Ravusy Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Selv hvor jævlig og kaldt det er ute, så henger det unger utenfor butikker og kiosker; men hvorfor gidder de det? Det må da være bedre å dra hjem til noen og finne på noe. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Fordi det er kult. Sikkert blitt et internt samlested av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Fordi det er naturlige samlingspunkter. Hos er Esso samlingspunkt for rånerne, og rett over veiern henger kidsa ved Kiwi. Og ja, jeg hang der litt selv også da jeg var yngre. Det er jo uansett ikke så mange andre steder å være da! Og det er større sjanse for å møte på kjentfolk utenfor butikker, bensinstasjoner og kiosker. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Fordi de skal ha noen til å kjøpe røyk til dem sånn at de kan puste ut og se jævla kule ut. Lenke til kommentar
zennox Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Vennekretsen min oppsøker som regel plasser der man kan sitte, og nært en butikk, slik at det ikke er noe problem å hente seg en iskald cola. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Rett og slett fordi det som oftest ikke finnes noe samlingspunkt for ungdom. Disse tilbudene er uhyre få og overbelastet som pokker og da blir det til at noen blir hengende utenfor butikker. Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kort vei til å kjøpe seg noe godt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Rett og slett fordi det som oftest ikke finnes noe samlingspunkt for ungdom. Disse tilbudene er uhyre få og overbelastet som pokker og da blir det til at noen blir hengende utenfor butikker. QFT Lenke til kommentar
zennox Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Rett og slett fordi det som oftest ikke finnes noe samlingspunkt for ungdom. Disse tilbudene er uhyre få og overbelastet som pokker og da blir det til at noen blir hengende utenfor butikker. Word up. Kjipt at det ikke er noen steder ungdom kan treffes, og tilbringe tid. Er klar over at det er kanskje ett tilbud i enkelte store byer, men det er alt for lite. Skulle vært i alle fall en pr. skole, og være åpent til 1-2 tiden på natta. Dette vil bidra til å holde ungdom borte fra gatene på natten, og være et generelt trygt tilbud. Det å nekte alkohol på slike steder er også en fin ting, men å slippe inn beruset burde være lov - rett og slett fordi det er tryggere enn at en beruset ungdom tusler rundt i byen uten oppsyn og lager bråk med folk og fe. Savner et sånt tilbud. Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det er smart det du sier zennox. Men... Hvis det i det heletatt blir satt opp slike tilbud, så er det nok bare åpent til klokken 22:00 i helgene, ettersom kommunefolka vil at ungdom skal legge seg i den tiden. Lenke til kommentar
zennox Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det er smart det du sier zennox. Men... Hvis det i det heletatt blir satt opp slike tilbud, så er det nok bare åpent til klokken 22:00 i helgene, ettersom kommunefolka vil at ungdom skal legge seg i den tiden. Akuratt. Idioti. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Rett og slett fordi det som oftest ikke finnes noe samlingspunkt for ungdom. Disse tilbudene er uhyre få og overbelastet som pokker og da blir det til at noen blir hengende utenfor butikker. Samlingspunkt kan der uansett vere. Eg las i Sunnmørsposten ei tid tilbake at fritidslokalet i Ålesund sentrum sto i fare for å verte nedlagt fordi det nesten ikkje var nokon som brukte det. Folk reiste heller til kjøpesentra på Moa. Her eg bur har det òg vorte gjort forsøk om å ha eit lokale ope etter skuletid, men det er svært få som brukar det. Endret 27. april 2008 av Kalvegodt Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Fordi det er latterlig lite kulturtilbud til ungdom, og derfor blir de hengende utenfor butikker eller på kjøpesenter. Slike fritidsklubber har ofte bare oppe én gang eller to i uken, og gjerne bare ett par tre timer. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Vi her i vestfold har en fritidsklubb åpent til rundt 00:00 tiden. De fleste er ute å smugrøyker uansett. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det med veldig mange ungdom over 14-15 årsalderen er at selv om de har slike tilbud tilgjengelige så gidder de ikke bruke dem. Husker vi også hadde (har?) ett sted som var opp 1-2 ganger i uka når jeg gikk i 7./8. klasse, men når jeg ble eldre så slutta jeg og henge der, og alle venna mine. Selv om tilbudet gjaldt for ungdom fram til 18 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå