Gå til innhold

IQdata vil ikke gi meg nytt kort :x


Anbefalte innlegg

Jeg returnerte et defekt skjermkort til iqdata.

Etter 2 uker får jeg mail :

>Kortet fungerer ikke da det står skjevt i sokkel.

>Jeg greide å reprodusere feilen, men kun da jeg rørte på kortet.

>Det mister kontakten da det står skjevt, og da låser maskinen seg, eller

>rebooter.

 

Jeg har montert kortet i flere maskiner og får samme feil på alle, pcn henger seg eller så mister jeg bildet etter 10 - 60 min. (og ja, jeg vet godt hvordan man monterer et skjermkort)

 

neste mail :

 

>kortet er ikke defekt. det har stått skevt i maskinen din.

>Du kan selvfølgelig ta med maskinen ned hit, så kan jeg montere det for >deg

>gratis.

 

 

ARHG!!

vil ikke ta med kassa mi opp dit bare for at han skal få vise meg hvordan man setter inn et skjermkort.

Noen som synes det hele høres merksnodig ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henvis til forbrukerkjøpsloven fordi dette er en feil eller mangel (www.lovdata.no) lyketil, hvis du har lyst å dra opp kan du be dem dekke reisekostnader hvis du ikke er grei.

 

Alt i alt lønner det seg å være grei så du blir behandlet skikkelig neste gang

 

VÆR HØFLIG

Lenke til kommentar

virker som foretning har dårlige tider... har ikke råd til slike utlegg =) du får bare si at det ikke fungerer, punktum med det....

lenge siden du kjøpte det? har alltids angrerett/heve kjøpet (ved netthandel)

 

hvis ikke kan du ta det tilbake og dra over med ett batteri for så å sende det inn igjen.... da er det i hvert fall deffekt :D

Lenke til kommentar

0rcus

 

 

 

Ble Medlem: 19 Feb 2003

Innlegg: 7

 

Skrevet: 19 Feb 2003 17:24 Tittel: Skadet Geforce4

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

hey, har klart å herpe geforce kortet mitt

spørsmålet mitt er om det i det heletatt er noe poeng å sende det tilbake

(til iqdata.no).

finner de det alltid ut selv om det ikke er fysiske skader på kortet?

 

 

Noen som har noen erfaringer eller vet noe?

-----------------------------------------------------------

 

Jeg må si det er litt rart at du prøver og få garanti på et kort som du til synelatende har klart og ødelegge selv.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å ta med kassa og la de montere kortet for deg slik de foreslo.

Da får dere jo begge konstatert med en gang om kortet funker eller ikke !?!?

(Men kun dersom dette kortet faktisk er et annet kort

og ikke har sammenheng med den svindelsaken som du skrev om i et tidiligere innlegg.)

Lenke til kommentar
0rcus

 

 

 

Ble Medlem: 19 Feb 2003

Innlegg: 7

 

Skrevet: 19 Feb 2003 17:24    Tittel: Skadet Geforce4    

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

hey, har klart å herpe geforce kortet mitt  

spørsmålet mitt er om det i det heletatt er noe poeng å sende det tilbake  

(til iqdata.no).  

finner de det alltid ut selv om det ikke er fysiske skader på kortet?  

 

 

Noen som har noen erfaringer eller vet noe?  

-----------------------------------------------------------

 

Jeg må si det er litt rart at du prøver og få garanti på et kort som du til synelatende har klart og ødelegge selv.

 

:woot::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::yes::yes::yes::yes::roll::roll::roll::roll:

 

HahahahahahhahahahahHahahahahahhahahahah

HahahahahahhahahahahHahahahahahhahahahahHahahahahahhahahahahHahahahahahhahahahah.

 

Er dette lovlig da? :D

Lenke til kommentar

Hohoho ... genialt. Når svindelen ikke funker, så klager han på service'n ?! Så bra ! :D Alternativ iittelen til denne tråden kunne være; "IQData lar meg ikke svindle dem, DÅRLIG service !! "

 

Men uansett; du har ikke noe å tape. Hvis du tar med maskina opp, IQData monterer kortet og det funker; hva er da problemet? Du har fått en maskin som funker og det er vel det du vil ha?

 

 

(Er det fler enn meg som får lyst til å sende en anonym mail til IQData? Dette er så dumt at det burde være(om det ikke allerede ER) straffbart. )

 

[EDIT]: rettet skirveleifer

Lenke til kommentar

>Kortet fungerer ikke da det står skjevt i sokkel.

>Jeg greide å reprodusere feilen, men kun da jeg rørte på kortet.

>Det mister kontakten da det står skjevt, og da låser maskinen seg, eller

>rebooter.

 

"Jeg greide å reprodusere feilen, men kun da jeg rørte på kortet."...

 

Den setningen forklarer vel alt, det er tydelig at det er en feil her og sannsynlig så sitter det vel en selvlært hobbyelektrikker på service avdelingen til IQdata (ironisk navn på en slik sjappe...) og desverre så er de nok ikke alene om det, jeg vet at det finnes en god del unge selvlærte hobby elektrikkere/påståtte datakyndige rundt på serviceavdelingene rundt her i landet (prøv å påstå noe annet folkens).

 

Symtonene som denne "datakyndige serviceteknikkeren" beskriver får meg til å tro at det er et dårlig loddepunkt siden han faktisk greier å reprodusere feilen ved å bare være nær skjermkortet.

 

Til Admin'c: "Alt i alt lønner det seg å være grei så du blir behandlet skikkelig neste gang", hvordan i granskauen kan du si dette, høres nesten ut som du mener at 0rcus oppførte svært useriøst overfor IQdata men det vet jo du så mye om...

 

Til Te0_: WTF mener du med "eg må si det er litt rart at du prøver og få garanti på et kort som du til synelatende har klart og ødelegge selv"?

Om jeg må tørre å spør, på hvilket grunnlag kan du påstå at han har ødelagt skjermkortet sitt når du sannsynlig aldri har hatt noe med den personen å gjøre.

Litt overklokking bør da skjermkortet tåle og jeg ser på din sig at OC er ikke helt fremmed for deg heller...

 

Og til slutt et lite spørsmål til John Abrahamsen: Hva kan det være at IQdata finner ut av det faktisk ikke er feil på dette kortet når det er tydelig problemer med kortet?

0rcus har tydelig klokket kortet sitt som han har beskrevet i tidligere poster men det skal ganske så mye overklokking til før et skjermkort vandrer til de evige jaktmarker.

Stordelen av hw.no's er tross alt klokkere og jeg vil regne med at de fleste har unnlatt å nevne dette i sine garantisaker (correct me if I'm wrong).

 

Jeg får bare ønske 0rcus lykke til for det ser ut som han har mange av hw's lesere mot seg.

Lenke til kommentar

Til Te0_: WTF mener du med "eg må si det er litt rart at du prøver og få garanti på et kort som du til synelatende har klart og ødelegge selv"?

Om jeg må tørre å spør, på hvilket grunnlag kan du påstå at han har ødelagt skjermkortet sitt når du sannsynlig aldri har hatt noe med den personen å gjøre.

Litt overklokking bør da skjermkortet tåle og jeg ser på din sig at OC er ikke helt fremmed for deg heller...

Les all info før du hisser deg opp da!! han skrev jo selv i en annen post at han hadde herpet kortet sitt ved å overklokke det. Tipper det var på nøyaktig det grunnlag Te0_ skrev sin post.

Dersom dette er samme kort han vil bytte inn så er det vel tvilsomt at han har rett til nytt dersom han har ødelagt det ved overklokking. Såvidt jeg vet dekker ikke garantien hardware som er ødelagt pga. overklokking, uansett om det er "litt" eller mye. Selvfølgelig bør alle kort tåle litt overklokking men de er offisiellt ikke laget for å overklokkes.

 

Dersom du overklokker så setter du i praksis alltid hardwaren som innsats. Dersom du ikke er villig til å betale/miste denne insatsen så er løsningen såre enkel: IKKE OVERKLOKK!!!!!!

Lenke til kommentar
:woot:  

kortet er jo ikke ødlagt pga overklokking. (ifølge iqdata)

men i følge DEG er det grunnen..... :o

er no feil med feste.

Jeg sendte inn kortet til _test_.

 

så der fikk dere den!

som andre har nevnt ødelegger du for alle andre som får feil på hardware uten at dei har "eksperimentert" med den.. :grumpy:

 

tydlegvis er det jo kortet som du har herpa ved å overklokke uten å ha peiling.... :evil:

 

vurderte sterkt å sende ein mail til iqdata, men lar være... :shrug:

Lenke til kommentar

.....

 

Hvis skaden har oppstått pga overklokking har jeg ingen problemer med å akseptere at jeg ikke får et nytt kort.

Derfor sendte jeg det inn til _testing_.

Sånn osm jeg har forstått det er det noe annet som har forårsaket defekten på kortet.

Jeg kan vanskelig se at overklokking kan skape sånne typer problemer (?!?!?) så derfor mener jeg at jeg bør få et nytt kort.

 

:shrug:

 

Det har aldri vært meningen å svindle eller lure noen.

Eneste jeg gjorde var å ikke fortelle om mine overklokkingsforsøk fordi jeg ikke ville få kortet testet en gang.

Hvis det hadde vært no annet galt med kortet skulle jeg jo fått nytt uansett..

 

 

menmen, kall det svindel hvis dere vil men jeg mener jeg har retten til å prøve meg jaffal...

 

 

StudInc :

men i følge DEG er det grunnen.....

 

ja, trodde det var slik først men jeg er på langt nær kvalifisert til å uttale meg om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...