ny vurdering. Endret 27. april 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
snarthelg Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 takk. Skal prøve å se hva de sier. Lenke til kommentar
snarthelg Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Takk for hjelpen, det gikk akurat som du sa. Først trodde ikke elkjøp at det var noen garantisak, men de sendte den inn og jeg fikk den tilbake ferdig reparert. :D Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Normalt er ikke dette noen garantisak. Ja den tåler mer enn andre telefoner, men den tåler ikke alt. En "vanlig" telefon blir kanskje også ødelagt av mindre fall enn denne, mens 5500'n overlever. Det er ingen fasit på fallhøyde og massetetthet på steinen den treffer, derfor er det en vanskelig sak å bevise i alle tilfeller. Men fint at det ordnet seg, tyder på fin godvilje fra Nokia, det liker vi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå