Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en henger/fryser seg.

Anbefalte innlegg

PC-en min driver å fryser/henger seg hver gang jeg går inn i spill, det skjer som oftest når jeg går inn i WoW. Og i det PC-en henger seg, så går lyden i det PC-en henger seg i repeat. Så etter par sekunder så bare stopper alt opp. Så må jeg reboote PC-en manuelt ved å trykke på på/av knappen. Jeg har formatert PC-en 2 ganger i løpet av 3 uker og det samma problemet skjer gang på gang hver dag. Har hatt den i typ 2 år uten problemer, men det skjedde brått for 2 mnd siden. Har blåst bort støv, sjekka pc delene mine og evnt lasta ned nyeste drivrane til delene som trengs(tror jeg). Noe som har litt peil her? Ønsker serriøse svar. Takk!

Gainward Geforce 6600GT AGP

Barebone Shuttle SN85G4 v3

AMD Sempron 64 3100+ 1.8Ghz

TwinMOS. 1024MB DDR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har AKURATT samme problem, eneste forskjellen er at jeg får opp artifacs på skjermen i tillegg.. UTROLIG irriterende dette problemet her.. Men skal selv ta tipset ang. testing av rammen.. =) Gi en tilbakemelding om du finner ut hva som er problemet da trådstarter =)

Lenke til kommentar
Har AKURATT samme problem, eneste forskjellen er at jeg får opp artifacs på skjermen i tillegg.. UTROLIG irriterende dette problemet her.. Men skal selv ta tipset ang. testing av rammen.. =) Gi en tilbakemelding om du finner ut hva som er problemet da trådstarter =)

Jeg skal prøve, om jeg finner det ut. hehe

Lenke til kommentar
Kan være flere årsaker. Jeg ville begynt med å teste RAM med Memtest86+. Gå f.eks. til www.memtest.org og hent ned et CD-image som du booter fra for å teste RAM-brikkene.

Åssen gjør jeg det? Skal jeg laste ned, brenne ut på cd og boote fra cd mener du?

Lenke til kommentar

Uhm, jeg har også tenkt over noe. For en stund tilbake, så gikk strømmen i huset ganske ofte mens jeg hadde PC-en på. Sånn typ 3 ganger daglig i kanskje 2-4 dager. Kan det berøre PC-en på noen måter? Altså at PC-en kan bli utsatt for noe pga av det?

Lenke til kommentar

Ja, det kan det. Men når det gjelder å finne en feilkilde, holder det ikke med gjetting. Da er det feilsøking som gjelder. Dersom man ikke har noen indikasjoner på hvilke komponenter som feiler, benytter man eliminasjonsmetoden - tester alle komponenter frem til man finner den som feiler. Hva viste RAM-testen?

Lenke til kommentar

Henger meg på denne posten hvis det er greit :)

Har forsåvidt akkurat samme problem som trådstarter, PCen fryser seg ved både spill og av og til når jeg kjører noe som krever litt ressurser. Oppsettet mitt er også ganske så likt, AMD Athlon 64 3000 1,8 GHz. 1,5 Gb Ram og GeForce 6600. I tillegg oppstår det litt andre problemer, som med java som jeg ikke får innstallert, nyeste Live Messenger som hopper rett til internett sidene til messenger når jeg starter innstallasjonsfilen.

Formaterte for noen dager siden, da på grunn av rare partikler som flimret over skjermen sentrert ved spilling. Hadde også java problemet da.

Har dessverre ikke tilgjengelig CD'er å brenne ut memtest på ATM så lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å finne ut eventuelle feil.

Håper jeg ikke spammer posten din trådstarter.

Mvh Even

Lenke til kommentar

Sorry for litt sein reply. PC-en min var nå bra nå i 1 dag uten noe frysing, lagging elr noe som helst problemer. Så fram til jeg måtte reboote PC-en så gikk alt rett i søppla igjen. Skjønner ikke hva som kan være problemet. Jeg fant btw en annen memtest ting som jeg ikke trengte å boote fra cd og fant 0 errors. Jeg kjørte den i 30-40mins :s

Til deg EvenR, bare heng på tråden du. Jo fler som deltar, jo bedre resultarer blir det ut av den tråden her forhåpentligvis :>

Her er linken til den memtesten jeg brukte forresten.

http://hcidesign.com/memtest/download.html

Endret av jetkiidd
Lenke til kommentar

Ram har jeg aldri vært borti har fått maskinen til å fryse men de vanligste årsakene er:

En driver returnerer ikke fra ISR eller DPC rutinen sin.

En vranglås (Når to tråder holder på ressurser som den andre vil ha) i kjernen.

Eller en høy-prioritets tråd som blokkerer for video-driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...