fox Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 laggen kan jo også være på grunn av at 60gb versionen av ps3 ikke funker så bra med gta4. Mange som har problemer med nettop dette. Jeg har opplevd det litt også på xbox360. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Vel, nå kjøper man vel ikke GTA for grafikken skyld, eh? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) nei, men er det morro med lagg?. Konsoller skal ikke lagge Imo. Det blir bare feil, for man kan på ingen måte skru ned grafikken eller noe, for og unngå fps drop. Så da er man dømt til og lagge, uten om at man får gjort noe med det Endret 5. mai 2008 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Eneste gangen jeg har opplevd lagg (som jeg har lagt merke til) var når jeg tok meg en tur på promenaden. Meide ned 15-20 fotgjengere og noen benker. Da hakket det i 1-2 sekund. Spiller på 60GB PS3. Hadde nettop et av de råeste missionene til nå. (har kommet ca 33%) Niko var skikkelig forbanna, noe som gjorde meg og litt aggresiv. Det hjalp virkelig på missionet. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Meide ned 15-20 fotgjengere og noen benker. Da hakket det i 1-2 sekund Ganske kraftig lagg med andre ord , av det jeg har lest høres det faktisk ut som Rockstar har satt på mer eyecand en konsollen klarer. Når man merker slik dropp ligger ikke spillet så høyt generelt sett heller, skulle gjerne sett en fps kurve på dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Hvis spillet ikke hadde lagget, går det jo an å spørre seg om Rockstar har lagt til nok detaljer i byen Men det går vel ikke værre enn hva noen av de andre gta spillene har gjort uansett.. jeg klarer fint å leve med det da spillet er så usannsynlig rått uansett.. edit: (men det går jo an å lure hvorfor konsollene ble skrytt opp i skyene med prosessorkraft til månen, når det meste av spill hakker..ikke bare gta..) Endret 6. mai 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) edit:(men det går jo an å lure hvorfor konsollene ble skrytt opp i skyene med prosessorkraft til månen, når det meste av spill hakker..ikke bare gta..) Dette er jeg enig i, jeg er skuffet over både ps3 og xbox 360, mest over ps3 egentlig. Noe av den laggen jeg har fått når jeg spiller der går ut over gameplayet, det er så mye at det omtrent er umulig og styre bilen, skyte eller andre ting man må gjøre for og overleve. Det er ikke noe særlig gøy og dø, på grunn av kraftig fps drop Endret 6. mai 2008 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Jeg har nå spilt det i 3-4 timer hos en kamerat, han har det på ps3.Men, jeg er litt småskuffa.. Grafikken er ikke imponerende, og det lagger veldig fort, om det skjer "mye" Grafikken... dårlig? Man kan ikke sammenlikne Crysis med GTA, og man må forvente noe dårligere grafikk, når spillet er såpass stort. Viktig å poengtere at størrelsen på spillet ikke har noe å si på hvor flott grafikken kan være. Det er antall detaljer, polygoner, texturer osv. i bildet til enhver tid som bestemmer det. Endret 6. mai 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hakking kan være relatert til båndbredde mellom lagringsmedium og databrikker, ja? uten å ha prøvd siste GTA så vil jeg mistenke at det foregår en god del lasting i bakgrunnen. og når en da har en god del som skjer på skjermen samtidig så kan det rett og slett ikke bli nok data hentet. hadde ikke PS3 en ganske begrenset minnemengde? noe som igjen gjør caching mer vanskelig? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hakking kan være relatert til båndbredde mellom lagringsmedium og databrikker, ja? uten å ha prøvd siste GTA så vil jeg mistenke at det foregår en god del lasting i bakgrunnen. og når en da har en god del som skjer på skjermen samtidig så kan det rett og slett ikke bli nok data hentet. hadde ikke PS3 en ganske begrenset minnemengde? noe som igjen gjør caching mer vanskelig? Dårlig framerate leier sjeldent å være relatert til slikt, enten så har man vel hentet inn teksturene ellers så har man ikke? AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 nå er det vel ikke bare teksturer som skal caches, men også selve 3dmodellene, kanskje statusen på ett område av byen osv? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 nå er det vel ikke bare teksturer som skal caches, men også selve 3dmodellene, kanskje statusen på ett område av byen osv? Jojo, men poenget er at ting gjerne blir borte om det ikke er hentet inn, i motseting til at frameraten blir lav. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hakking kan være relatert til båndbredde mellom lagringsmedium og databrikker, ja? uten å ha prøvd siste GTA så vil jeg mistenke at det foregår en god del lasting i bakgrunnen. og når en da har en god del som skjer på skjermen samtidig så kan det rett og slett ikke bli nok data hentet. hadde ikke PS3 en ganske begrenset minnemengde? noe som igjen gjør caching mer vanskelig? I fare for å ikke ha helt peiling på dette, så tror jeg ikke det fører til hakking. Det er mange ganger at teksturer blir lastet for seint i gta, slik at ting plutselig "popper" frem, eller at usynlige ting blir synlige igjen, uten at det medfører noe hakking Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 ... Lurte på en ting, om man kjøper en bil over internet, kan man da summone den hele tiden med telefonen? På den måten man gjør med cheats ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg