Gå til innhold

Hvorfor henger kidza utenfor butikker og kiosker?


Ravusy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er naturlige samlingspunkter. Hos er Esso samlingspunkt for rånerne, og rett over veiern henger kidsa ved Kiwi. Og ja, jeg hang der litt selv også da jeg var yngre.

Det er jo uansett ikke så mange andre steder å være da! Og det er større sjanse for å møte på kjentfolk utenfor butikker, bensinstasjoner og kiosker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Rett og slett fordi det som oftest ikke finnes noe samlingspunkt for ungdom. Disse tilbudene er uhyre få og overbelastet som pokker og da blir det til at noen blir hengende utenfor butikker.

 

QFT

Lenke til kommentar
Rett og slett fordi det som oftest ikke finnes noe samlingspunkt for ungdom. Disse tilbudene er uhyre få og overbelastet som pokker og da blir det til at noen blir hengende utenfor butikker.

Word up.

 

Kjipt at det ikke er noen steder ungdom kan treffes, og tilbringe tid.

 

Er klar over at det er kanskje ett tilbud i enkelte store byer, men det er alt for lite. Skulle vært i alle fall en pr. skole, og være åpent til 1-2 tiden på natta. Dette vil bidra til å holde ungdom borte fra gatene på natten, og være et generelt trygt tilbud. Det å nekte alkohol på slike steder er også en fin ting, men å slippe inn beruset burde være lov - rett og slett fordi det er tryggere enn at en beruset ungdom tusler rundt i byen uten oppsyn og lager bråk med folk og fe.

 

Savner et sånt tilbud.

Lenke til kommentar
Rett og slett fordi det som oftest ikke finnes noe samlingspunkt for ungdom. Disse tilbudene er uhyre få og overbelastet som pokker og da blir det til at noen blir hengende utenfor butikker.

 

Samlingspunkt kan der uansett vere. Eg las i Sunnmørsposten ei tid tilbake at fritidslokalet i Ålesund sentrum sto i fare for å verte nedlagt fordi det nesten ikkje var nokon som brukte det. Folk reiste heller til kjøpesentra på Moa.

 

Her eg bur har det òg vorte gjort forsøk om å ha eit lokale ope etter skuletid, men det er svært få som brukar det.

Endret av Kalvegodt
Lenke til kommentar

Det med veldig mange ungdom over 14-15 årsalderen er at selv om de har slike tilbud tilgjengelige så gidder de ikke bruke dem.

 

Husker vi også hadde (har?) ett sted som var opp 1-2 ganger i uka når jeg gikk i 7./8. klasse, men når jeg ble eldre så slutta jeg og henge der, og alle venna mine. Selv om tilbudet gjaldt for ungdom fram til 18 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...