Gjest Ballevondt Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg har oppdaget i disse siste ukene at det gjør vondt i venstre ballstein eller i området i nærheten av venstre ballstein, i sekken og kanskje i lysken(?Usikker på navn?). Det kommer ikke av klem tror jeg, mer at det bare kommer uansett. Det er ikke ubehagelig vondt. Tar ingen medikamenter. Jeg har tatt meg på ballene i dusjen og kan ikke merke noe særlig, men så prøver jeg og finne sædlederne og kjenne på de, da kjennes det ut som en av de er hovven og vond. Om det er 3 "ting" som føler som rør vet jeg ikke. Men det er noe i mitten som føles hovent. Jeg skal nå hoppe i dusjen og ta balletak. Runking går greit ikke noe ubehagelig. Burde uansett høre om lege på skolen... Har null peiling om leger her jeg er nå. En Ultralyd har vel vært greit. Hvordan simulere smerte på deg selv: Ta og klaps deg litt på ballene, raskt. Jeg har den smerten, men selfølgelig mildere. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) En klassiker her på forumet er tråden med gutten som hadde vondt i nøttene, fikk rådet å komme seg til legen i stedet for å spørre oss om ting vi ikke har peiling på, fikk påvist testikkelkreft og reddet livet (eller slapp i hvert fall all dritten som det blir mer av jo senere kreft oppdages). Råder deg til å gjøre det samme. EDIT: Husket litt feil, det var visst et blogginnlegg med påfølgende diskusjon, men ellers gikk det omtrent slik for seg. Her er bloggen: https://www.diskusjon.no/index.php?automodu...;showentry=1007 Endret 27. april 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Gjest Ballevondt Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ja har lest den før. Det var en del folk i kommentartråden som faktisk fikk påvist tekstikkelkreft etter oppfordringen. Er da ikke noe biggie og få det, men sprer det seg til andre ballstein så er alt ferdig for meg her. Adoptivbarn blir det da. Jeg har nå vært i dusjen og finner ut at Høyre ballstein er det noe med, den er ikke forstørret merkbart i alle fall, det er noe med høyre sædleder, klemmer på den og får smertene. På Venstresiden er det ikke så merkbart. Noe er det i alle fall som er galt. Skal si karen min smatt tilbake når jeg holdt på... :!: Slår jeg lett på ballene mener jeg at venstre ballstein er litt merkbar vondere. Lege lege lege. Lege skal oppsøkes. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Lykke til. Si gjerne fra hvordan det gikk, kult om forumet nok en gang tro reddende til. Lenke til kommentar
Gjest Ballevondt Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Alderem min er 20 år glemte jeg og si. Alder 20. Men jeg sjekket aldri balla, det var ren flaks at det ble oppdaget. I mitt tilfelle var det den ene testikkelen som tystet på den andre, i form av smerte. Slikt er ikke normalt. Derfor ber jeg deg om ikke å satse på samme flaksen jeg hadde. Grip fatt! Hikst! Akkurat det kanskje. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Dette minner om det samme som jeg hadde/har. Jeg fikk det under runking, ialfall da jeg først kjente det. var her inne selv og spurte noen spm. Svaret ble jo selvsagt lege. Jeg var på legen, sjekka ikke meg eller noe, ble videresendt til ultralyd. Det ble ikke påvist noen ting. Når jeg sa at jeg kjente svake smerter nå og da, nevnte han det var noen nerver eller sener som går i det området som jeg da kjente. Han sa iallfall at det ikke var noe som skulle oppereres, så jeg vet ikke. Jeg kjenner det fortsatt av og til, stort sett når jeg våkner, men ingenting utover det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå