Gå til innhold

Førsteinntrykk: Grand Theft Auto IV (PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var kjempefett helt til litt uti introsekvensen og jeg fikk unreadable disc og spillet frøys. Nå får jeg bare beskjed om at discen er unplayable. Kjempestas! Har 360-versjonen.

Du har ikke fått den berømte 360 ripen på disken?

Det har jeg fått i Forza Mottorsport 2 cd`n min. :thumbdown:

Forbanna dritt at den er sånn..

Kjøper nok Gta4 til ps3 :yes:

Lenke til kommentar
Var kjempefett helt til litt uti introsekvensen og jeg fikk unreadable disc og spillet frøys. Nå får jeg bare beskjed om at discen er unplayable. Kjempestas! Har 360-versjonen.

Du har ikke fått den berømte 360 ripen på disken?

360-ripen? Do explain.. Platen er ren og pen den..

Lenke til kommentar

Xbox360 har en mangel/feil på DVD leseren, mer eksakt så mangler den en gummiforing ved "leserdioden", som forårsaker at plater ripes opp i tide og utide.

Ofte starter dette litt tilfeldig på platen, men i de verste tilfellene får man en godt synlig og kraftig ripe som går 360 grader rundt hele platen.

Dette kan pusses vekk med et "dvd repair kit", men ikke alltid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ofte starter dette litt tilfeldig på platen, men i de verste tilfellene får man en godt synlig og kraftig ripe som går 360 grader rundt hele platen.

Derav navnet x360?

Hehe det kan man virkelig si :)

Ok.. Skjønner.. Nei, hari kke 360-ripen.. Bare et spill som ikke funker.. Virker som flere har samme problem som meg..

http://kotaku.com/385073/wait-gta-iv-is-locking-up

Hmm dette blir interesant å følge. Sorry doesnt cut it om så er tilfelle.

Lenke til kommentar

Får prøve å bytte spillet i et annet eksemplar i morra, men du verden hvor irriterende det er å bli møtt med dette når man tror man har en dejlig spillkveld foran seg. Funker ikke det eksemplaret jeg henter i morra på boxen så kaster jeg hele dritten i søpla!

EDIT: Om Rockstar slipper en patch hvordan i hule heite skal jeg få lastet det ned når ikke spillet vil starte OVERHODET? :S:S

Endret av Chrissj
Lenke til kommentar

Hos meg hakket spillet en gang i første cutscene, og så en gang til ti minutter etterpå. Men jeg måtte ikke starte maskinen på nytt eller noe. Venta en liten stund, å så starta det igjen av seg selv. Håper ihvertfall de får fiksa det uansett. Har 360-versjonen forøvrig.

Lenke til kommentar
Men... har lett litt rundt, og prøver å finne ut om oppløsningen. Det står bak eska at det støtter 720; 1080i, 1080P, men er dette pr. oppskalering? Noen som vet? De andre spilla jeg har, f.eks Burnout Paradise, Devil May Cry, Ratchet & Clank.. står det kun 720P på. Spillet er ganske så pent visuelt, men synes faktisk det så litt vel hakkete ut.

All good her. Visuelt bra (etter at jeg stillte opp kontrasten litt i spillet), og ikke minst bra spill (av det jeg har spillt til nå). Eneste jeg reagerte litt på var de corny skyggene til tider, men er kun pga hypen jeg i det hele tatt henger meg opp i det. Er jo bare en bagatell.

master_al: Har selv PS3 utgaven. I første cutscene så forsvant lyden plutselig. Starta spillet på ny, og alt har vært helt i orden siden.

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket er bra. Veldig morro med GTA igjen.

Hadde trodd byen sko ligne mer på Liberty City i GTA3, men kan ikke si jeg kjente meg igjen så mange plasser enda.

Hadde nettopp en liten runde i politibil som jeg hadde gått på taket med.

Vanvittig morro med sirene som ikke uler som den skal :p

Lenke til kommentar
Men... har lett litt rundt, og prøver å finne ut om oppløsningen. Det står bak eska at det støtter 720; 1080i, 1080P, men er dette pr. oppskalering? Noen som vet? De andre spilla jeg har, f.eks Burnout Paradise, Devil May Cry, Ratchet & Clank.. står det kun 720P på. Spillet er ganske så pent visuelt, men synes faktisk det så litt vel hakkete ut.

All good her. Visuelt bra (etter at jeg stillte opp kontrasten litt i spillet), og ikke minst bra spill (av det jeg har spillt til nå). Eneste jeg reagerte litt på var de corny skyggene til tider, men er kun pga hypen jeg i det hele tatt henger meg opp i det. Er jo bare en bagatell.

master_al: Har selv PS3 utgaven. I første cutscene så forsvant lyden plutselig. Starta spillet på ny, og alt har vært helt i orden siden.

Ja, jeg måtte også stille opp kontrasten.

Før jeg gjorde det, var det umulig å se noe i skyggedelene, samt om natten :p

SPillet er morro da, fin grafikk, ingen nevneverdig lag/hakking, utenmo av og til framedrop har jeg merket.

Synd at folkene ikke dør skikkelig, som i eldre GTA.

Ellers, er han litt dårlig å sloss (med mindre han får flere triks underveis).

Jeg merket dog., at man kan bruke flere slosstriks i går, enn å bare slå. Jeg trykket vel ned på de pilknappene, etter å ha trykket på slåknapp (med aim).

Liker at man nå kan se den "kjernen" med blålys på map, så man vet hvor langt man kan kjøre for å escape. Før fant jo purken deg uansett hvor du var :p

Lenke til kommentar
Jeg håper (selv om det er litt naivt) at anmeldelere gir det de mener spillet skal ha, og ikke det de føler de må gi det.

Jeg vil gjerne vite om negative ting. Det er sikkert massevis.

Et par ting som allerede irriterer meg;

-Folk du har med deg løper konstant 10cm bak deg, slik at når du skal sette deg inn i biler, må de alltid løpe rundt bilen og sette seg inn på "sin" side. (JA, dette er faktisk j***** irriterende)

-Kameravinkelen når du kjører biler, er etter min mening alt for lavt, bak bilen, slik at det er umulig å se om det kommer biler mot deg etter bakketopper osv. Jeg blir konstant sittende å jokke med høyre stikking fremover for å få kamera høyere over bilen.

-Spillet har 18-års grense, allikevel har alle strippere og prostituerte alt for mye klær på seg...

Ellers er story,voice og soundtracket konge, bortsett fra at Niko og fetteren konstant minner meg om Borat

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
-Kameravinkelen når du kjører biler, er etter min mening alt for lavt, bak bilen, slik at det er umulig å se om det kommer biler mot deg etter bakketopper osv. Jeg blir konstant sittende å jokke med høyre stikking fremover for å få kamera høyere over bilen.

Slik har det i grunn vært i alle GTA-spillene, og jeg gjør hele tiden det samme som deg. Sykt irriterende...

Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk er langt i fra så positivt som dette. Men jeg regner med at det blir bedre etter hvert som spillet progresserer. Det er ingenting spesielt med GTA4 de første timene. Eneste positivte er presentasjonen og karakterene. Og såklart byen i sin helhet.

-Folk du har med deg løper konstant 10cm bak deg, slik at når du skal sette deg inn i biler, må de alltid løpe rundt bilen og sette seg inn på "sin" side. (JA, dette er faktisk j***** irriterende)

Det er vel lettere å springe rundt bilen ennå måtte krype inne i bilen til riktig sete. Skulle gjerne sett deg prøve noe annet :)

Du kan styre kamera med høyrestikken.

-Spillet har 18-års grense, allikevel har alle strippere og prostituerte alt for mye klær på seg...

Det er ikke det som gjør at GTA4 har 18-års grense.

Lenke til kommentar

Hmm nå tror jeg du missforstår samtlige poeng han har med vilje, i alle fall slik jeg ser det )

1. mener sikkert at personene går iriterendet nærme

2. er det ikke nettop den han skriver han må jokke på?

3. her mener han nok, siden det er 18 års grense kunne stripperne vært mer som i virkligheten (altså med mindre klær)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...