Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sjekkliste ved innflytting i ny leilighet.

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har kjøpt ny leilighet, som ferdigstilles i sommer.

Det jeg lurer på er om det er noen spesielle ting jeg bør være OBS på ved innflyttingen til selve leiligheten.

Altså finnes det noen sjekkliste, som jeg bør være ajour med, før jeg kan starte med innredningen. Da tenker jeg i hovedsak på om leiligheten er i orden, og som den skal være.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Ting som virker usikkert ved det elektriske annlegget. Dåli lagte kabler, skader på materiel og rett og slett ufagelig utførelse av arbeidet.

- Fuktskader og mugg.

- Om det ser pent ut på vegger og slikt, kan være tjekt og male over før mann tar inn møbler og slikt om det er ønskelig.

- er mere men kommer ikke på noe nå i morra døsen:P

Lenke til kommentar

Har ingen direkte tips til skjekklisten men en ting som kan være greit å gjøre når en flytter inn i ny leilighet er å ta med seg et kamera å ta bilder av ting som du ser er i ustand så du kan dokumentere at det var slik når du flyttet inn i leiligheten så du har dokumentasjon på at det er ting som var der i fra før og ikke når du flytte ut. Får man en litt kip husvert så kan det være lurt å ha sitt på det tørre :)

Lenke til kommentar

Siden det er snakk om store verdier og potensielt kostbare reparasjoner/utbedringer dersom ikke alt er på stell, bør du kanskje vurdere å ta med deg en takstmann som går gjennom leiligheten sammen med deg og utbygger før du skriver under på overtakelsen?

Mener å huske jeg leste noe om dette på nett for en tid tilbake, men klarer ikke å finne det igjen.

Et par telefoner til noen takstfirmaer løser vel saken? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...