anette875 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har vært plaget med tannsten/plakk siden jeg var liten. Da jeg var barn kalte de det barnebelegg Lurer på om jeg skal kjøpe meg en elektrisk tannbørste, da jeg har hørt at de pusser bedre enn vanlige. Noen som vet om de hjelper mot tannsten? Fins det noen elektriske tannbørster som klarer å fjerne tannsten? Blir jo dyrt i lengden å dra til tannlegen ofte :/ Lenke til kommentar
Star Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 http://www.dagbladet.no/dinside/2003/01/14/358637.html Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har hatt mye tannsten spesielt bak fortenna nede og slikt. Dette ble jeg helt kvitt da jeg skaffet meg en elektrisk tannbørste. En braun-sak eller noe, tror jeg det er. Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 bruker tanntråd... er også mest plaget bakfortenna nede...tror det er fordi det er der det er mest spytt? tannlegen min sa hvertfall at det har noe med spyttet å gjøre. Får vel kjøpe en elektrisk tannbørste da noen modeller som er å anbefale? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Braun Oral-B eller hva den heter jeg har. Funker veldig bra, som jeg skrev mot tannsten på samme sted Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 bruker tanntråd... er også mest plaget bakfortenna nede...tror det er fordi det er der det er mest spytt? tannlegen min sa hvertfall at det har noe med spyttet å gjøre. Får vel kjøpe en elektrisk tannbørste da noen modeller som er å anbefale? Dette stemmer bra. Døde celler og bakterier kalsifiseres etter at de har dødd, og blir liggende på/mellom tennene. Dette skjer lett i munnhulen, og særlig bak fortennene nede fordi disse nærmest svømmer i kalsiumrikt spytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå