Gå til innhold

Skal ha nytt anlegg til Hurricane 370 ;D


Anbefalte innlegg

Hei, holder på å pusse opp en hurricane 370. som skal bli ekstrem, har kjøpt inn en 1998 Mercury 75 hk ;D

så derfor ser jeg mulight for at det kan bli en smule bløtt i båten.

 

Så jeg lurer på å kjøpe dette anlegget til den.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1836 denne bassen

 

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1814 denne forsterkeren

 

http://maritim.no/product.aspx?id=1560&amp...upkey=006002130 disse høytalerne

 

noen som har noen mening om dette ? erfaringer? spiller høytalerne reint ? er bassen god ? er forsterken stor nok til å drive dette ?

 

Men har tenkt på om den nye high performance 4 kanals forsterkeren fra biltema er god ? noen om vet noe om det ? hadde det passa til resten av oppsettet ?

(link funker ikke her men vare nummer 24-796 på www.biltema.no

 

lurer også litt på om jeg skulle kjøpt denne bassen isteden

http://maritim.no/product.aspx?id=20138&am...upkey=006002130

 

vet noen hvilken av disse bassene som er best ?

 

takker for laangt og utfyllende svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, holder på å pusse opp en hurricane 370. som skal bli ekstrem, har kjøpt inn en 1998 Mercury 75 hk ;D

så derfor ser jeg mulight for at det kan bli en smule bløtt i båten.

 

Så jeg lurer på å kjøpe dette anlegget til den.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1836 denne bassen

 

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1814 denne forsterkeren

 

http://maritim.no/product.aspx?id=1560&amp...upkey=006002130 disse høytalerne

 

noen som har noen mening om dette ? erfaringer? spiller høytalerne reint ? er bassen god ? er forsterken stor nok til å drive dette ?

 

Men har tenkt på om den nye high performance 4 kanals forsterkeren fra biltema er god ? noen om vet noe om det ? hadde det passa til resten av oppsettet ?

(link funker ikke her men vare nummer 24-796 på www.biltema.no

 

lurer også litt på om jeg skulle kjøpt denne bassen isteden

http://maritim.no/product.aspx?id=20138&am...upkey=006002130

 

vet noen hvilken av disse bassene som er best ?

 

takker for laangt og utfyllende svar !

 

 

75 hk ? hadde en cyber 370 med 30, syntes det var heftig! :p din kommer til og bli ekstrem :D

Lenke til kommentar

Selv har jeg den forsterkeren du linket til, og jeg er veldig fornøyd med den.

Jeg tror jeg ville gått for sub'en til bilradiospesialisten.. Hvis du går til butikken lager de ofte pakkepris til deg og.

Høyttalerene du linket til er veldig gode :)

Det eneste jeg er litt i tvil på, er om forsterkeren driver dette anlegget godt nok, for deg :p

Men samtidig er det den kraftigste marineforsterkeren som er på markedet ;)

Lenke til kommentar
Selv har jeg den forsterkeren du linket til, og jeg er veldig fornøyd med den.

Jeg tror jeg ville gått for sub'en til bilradiospesialisten.. Hvis du går til butikken lager de ofte pakkepris til deg og.

Høyttalerene du linket til er veldig gode :)

Det eneste jeg er litt i tvil på, er om forsterkeren driver dette anlegget godt nok, for deg :p

Men samtidig er det den kraftigste marineforsterkeren som er på markedet ;)

 

ok,

Men lurer litt på det med marinebass egentlig, ossen er de ?

 

men, vis ikke den marineforsterkeren, hva med den biltema forsterkeren da ? er den god nok ?

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke gått for biltema-forsterkeren. Da må du ihvertfall regne med å kjøpe ny hver sessong ;)

 

Marinebass har jeg aldri vært borti, men etter hva jeg har hørt er det god kraft i de!

 

 

men da prøver jeg det med marine forsterker,

 

åsså får jeg heller handle den billigste biltema forsterkeren vis jeg trenger no ekstra

 

takk for svar ;D

Lenke til kommentar

En annen ting som jeg også lurer på

 

det er et kontrollpanel i båten fra forrige eier, med et veldig greit system.

Men det har vært anlegg i båten før, men da bare med en spiller og to 5".

Så derfor er alle strømkabelene veldig tynne. og selve strømkabelen til anlegget skal jeg uansett bytte, men det fungerer jo sånn at det er på en måte du kobler på strømkablen til en sukkerbit remse som er satt opp, og derfra går det en strømkabel med en sikringsholder, også motsatt med en jordingskabel uten sikring.

og alt dette er tynt.

burde jeg bytte alle kablene som er innom anlegget på en eller annen måte, eller holder bare hovedstrømkablene.

for de andre kablene med sikringsholdere (forresten på 10 amper) trenger jeg bytte de? for de er jo originale på en måte, da de følger med dette kontrollpanelet og er ment å bruke.

 

kontrollpanelet er forresten av typen Seaworld, også veldig mye original montert i Cyber

Endret av kremtkremt
Lenke til kommentar
Jeg ville ihvertfall byttet ut sukkerbit-løsningen. Du burde vell bytte ut alle ledninger osv, egentlig alt av elektronikk, så er du sikker.

Du vet ikke hva forrige eier har brukt, hvor gammelt det er, eller hvordan han har koblet osv..

 

Bytt alt, så er du sikker :)

 

vis jeg bytter sukkerbitene da blir det jo helt feil

 

for du skjønner. Det er cyber sannefjord som har gjort det med denne båten, det var en pappagutt som kjøpte hurricane og den skulle liksom bygges om. så alt er profesjonelt gjort, eneste forskjell på denne båten er at det er enkeltbånn. til å med puter ;D og klistremerker ;D

 

så burde jeg fortsatt bytte alt, men det er ikke sånn at sukkerbitene slenger, de er festet i en remse og det ser ganske bra ut egentlig, men spørsmålet var jo om jeg skulle forsterke noen av kablene til anlegget ?

 

Og en annen ting, ser at på alle sånne pakker med strømkabler så er det en agu holder med sikring på rundt 40 A

Mens på sikringene på kontrollpanelet er det bare 10 A. Vil da disse sikringene ryke, kan jeg ta eventult bytte ut, at der i sikringene på kontrollpanelet, setter jeg inn en sånn agu holder med sikring ? så tar jeg den istedenfor den 10 A ?

Endret av kremtkremt
Lenke til kommentar

Greit, drit i det forrige ;D

 

men

idag starta jeg, og skulle sjekke lanterne osv funka, men det funka ikke nei. jeg søkte på kontrollpanelet med feilsøker, og det gikk strøm ut til alle bryterne, men stoppa der.

 

Båten har ligget ute hele vinter, så har kanskje vært kaldt osv, og det er ganske mye irr og litt rundt der, men det var med feilsøker og det var ikke antydning til strøm til og med etter pirk.

 

Er det vanlig at et bryterpanel tar kvelden etter vært ? eller burde noen kilo elektronikkspray gjøre susen ?

 

Var forøvrig en bryter det var strøm på, værtfall istarten.

Lenke til kommentar
Har du sjekka sikringene? Kan være noen som er gåene. Ellers så kan du jo prøve å ta det ut og rense det med elektronikkspray. Lettere å teste da også.

 

det er ikke noe med sikringene nei, har tenkt å teste med mye elektronikkspray ja, for jeg må jo lure,

det er jo ikke vanlig at liksom en bryter tar kvelden ? det er jo bare en mekanisme..

Lenke til kommentar
Har du sjekka sikringene? Kan være noen som er gåene. Ellers så kan du jo prøve å ta det ut og rense det med elektronikkspray. Lettere å teste da også.

 

det er ikke noe med sikringene nei, har tenkt å teste med mye elektronikkspray ja, for jeg må jo lure,

det er jo ikke vanlig at liksom en bryter tar kvelden ? det er jo bare en mekanisme..

 

Kunne jo være rusta i stykker inne i bryteren da, men skal litt til for at det skal skje:P

Lenke til kommentar

Etter en halv boks med rustløser, og elektronikk spray, og bytting av sikringer og litt så funker alt nå.

 

Må innrømme at sikringene lurte meg, for når jeg bare så på de i holderen så er de ikke gående, men når jeg tok de ut, så datt det masse irr støv ned og sikringene var dekket med irr ;D

 

så den ligger ikke på en brygge med pressening neste vinter ;D

 

Anlegget ble også bestilt idag, noen som kan forklare meg ossen jeg kobler det slik at forsterker slås på samtidig som spiller.

 

Spilleren blir koblet på kontrollpanelet, men forsterkeren blir koblet rett på bak hovedstrømbryteren (er en agu 40 A sikring nok?)

 

så ossen kobler jeg det så alt slår seg på samtidig liksom?

Endret av kremtkremt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...