Trainman Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 En Dell maskin med D-Link DWL-G122 detter ut av nettverket ofte. Når vi prøver å reparere koblingen får vi en feilmelding som sier at operasjonen ikke kan fullføres, og at ARP hurtigbuffer ikke kan tømmes. Noen som har et tips til hva vi kan gjøre? Lenke til kommentar
potet. Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har du dårlig signal? Ville prøvd å oppdatere til siste drivere til kortet på maskinen, samt siste firmware på det du er tilkoblet(trådløs ruter/ap?). Hvilke instillinger har du på trådløsruteren/AP'en? Prøv å endre kanal/modus/kryptering. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Har du dårlig signal? Ville prøvd å oppdatere til siste drivere til kortet på maskinen, samt siste firmware på det du er tilkoblet(trådløs ruter/ap?). Hvilke instillinger har du på trådløsruteren/AP'en? Prøv å endre kanal/modus/kryptering. Signalet er perfekt. Routeren og nettverkskortet er nytt. Kanalen er også byttet. Takk for svar. Lenke til kommentar
potet. Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ble det noe bedre? Har flere ganger hatt problemer med tilkobling på klienter når trådløsruteren står i såkalt "multi-modus". Det vil si at den støtter 802.11b(11Mbps), 802.11g(54Mbps) og eventuelt 802.11n(300Mbps) klienter samtidig. Har du derimot bare 802.11g klienter, er det ingen vits at den skal kjøre i "multi-modus". Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ble det noe bedre? Har flere ganger hatt problemer med tilkobling på klienter når trådløsruteren står i såkalt "multi-modus". Det vil si at den støtter 802.11b(11Mbps), 802.11g(54Mbps) og eventuelt 802.11n(300Mbps) klienter samtidig. Har du derimot bare 802.11g klienter, er det ingen vits at den skal kjøre i "multi-modus". Har ikke sjekket. Er pc`en til en kamerat. Når jeg tenker meg om så står den kanskje i multimodus ja. Skal endre på det. Takk igjen. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 ARP er en forspørsel fra et nettverkskort når den vet IP addressen til verten som skal nåes men spør etter MAC addresse.Altså en binding mellom MAC\IP.Den timer ut etter en stund. Selv om det trådløse signalet vises som bra kan det oppstå refleksjoner\interferens da signaler som blir reflektert når nettverkskortet på ulikt tidspunkt som ditt gode signal.Noe som kan gi korrupt data.Det vil si at det er et dårlig signal selv om det vises som bra. Så det kan være forsøket verdt å prøve å flytte litt på ruteren og sette statisk IP på Dell maskinen. Eventuelt prøve å oppdatere en nyere nettverkskortdriver til Dell maskinen. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 ARP er en forspørsel fra et nettverkskort når den vet IP addressen til verten som skal nåes men spør etter MAC addresse.Altså en binding mellom MAC\IP.Den timer ut etter en stund.Selv om det trådløse signalet vises som bra kan det oppstå refleksjoner\interferens da signaler som blir reflektert når nettverkskortet på ulikt tidspunkt som ditt gode signal.Noe som kan gi korrupt data.Det vil si at det er et dårlig signal selv om det vises som bra. Så det kan være forsøket verdt å prøve å flytte litt på ruteren og sette statisk IP på Dell maskinen. Eventuelt prøve å oppdatere en nyere nettverkskortdriver til Dell maskinen. Takk for forklaringen og tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå