Vakuum Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg skal endelig gå til anskaffelse av en bærbar, og pga rabatt ordning blir det en Dell Inspiron 8200. Her er hva jeg har tenkt å bestille. Si ifra hvis det er noe som er lurtikke lurt.. Maskinen skal brukes til alt fra C&C Generals til office... 1 års henteservice. Standard på denne modellen (- 1,490 kr) Mobile Intel® Pentium® 4 prosessor - M 1,8GHz 256MB DDR RAM/266MHz (1x256MB) (+589 kr) BT - 15'' TFT Enhanced UXGA (1600x1200) (+649 kr) 40GB Ultra DMA/ATA 100 (5400RPM). Anbefalt av Dell (+600 kr) ATI Mobility Radeon 9000 64MB (+840 kr) DVD-ROM 8x Internal (erstatter CD) & MPEG II Software Internal combo 56k modem / 10/100 network Bæreveske (Nylon) (+325 kr) (alt som ikke er nevnt er satt ved "standard" når man velger på dell) Total pris: 15,609 kr (Prisene inkluderer mva og frakt for 1 system) http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...=nodhsinspn&v=d Gi lyd hvis du har noen positivtnegativt! Lenke til kommentar
Savage Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Tja, dog ikke et must, men jeg hadde slengt på 256 mb mer i ram hvis jeg hadde vært deg.. Hadde 256 mb selv på min bærbare, men tok ikke lange tiden før jeg oppgraderte den Trenger du virkelig UXGA-skjerm?? For min del, så holder det lenge, lenge med SXGA+... men det er jo en smakssak.. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 den ser bra ut men sleng på 256mb ram til mens du er i gang, så slipper du frakt / ventetid osv når du skal oppgradere sendere. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 vet gennerelt ikke hva som er forskjell på disse 3 skjerm typene av "kvalitet" annet enn skjerm bildet... VT - 15'' TFT SXGA+ (1400x1050) UT - 15" TFT UXGA (1600x1200) (+325 kr) BT - 15'' TFT Enhanced UXGA (1600x1200) (+649 kr) Hva blir forskjell på VT og BT annet enn oppløsning? blir vel skarpere bilde, lettere å se fra siden, bedre farger? +- Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Støtter Savage med ram`en og skjermen. Jeg hadde gått for 512MB ram og en 1400x1050 skjerm. Du klarer deg uten CD-R/W...? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 sitter å funderer på om jeg skal velge 24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo (+1,100 kr) istede for dvd'n som kommer med standard... 512mb ram blir det nok når jeg tenker meg om (gi meninger om hvilken skjerm jeg bør kjøpe, og helst hvorfor) Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg tenker på at ved 1600x1200 oppløsning kan skriften bli veldig liten. Dette er diskutert mange ganger på forumet, så jeg anbefaler deg å søke litt her. Husk også at en LCD skjerm er bygget for en spesiell oppløsning, den blir uklar hvis oppløsningen forandres. Lenke til kommentar
Savage Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Forskjellen er stort sett bare skrift ol. Og det er nok bare smak og behag. Har du mulighet til å få en demonstrasjon på forskjellene et eller annet sted, er nok det det beste. Bestemmer du deg for UXGA, så vil jeg anbefale Enhanced, da det er bedre synsvinkel på den. Aner ikke hvordan det er med Dell sine skjermer, men på min Sony Vaio, så er ihvertfall skjermen meget bra på SXGA, og jeg ser klart ovenfra, nedenfra og på sidene hvis jeg skulle ønske det Men hvis du må prioritere angående pris, så hadde jeg prioritert Ram, brenner og til slutt skjerm. Lenke til kommentar
brajoh Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Ville nok bare gått for 256 ram, og kjøpt mer ram etterpå fra en annen leverandør. Dell overpriser ram noe helt vanvittigt!!!! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Behold den skjermen du, den er FEDT! joda, 1400x1050 er bra nok det, til du prøver 1600x1200 Enhanced i 1 dag.... Jeg angrer IKKE på at jeg kjøpte med det... når det gjelder kvalitet på skjermen, i forhold til sxga+, så er den skarpere, mer lyssterk (tror jeg? har ikke sammenliknet dem, men jeg mener det(jeg har hatt begge)), har bredere synsvinkel (Du kan se på den fra siden, nesten ) + den har et "glattere" belegg på skjermen... og gjør som dem andre sier, kjøp ram utenom, på en annen webshop. Dell overpriser sånne småting noe sinnsykt...(off topic: jeg så en sånn USB thumbdrive på 16MB til 250(!)spenn i Dell's "avis"...rett etterpå så jeg en 128MB thumbdrive til 300 spenn på Komplett eller hva det var...og ikke kom å si at det er en "kvalitets forskjeld" ) så kjøp en 256/512 MB brikke DDR SO-dimm brikke utenom du, så sparer du MYE penger.... Edit: Hvis du ikke har stasjonær med brenner, ville jeg kjøpt dette, enten en combo drive(som jeg har hørt at det er mye reklamasjon på, sånn generellt på alle kombodrives? prove me wrong? ) eller en egen enhet istedet for Floppy...du får jo floppy med ujansett, det er bare snakk om hva du skal ha i maskinen til en hver tid.... Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Den jeg har bestemt meg for har 256mb ram (høyere blir for dyrt) E-uxga skjerm og combo cd-rwdvd. Lenke til kommentar
^MonEy^ Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 3 års garanti.... Det er et must!..... Husk at deler til bærebar er sinnsykt dyrt! Lenke til kommentar
iNas Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Hei, siste nytt fra industrien tilsier at RAM og LCD-skjermpaneler blir billigere. RAMen går ned som ventet etter at DDR-ram er blitt allmenn-kosthold i bærbare, mens man har mest å tjene på dersom man forholder seg til såkalte desknotes og skrivebordsprosessor PC-er. Det som er fint med disse er at de til en viss grad kan proppes med SDRAM, som er mye billigere enn DDR-RAM. Men, nå får man også mye uoriginal minne etterhvert som setter preg over prisutviklingen. LCD-paneler er blitt rimelig å produsere. Likevel er det frittstående LCD-skjermer som er billigst. Det skyldes deriblant at det er dyrere å produsere paneler til bærbare. Men det 14 tommere må da bli rimelige for at 16 og 17 tommere skal blir sluppet i markedet. TIPS: jan-mars er en såkalt uttømmingskvartal i Asia, der ting og tang blir produsert. Derfor hender det ofte at leverandører får deler av "restlageret" til nedsatte priser. Så får vi se! ----- NI www.barbara.no Lenke til kommentar
oceana Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 3 års garanti.... Det er et must!..... Husk at deler til bærebar er sinnsykt dyrt! Tja, er jo argumenter både for og imot det, og vi kan diskutere i det uendelige. Men; jeg syns 3 år er for mye. Fordi: Du er vel forsiktig med lap'n din? Spiser ikke foran den, og pakker den godt inn osv...skulle ikke bli mye problemer av det. Du beholder vel sjelden en laptop så lenge som 3 år uten å gå lei, og hvis den ryker etter 2.5 år så blir du vel ikke så veldig lei deg, hvis ikke det er snakk om viktige dokumenter. (og da er det dumt å bruke en gammel bærbar å ha dem på) back to topic: støtter kjøp av mer ram, kan aldri bli for mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå