MtrxPtlx Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei. Har et problem. Bruker includescript på siden www.astrik.no - her bruker jeg også Cutenews. Når jeg legger nyheter på nyhetssiden, går alt som smurt, fordi nyhetssiden er index.php. Men hvis jeg derimot legger nyheter inn på en annen kategori, f.eks treningsreferat, faller man tilbake på index-siden når man trykker på les mer, i stedet for http://www.astrik.no/index.php?p=referat&a...amp;ucat=9& hvor artikkelen ligger. Vanskelig å forstå? 1. stikk inn på www.astrik.no 2. klikk deg inn på treningsreferat 3. trykk på les mer på en av sakene. 4. Du har nå falt tilbake til index-siden. Hvordan unngår jeg dette? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg har ikke sett nøye på dette, men tror det kan være noe med at «Treningsreferat» ikke er egen fil, men p=referat. jeg er ikke helt sikker, hva om du prøver å lage «Treningsreferat» i en egen fil? Hvis det går, kan du prøve å endre lenkene CuteNews lager, at linkene blir ?subaction=showfull&id=1208719565&archive=&start_from=&ucat=9&p=referat i stedet for ?subaction=showfull&id=1208719565&archive=&start_from=&ucat=9& (uten p=referat i slutten). Edit: La noe tekst i kursiv. Endret 27. april 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
MtrxPtlx Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg har ikke sett nøye på dette, men tror det kan være noe med at «Treningsreferat» ikke er egen fil, men p=referat. jeg er ikke helt sikker, hva om du prøver å lage «Treningsreferat» i en egen fil? Hvis det går, kan du prøve å endre lenkene CuteNews lager, at linkene blir ?subaction=showfull&id=1208719565&archive=&start_from=&ucat=9&p=referat i stedet for ?subaction=showfull&id=1208719565&archive=&start_from=&ucat=9& (uten p=referat i slutten). referat.php er en egen side... www.astrik.no/referat.php Jeg bruker samme inkludering for alle undersidene, så da måtte jeg vel i så fall kjørt mange forskjellige cutenews for at linkene skulle vært manuellt anderledes. Dette har jo noe med at cutenews tror dette ligger på index.php, spørsmålet er hvordan jeg tilrettelegger includescriptet slik at cutenews forstår Endret 27. april 2008 av MtrxPtlx Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg tenkte mer på som referat.php som en "kopi" av index.php, bare at CN (CuteNews) scriptet inkluderer den andre kategorien. Er dette den samme artikkelen (bare at det er den fulle artikkelen) som den som viser øverst på her? Lenke til kommentar
MtrxPtlx Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Jeg tenkte mer på som referat.php som en "kopi" av index.php, bare at CN (CuteNews) scriptet inkluderer den andre kategorien. Er dette den samme artikkelen (bare at det er den fulle artikkelen) som den som viser øverst på her? Det betyr jo at jeg må lage masse designsider. Da forsvinner jo poenget med includescriptet, at man enkelt kan gjøre designmessige endringer. Ja det er saken. Eller evt. http://www.astrik.no/index.php?p=referat&a...amp;ucat=9& Lenke til kommentar
avalandon Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Bozzeye er inne på noe, prøv selv så får du se: 1. stikk inn på www.astrik.no 2. klikk deg inn på treningsreferat 3. trykk på les mer på en av sakene. 4. Du har nå falt tilbake til index-siden. 5.Legg til p=referat til slutt i URL´en, enter og vips så er du på rette side. Lenke til kommentar
MtrxPtlx Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Bozzeye er inne på noe, prøv selv så får du se: 1. stikk inn på www.astrik.no 2. klikk deg inn på treningsreferat 3. trykk på les mer på en av sakene. 4. Du har nå falt tilbake til index-siden. 5.Legg til p=referat til slutt i URL´en, enter og vips så er du på rette side. Eller eventuelt index.php?p=referat&SUBACTION. Problemet er at cutenews ikke lager P=referat på slutten av URL-ene. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Og får å få linken til å gå til det den skal, og ha (&)p=referat i seg, må du endre på hvordan linken blir. Jeg vet dessverre ikke hvilken fil som lager lenkene. Lenke til kommentar
avalandon Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Og får å få linken til å gå til det den skal, og ha (&)p=referat i seg, må du endre på hvordan linken blir. Jeg vet dessverre ikke hvilken fil som lager lenkene. Det er vel cute som lager disse Les-mer lenkene. Entene kan man endre lenkene til også å ta med verdien av parameteret p eller hvis man ikke vil inn i kildekoden til cute kan man jo bruke noe ala: header('Location: ' $_SERVER['PHP_SELF'] . 'p=referat') Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ja, det er CN som lager Les mer-lenkene. Jeg skal se om jeg finner ut hvilken fil og hvor i filen man skal legge til p=referat. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg fant noe på linje 736 og 738 i inc/shows.inc: Linje 736: $output = preg_replace("/\\[full-link\\]/","<a href=\"#\" onclick=\"window.open('$config_http_script_dir/show_news.php?subaction=showfull&id=$news_arr[0]&archive=$archive&template=$template', '_News', '$config_full_popup_string');return false;\">", $output); Linje 738: $output = str_replace("[full-link]","<a href=\"$PHP_SELF?subaction=showfull&id=$news_arr[0]&archive=$archive&start_from=$my_start_from&ucat=$news_arr[6]&$user_query\">", $output); Jeg ser det er den nederste som blir brukt. Linje 738 kan du endre til: $output = str_replace("[full-link]","<a href=\"$PHP_SELF?subaction=showfull&id=$news_arr[0]&archive=$archive&start_from=$my_start_from&ucat=$news_arr[6]&p=referat&$user_query\">", $output); Tror det skal funke da. Lenke til kommentar
Delineation Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Parameters in CuteNews For at "Les Mer" linken skal fungere må man legge til "$QUERY_STRING = 'X';" i includekoden. "X" skal da byttes ut med "p=referat." $QUERY_STRING = 'X'; When you want to point the news to another page, but when the page uses a link like page.php?var1=value1&var2=value2, you would set $PHP_SELF to "page.php" and you would replace the X with "var1=value1&var2=value2". Default: The variables passed the current page, but with the CuteNews variables stripped off, so when the current page is: "http://site.com/cutenews/show_news.php?subaction=showcomments&id=1090228158&archive=&start_from=&ucat=&myvar=value", the $QUERY_STRING parameter would be set to "myvar=value" (subaction, id,archive,start_from and ucat are cutenews variables). Du må ikke gjøre som Bozzeye skriver, da det vil resultere i at de andre "Les Mer"-linkene dine vil slutte å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå