jensanders Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg har brukt Microsoft Digital Image Suite i flere år. Microsoft har dessverre sluttet å videreføre produktet. Library (album)-delen av produktet har fått alvorlige "puste-problemer" = laaaang ventetid. Men jeg har Photoshop Elements 4 så da tenkte jeg at alt er ok men den gang ei. I Windows Vista så ser jeg alle taggene på bilder (fra Digial Image Library) men jeg får ikke taggene med inn Photoshop Elements. Er det noen som har klart å importere tagger i Photoshop Elements? Hvis jeg må tagge alle bildene på nytt - er det noen som kjenner til en "evigvarende" måte å tagge på? (= standardisert metode). Hilsen Desperat & Oppgitt Endret 1. mai 2008 av jensanders Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei, jeg kjenner ikke til MS sitt produkt som du omtaler her, men tenkte jeg bare skulle si dette: Jpg har innebygget 'plass' til metadata (Keywords/tagger, bildeinfo osv). F.eks Acdsee som fulgte med kompaktkameraet som jeg kjøpte for noen år siden lagret all informasjonen i selve bildene. Dermed var informasjonen synlig i alle andre program (deriblandt selve Windows XP) som kan lese metadata fra filen. Så når jeg finleser innlegget ditt ser det ut som at metadataene er lagt inn i dine bildefiler også. Dermed er det nok mange programmer som skal kunne ta i mot disse filene samt dataene. Det forundrer meg ikke om Elements kan det også, jeg ville blitt mer overrasket om det ikke gjorde det. Akkurat dette kan nok andre fortelle mer om. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
jensanders Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Takk for svaret! Det kan hende at Photoshop Elemens-versjonen er for gammel i forhold til Vista. Lenke til kommentar
jensanders Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Da har jeg kjøpt ACDSee. Taggingen er enkel og fleksibel. Det tok bare noen få minutter å lese inn 18.000 bilder. ACDSee har egen database - jeg tror dette er en stor fordel når det blir mange bilder. Likevel - synd at det ikke er noen standard for å skrive taginformasjon til JPEG. Det betyr at vi blir låst til et program. Hilsen Blid & fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå