Gå til innhold

Enderlig har den kommet, URGE på 1,5 L flasker!

Anbefalte innlegg

• Urge inneholder mye sukker (men mange brus inneholder så mye sukker, noen bittelitt mindre, men ingen store forskjeller)
  • Urge inneholder koffein
  • Urge inneholder mye syre (det er jo sitrussmak!) som skader tenna

Så derfor er Urge kanskje bittelitt mer usunn en gjennomsnittsbrusen. Men brus er nok ikke så sunt uansett. Cola fyller også disse punktene. :p

EDIT: Dessuten har den en meget unaturlig, "usunn" (utseendemessig) farge.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i 1.5L flasker er det 34Gram sukker (38%)

Du leser etiketten feil. Det vil si 38% av såkalt "referanseverdi". Det vil si anbefalt daglig inntak.

edit: Og da snakker man om en "porsjon" på 2,5 dl.

1500ml / 250ml = 6 glass à 250ml

250ml - 38% = 95ml (sukker)

95ml * 6 = 570ml (sukker totalt av 1500ml)

Husker ikke hvordan jeg regnet ut differansen på prosent...

Lenke til kommentar

Det jeg virkelig lurer på er hvordan du får 34 til å bli 38% av 250 når prosent bokstavelig talt betyr "av hundre" (eller hundredeler om du vil). ;)

Les det jeg skrev en gang til. 250ml vil gi deg 38% av anbefalt daglig sukkerdose ved et normalt kosthold. 1500ml (eller 1,5 liter) vil gi deg 228% av anbefalt daglig sukkerdose. Betyr det at Urge inneholder 228% sukker?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Det jeg virkelig lurer på er hvordan du får 34 til å bli 38% av 250 når prosent bokstavelig talt betyr "av hundre" (eller hundredeler om du vil). ;)

huh? Det har da jeg aldri sagt, er bare det som står på flasken, av 250ml Urge er det 34gram sukker (altså 38%).

Les det jeg skrev en gang til. 250ml vil gi deg 38% av anbefalt daglig sukkerdose ved et normalt kosthold. 1500ml (eller 1,5 liter) vil gi deg 228% av anbefalt daglig sukkerdose. Betyr det at Urge inneholder 228% sukker?

Du kan ikke regne ut prosenten slik, det må regnes ut hvor mye gram sukker det er totalt i 1500ml urge, som er 34 * 6 = 204 gram sukker, og 204 gram av totalt 1500 ml husker jeg ikke hvordan man regner ut i prosent :p

Lenke til kommentar
huh? Det har da jeg aldri sagt, er bare det som står på flasken, av 250ml Urge er det 34gram sukker (altså 38%).

Det er ikke 38% sukker. Det er 38% av det de anbefaler deg at du får i deg i løpet av en hel dag av sukker.

for å regne litt mer så kan man ta 34g/38*100 så finner man ut at de anbefaler en dagsdose på ca 90gram sukker

Du kan ikke regne ut prosenten slik, det må regnes ut hvor mye gram sukker det er totalt i 1500ml urge, som er 34 * 6 = 204 gram sukker, og 204 gram av totalt 1500 ml husker jeg ikke hvordan man regner ut i prosent :p

Siden 1ml = 1g så kan du regne prosent ved å ta 204/1500. Det er 0,136. Altså 13,6%. Av dette er 11% vanlig sukker og resten (2,6%) maltodextrin

Stemmer overens med etiketten.

Skjønner at det er lett å begynne å lure når de skriver det på den måten som de gjør. Håper jeg har klart å forklare. Noe jeg ikke regner med. Jeg suger hardt når det gjelder å forklare ting.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg savner bilder av URGE'ne deres her folkens!

Jeg fikk aldri kjøpt mer enn 8 den første dagen, så blir litt stusselig å ta bilder av det som er igjen. Men om jeg kommer over 10-20 flasker neste gang jeg er på MENY skal jeg fader meg kjøpe de, og så poste herligheta her på forumet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...