PrayingMantis Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Skal bygge ny maskin og er ikke helt på nett hva hardware gjelder, lenger(jobber med saken). Skal bygge en highend maskin(XP ikke Vista) men gidder ikke sette i komponenter bare for pynt. Skal bruke de vasseste DDR3 brikkene, og lurer da på om jeg får noe utnytte av 4GB til spill. Resten av systemet blir såklart også highend. Orker ikke lage ny tråd, så jeg får vel også spørre om CPU. Core 2 eller Quad til gamer PC ? Takk =] Endret 27. april 2008 av gixxerman Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 *Bump* Anyone ? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34091...BE-D2583A1CB52E Har sett ann disse til formålet. Noen kommentarer hadde fortsatt vært kjekt ettersom så mange bare leser... Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ettersom hva jeg har hørt, er det ikke mye vits ï å kjøpe DDR3 da du får DDR2 til betydelig mindre pris uten at de er mye dårligere. PS: Dette var mest en liten bump fordi jeg vet mange som leser dette har peil Lenke til kommentar
Pillin Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Om du ikke kjører 64 bits OS har du veldig liten nytte av mere enn 2 gb ram. Nå er det engang sånn at prisene på ram er særdeles lav for øyeblikket, så det er ikke den helt store prisforskjellen når man først bygger en high end pc. Angående cpu så avhenger det av når du har planlagt å oppgradere cpu. Pr. idag støtter få spill mere enn to kjerner om så mye, men dette er på vei inn i nyere spill. Tenker om du skal bytte cpu innen 2 år så satser du på en duo, om ikke (eller du liker å kjøre mye forskjellig på en gang, driver med film redigering el.) kan det lønne seg med quad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå