EvenR Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Nå har jeg fått til manuell krasjing, får opp bluescreen hvis jeg krasjer den når alt er bra. Men når jeg krasjer den med ctrl+scroll når pcen har fryst seg går den bare direkte til reboot uten å vise noe bluescreen. Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Hva er pointet med å crashe maskinen? Blir vel ikke noe bedre av det? :s Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hehe tvert imot! Poenget er når maskinen er fryst kan man ikke gjøre noe med den for å feilsøke videre for å finne ut problemet. Når man kræsjer den dumpes det fysiske minnet ut til en fil som kan fortelle deg hva som er problemet! Sjekk mappen c:\windows\minidump\ for å finne disse filene der det fysiske minnet har blitt dumpet! Selv om du ikke ser en blåskjerm kan den allikavel ha fått dumpet ut det fysiske minnet! (Pass på at datoen stemmer overens med da du kræsjet maskinen) Lenke til kommentar
EvenR Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg tenkte på noe så enkelt som å blåse vekk alt støv som lå mellom vifte og kjøleribber på GPU'en, klarte faktisk å spille meg gjennom et spill uten problemer nå. Hadde vært greit hvis det bare var det som var problemet, men tar å sjekker minidumpen også. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Guide for feilsøking av minidumper finner du forresten her Da kan man prøve med !analyze -hang for å finne synderen til at systemet henger. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har samme problemet som OP. Jeg har kjørt memtest i 24 timer uten at den fant noe særlig som var off, jeg har kjøpt ny RAM og kjørt memtest på ny i 24 timer til. Har bytta det meste av innmat for å se om det var feilen, sjekka PCen for malware uten å finne noe og gjort det meste, men likevel har jeg slitt med dette problemet siden før jul. Jævlig irriterende at jeg ikke finner ut av det >< Lenke til kommentar
EvenR Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Dette fikk jeg ut av de manuelle kræsjene: MANUALLY_INITIATED_CRASH (e2) The user manually initiated this crash dump. Arguments: Arg1: 00000000 Arg2: 00000000 Arg3: 00000000 Arg4: 00000000 Debugging Details: ------------------ BUGCHECK_STR: MANUALLY_INITIATED_CRASH CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1 DEFAULT_BUCKET_ID: DRIVER_FAULT PROCESS_NAME: Idle LAST_CONTROL_TRANSFER: from f6fc77fa to 805339ae STACK_TEXT: 805507d8 f6fc77fa 000000e2 00000000 00000000 nt!KeBugCheckEx+0x1b 805507f4 f6fc7032 000cb0d8 019630c6 00000000 i8042prt!I8xProcessCrashDump+0x237 8055083c 804dad9f 856ad788 860cb020 00010009 i8042prt!I8042KeyboardInterruptService+0x21c 8055083c 806f49aa 856ad788 860cb020 00010009 nt!KiInterruptDispatch+0x3d 805508d0 804dc0d7 00000000 0000000e 00000000 hal!HalProcessorIdle+0x2 805508d4 00000000 0000000e 00000000 00000000 nt!KiIdleLoop+0x10 STACK_COMMAND: kb FOLLOWUP_IP: i8042prt!I8xProcessCrashDump+237 f6fc77fa 5d pop ebp SYMBOL_STACK_INDEX: 1 SYMBOL_NAME: i8042prt!I8xProcessCrashDump+237 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: i8042prt IMAGE_NAME: i8042prt.sys DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 41107ecc FAILURE_BUCKET_ID: MANUALLY_INITIATED_CRASH_i8042prt!I8xProcessCrashDump+237 BUCKET_ID: MANUALLY_INITIATED_CRASH_i8042prt!I8xProcessCrashDump+237 Followup: MachineOwner Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Å bruke !analyze -v kommandoen på en slik type kræsj blir dessverre meningsløst da alt den forteller deg er at du har kræsjet maskinen selv Men ta heller å se på !analyze -hang og deretter !locks for å se om det er noen ressurser som har hengt seg Edit: Kom forresten på at du trenger å sette opp Windows til å generere en kjerneminnedump istedet for en vanlig minidump for at dette skal være mening i-hvordan dette gjøres finner du i guiden min Endret 1. mai 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
EvenR Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Fikk ikke så mye ut av det heller Unable to get value of ExpSystemResourcesList Men får heller prøve på nytt neste gang pcen fryser og kræsjer så kommer jeg med update da Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Yep kjerneminnedumper lagres til c:\windows mappen og heter MEMORY.DMP og de er gjerne 200-300 mb og inneholder informasjon om alle tråder og prosesser i kjernen av operativsystemet. Minidump filer inneholder veldig lite informasjon og siden man ikke vet helt presist hvor i kjernen det skjærer seg trenger man altså en kjerneminnedump Lenke til kommentar
EvenR Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Nå virker det som at i mitt tilfelle var det for mye støv på skjermkortet, mellom viften og kjøleribbene. Jeg har i allefall fått spilt litt uten at pcen har hengt seg opp eller fryst til nå. Vil anbefale at du sjekker dette på din pc Jetkiidd hvis du ikke allerede har gjort det Så for nå håper jeg at problemet mitt var så enkelt som det. Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har sjekka all støv, har sånn blåste maskin ting PC-en min har iaff fungert fin i de 2 siste dagene uten at jeg har gjort noe spessielt enn det vanlige. Helt random det greine her. Får sjekke litt rundt. Og takk for hjelpa alle folk som har deltatt her. ) Lenke til kommentar
EvenR Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Nei da var jeg tilbake igjen på frysingen under spill. Kanskje jeg bør vurdere og spandere meg en ny PC eller litt oppgradering av komponenter? Den er jo trossalt nesten 3 år gammel x) Har vel fått kjørt sitt løp og sine spill. Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Hehe. Får kanskje kjøpe ny pc snart jeg å. Hatt den i snart 2.5år. Begynner å bli gammal nå som det er så mye nytt : > Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Uhm, jeg har også tenkt over noe. For en stund tilbake, så gikk strømmen i huset ganske ofte mens jeg hadde PC-en på. Sånn typ 3 ganger daglig i kanskje 2-4 dager. Kan det berøre PC-en på noen måter? Altså at PC-en kan bli utsatt for noe pga av det? Ja, det kan det. Men når det gjelder å finne en feilkilde, holder det ikke med gjetting. Kan du fortelle meg hva som kan skje når det hender? Jeg har en liten annelse om at hardisken har blitt utsatt for noe pga av det se. Fordi nå har jeg lagt merke til noe når PC-en fryser, at det er enten hardisken elr cd-rom som lager sånn svak pipelyd når det skjer. Tviler også på litt av det er cd-rommet. EDIT: Den pipelyden kom ikke hver gang, bare noen ganger :s Endret 9. mai 2008 av jetkiidd Lenke til kommentar
EvenR Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du sier noe om det med harddisken, for nå føler jeg at det er den som sliter også. Likt som trådstarter gikk strømmen i huset av å på en del ganger under litt elektrisk arbeid, som igjen har slått ut i ny og ne imens pcen min har stått på. Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 prøver en bump til Lenke til kommentar
Stage Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Har mer eller mindre det samme problemet, pluss noen til (tidligere post her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=947161). PC-en kan fungere fint over en lengre periode, før den begynner å kræsje/henge. I begynnelsen trodde jeg det var skjermkortet, fordi når PC-en kræsja ble skjermkortvifta skrudd opp til fullt, samtidig som skjermen mista signalet. Men jeg bytta skjermkort, og de gamle problemene ble bare byttet ut med nye - de samme som du beskriver. Hang/frøys seg i tillegg under de første 3 gjennomkjøringene av 3dMark, og også første gang jeg kjørte en minne-sjekk-test. Kjøpte så nytt hovedkort, og denne gangen fungerte alt fint i nesten en uke før problemene du beskriver begynte igjen. Har nå fått ny strømforsyning, og ting har fungert fint, men den hengte seg nettopp, ca. et minutt etter jeg starta og minimaliserte (?) World of Warcraft, noe som hadde vært en typisk situasjon for kræsj. Etter jeg reboota har den derimot fungert som den skulle. Min første tanke når dette begynte var "lynnedslag", men så langt jeg vet tordna og lyna det ikke, selv om det regna kvelden og natta før problemene startet. Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Har mer eller mindre det samme problemet, pluss noen til (tidligere post her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=947161). PC-en kan fungere fint over en lengre periode, før den begynner å kræsje/henge. I begynnelsen trodde jeg det var skjermkortet, fordi når PC-en kræsja ble skjermkortvifta skrudd opp til fullt, samtidig som skjermen mista signalet. Men jeg bytta skjermkort, og de gamle problemene ble bare byttet ut med nye - de samme som du beskriver. Hang/frøys seg i tillegg under de første 3 gjennomkjøringene av 3dMark, og også første gang jeg kjørte en minne-sjekk-test. Kjøpte så nytt hovedkort, og denne gangen fungerte alt fint i nesten en uke før problemene du beskriver begynte igjen. Har nå fått ny strømforsyning, og ting har fungert fint, men den hengte seg nettopp, ca. et minutt etter jeg starta og minimaliserte (?) World of Warcraft, noe som hadde vært en typisk situasjon for kræsj. Etter jeg reboota har den derimot fungert som den skulle. Min første tanke når dette begynte var "lynnedslag", men så langt jeg vet tordna og lyna det ikke, selv om det regna kvelden og natta før problemene startet. Du har ikke varmeproblemer du, når det skjer? Det skjer bare helt random? For iaf når det skjer hos meg så ligger varmen i min pc på det den gjør når jeg sitter i windows etc. Jeg har trua på at det kanskje kan være hdd'en. For det er den eneste delen jeg ikke har fått bytta ut ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå