Khaffner Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg er relativt ny på linux, nærmere bestemt ubuntu 8.04 Jeg kan se på film og høre på musikk på alle videoavspillere, men jeg får ingen lyd fra for eks. Firefox og Opera når jeg er på youtube og andre video-sider. Jeg bruker lyd fra hovedkortet, og bruker ALSA. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Har du både videospiller/musikkspiller oppe når du kjører streaming fra Firefox/Opera? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Når du nevner det, jeg tror det ja. Akkurat nå sitter jeg på skolen med windows-pc og kan ikke teste det selv. Men for all del, kjør på med tips! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Nå prøvde jeg youtube på firefox, uten noen videospiller ved siden av. Fortsatt ingen lyd? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Nå prøvde jeg youtube på firefox, uten noen videospiller ved siden av. Fortsatt ingen lyd? Du har vel kikket på oppsettet under System -> brukervalg -> lyd? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jepp, men hva skal jeg gjøre der? Det kommer lyd på hver av "test"-knappene bortsett fra den om opptak. Jeg slenger ved en screenshot: Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Hvis lyd funker for mp3 film osv, så har du problemer med flash, (youtube bruker flash). Har du installert flash plug-in, isåfall hvilken? Endret 28. april 2008 av Del Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har ikke valgt noen spesifikk flash-plugin, men når jeg høyreklikker der hvor filmen vises i youtube står det at jeg kjører Adobe Flash Player 9 Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har ikke valgt noen spesifikk flash-plugin, men når jeg høyreklikker der hvor filmen vises i youtube står det at jeg kjører Adobe Flash Player 9 Hmmm... mener jeg har vært borti dette problemet. Gå tilbake til system -> brukervalg -> lyd nok en gang og still «det meste» på ALSA f.eks. Start nettleseren på nytt og test YouTube. Blir det stille nå også? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Fortsatt stille ja Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) EDIT: Leste litt feil. Kan sjekke dette. Men blir ikke ikveld. Du får prøve deg fram med instillningene. Prøv også andre program for å se. Kan også være instillninger under Opera > Adobe Flash Player. Men har aldri tuklet med det før akkurat. Endret 28. april 2008 av Lednar Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Har du installert ubuntu-extrra? Hvis ikke finner du det i legg til/fjern programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå