Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte selv begge disse (iPod og Zen) før jeg kjøpte mp3-spiller selv. Kjøpte ingen av dem, men det var mest pga. pris (spiller + firewire-kort + hodetelefoner). Et argument for Zen som jeg synes var godt var automatisk nivåregulering av lyden. Dette gjør at volumet holder seg konstant selv om nivået til filene varierer. Creative får også mye skryt for god lyd i tester jeg har lest.

Negativt med Zen var mangel på line out.

En annen grunn til at jeg ikke kjøpte noen av disse er at jeg synes det er greit å kunne suplere med vanlige batterier når man er på tur, og ikke har stikkontakt/lader i nærheten.

Lenke til kommentar
Vurderte selv begge disse (iPod og Zen) før jeg kjøpte mp3-spiller selv. Kjøpte ingen av dem, men det var mest pga. pris (spiller + firewire-kort + hodetelefoner). Et argument for Zen som jeg synes var godt var automatisk nivåregulering av lyden. Dette gjør at volumet holder seg konstant selv om nivået til filene varierer. Creative får også mye skryt for god lyd i tester jeg har lest.

En annen grunn til at jeg ikke kjøpte noen av disse er at jeg synes det er greit å kunne suplere med vanlige batterier når man er på tur, og ikke har stikkontakt/lader i nærheten.

Har iPod'en line out? Jeg tror jeg kjøper iPod, jeg sier ifra når jeg har bestemt meg :p

Lenke til kommentar
Hvor lenge siden var det du bestilte?  

Valget mellom iPod og Zen er uttrolig vanskelig, men jeg tror jeg kjøper en iPod hvis ikke noen kommer med bedre motargumenter?

Litt ut i Januar. Jeg bestilte gjennom en firma med egen Apple leverendør da ;)

Lenke til kommentar
Et argument for Zen som jeg synes var godt var automatisk nivåregulering av lyden. Dette gjør at volumet holder seg konstant selv om nivået til filene varierer. Creative får også mye skryt for god lyd i tester jeg har lest.

iPod har også lydkontroll som skal holde jevnt lydnivå på de forskjellige filene. iPod har ikke line out.

Kanskje enda en grunn til å kjøpe en iPod:

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/

Skal visstnok også komme til Norge, vil da koste ca 600 stive kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...