h0ax Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Hei, jeg har en leiekontrakt nå som jeg skal avslutte, den gikk fra 15.august i fjor, til 15.august i år. Jeg betalte full leie for den halve måneden i fjor, og regna med at dette ville eliminere leia for augusten som kommer nå. Men huseieren sier nå at jeg må betale helt ut leiekontrakten. Er dette lov? Hvorfor skal jeg betale 2x full leie for 2 halve måneder? Endret 27. april 2008 av h0ax Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hva står det i kontrakten din om betalingsdatoer, da? Om det er en avtale som gjelder med betaling hver 15. i måneden, så er det vel soleklart at du kun betaler fram til 15. august i år, om du da ikke har signert på noe annet. Men det er selvfølgelig også viktig at oppsigelsen finner sted innen utgangen av en måned. Sier du opp den 2. i en måned, starter ikke oppsigelsen å gjelde før den 1. i etterfølgende måned. Lenke til kommentar
h0ax Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 "Leien betales forskuddsvis den 1. i hver måned" vil det da si at jeg egentlig hadde behøvd å betale da jeg flyttet inn den 15. august? Lenke til kommentar
h0ax Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Det er jeg som har tullet med betalingene nå, bare glem tråden Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det var da enda godt, for dette hørtes urimelig ut uansett . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå