vegge Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Priser fra Komplett: AMD XP2100+ TbredB : 865,- Sapphire Radeon 9100 Atlantis 128MB : 864,- Asus 48x/24x/52x : 541,- Totalt : 2270,- Ikke akkurat ny PC, men en liten billig oppgradering. Drar jo i militæret over sommeren, så dette er bare for moroskyld. Men er veldig interessert i deres synspunkt. Vil ikke gjøre samme tabbe som første gangen (GeForce2MX, AMD T-bird 1.4GHz, Aopenbrenner..) CPU-en skal klokkes maks! Er litt usikker på om jeg skal kjøpe den fra Komplett - har hørt rykter om at deres siste ladning bare var TbredA.. Ville dere kjøpt en annen CPU? Skjermkortet.. duger ikke det? Jeg spiller jo nesten aldri. Har jo klart meg lenge med GeForce2.. :smile: Men hvis dere har bedre forslag, så fyr løs! Pris, støy, overklokkingsmuligheter, utseende; alt teller med. Ser at PS Data har et Connect3d Radeon 9100 128MB. Blir det hipp som happ om jeg velger Sapphire eller Connect3d? Angående brenneren; Bestiller jeg fra Komplett blir det Asus Bestiller jeg fra PS Data blir det Teac Bestiller jeg fra Databutikken blir det Lite-On Tror jeg venter litt med DVD-brenner. Men jeg takler bare ikke den 20x Aopenbrenneren lenger! Noe dere ville gjort annerledes? Alle synspunkter er velkomne (men jeg går ikke mye opp i pris!) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Har hort mye bra om cpuen, hadde jeg hatt penger ville jeg tatt XP2500 er ikke like ok venlig, men det er barton(har større cache) og blir da bedre selv om den har lavere mhz. gjerne litt billiere brenner. det blir nok bra dette er bare noen(meningsløse) forslag Lenke til kommentar
vegge Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 XP2500+ blir på en måte litt for dyrt. Dessuten skal CPU-en sitte på et EPoX 8K3A+ KT333, og jeg har liksom en ide om at en CPU med 266MHz FSB vil være et ypperlig overklokkingsobjekt. Øke FSB til 166+ så skal det bli saker! (må vel låse opp dritten også..) Og ikke vær redd for å komme med forslag! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Det var bare et forslag(tenkte nesten den var litt dyr). Det blir nok bra klokking det ja.. komtilbake med resultater! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Utrolig respons.. 1. Sapphire Radeon 9100 Atlantis 128MB, Connect3d Radeon 9100 128MB eller et annet skjermkort? 2. Nec, LG, Asus, Teac eller Lite-On-brenner? 3. Tror de selger TbredB på PS Data. Noen som vet angående Komplett og Databutikken? Jeg trenger ikke handle på Komplett! Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hmm....om du tenker på å låse opp prosessoren, så kan du like gjerne kjøpe en XP 1700 Thrugbred B. Den har jo akkurat samme kjerna, bare en lavere multipiler(som du skal låse opp) og da sparer du et par hundrelapper der oxo. Kjekt å vite: har hørt om folk som har klokka XP1700 Tbed B til XP2700 hastighet uten store problemer... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Så alle XP1700+ (og XP1800+) fra både PS Data, Komplett og Databutikken har samme kjerne som XP2100+? Jeg trodde kanskje det var XP2100+ som hadde samme kjerne som XP2400+? For litt kjipt å kjøpe feil og motta en CPU som ikke vil over 2.0GHz.. Ellers heller jeg til å handle på Databutikken! AMD XP2100+ TbredB : 812,- Sapphire Atlantis Radeon 9100 128Mb : 862,- LITE-ON 48x24x48x Retail : 488,- Sum : 2162,- (1850,- med XP1700+) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Høres bra ut det siste forslaget ditt ja. Tror ikke det er noe spesiell forskjell på en opplåst 1700+ og en opplåst 2100+. Er ikke noe forskjell på connect3d og sapphire utenom kjøleløsninga. Tror ikke det er mye forskjell på brennerene heller. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg går mest sannsynlig for en XP2100+ fra PS Data. Har noen venner som også skal bestille derfra neste uke.. Tillater meg å poste litt av en PM fra byggeren; Dersom jeg var det ville jeg satset på en XP2100 prosessor. Det er selvfølgelig ingen garantier for hvor langt den går, men det kan se ut som om de fleste som selges på PSdata og komplett er av "high end" TbredB. Du finner en bra tråd om dette på diskuter.no : http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...t=000144#000000 Grunnen til at jeg ville satset på XP2100 er at sannsynligheten for at dette er en såkalt "high end" utgave av tbredB er større enn på xp1700 og 1800 prosessorene. Forskjellen mellom Connect3d og Sapphire.. Hvem av dem har mest tilfredsstillende kjøleløsning da? Hvem av dem har tøffest utseende? Noen som vet? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 På komplett kan du sjekke om det er Tb a eller b. Det står bestillingsnummer der, og hvis du går på overclockers.com vil du finne en tabell som viser om det er a eller b... Edit: Var snill med deg og fant den, er ikke så lett å finne :)http://www.overclockers.com/articles682/index02.asp Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Nei, du kan ikke vite med sikkerhet om det er TbredA eller TbredB! 2100+ Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX2100DMT3C, that's a Palomino. TBredA/B: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DUT3C, that could be either a Thoroughbred A or Thoroughbred B. All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB." If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB. If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB. Produsentens varenummer: AXDA2100DUT3C Det betyr med andre ord at Komplett selger Tbred A eller B. Eneste måten å finne dette ut på er så sjekke steppingen på selve CPU-core. Slutter koden på B så er det logisk nok en TbredB. Men nå handler jeg CPU-en fra PS Data. Har hørt fra mange andre at deres siste partier har vært high-end-versjoner av typen TbredB! :smile: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 På komplett kan du sjekke om det er Tb a eller b. Det står bestillingsnummer der, og hvis du går på overclockers.com vil du finne en tabell som viser om det er a eller b... Så vidt jeg vet kan man med 2100+ bare vite om det er palimo eller Tbred. her. man må se på "stepping code" for å vite om det er A eller B. Og tror stepping code står printet inn på selve CPU en, og vises ikke på komplett side. Det er ordrekoden som står der. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ja, men det gjelder vel kun for 2100+. Sist jeg sjekket på komplett, så hadde de inne 1700+ som var tb-b. Hvis du allikavel skal unlocke den, så er jo det et kjempekjøp! Edit: Sjekka litt på komplett igjen, og de har inne 1700+ som skal være tb-b. De andre er usikre eller tb-a... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 hvis du ikke har altfor "dårlig" tid, kan du jo vurdere GeForce FX 5200 (NV34), har sett flere steder på nettet hvor de antyder utsalgspris på rundt 80 dollar!! Blir trolig under 1000 lappen i norge, directx 9 støtte, hdtv støtte osv. Jeg kommer til å vurdere den pga. passiv kjølig. Vil si at det tar seg godt ut også ser nå at det skal bruke SDRAM :-? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Vent en mnd til så får du en xp2400 under 1000 spenn. Prisene på skjermkortene kommer til å gå ned very soon ! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Jælp.. XP1700+ TbredB fra Komplett må jeg tenke litt mer på. Det kunne jo blitt et genialt overklokkingsobjekt..; XP1700+@2700+ Ja, det GeForce FX-kortet så jo nice ut, men vet ingenting om det. Det tar vel også litt tid før det kommer, right? Og ærlig talt. Man kan ikke hele tiden vente på at nye ting skal komme og at prisene skal synke. Dessuten kan XP2100+ klokkes like høyt som XP2400+ så dere skjønner kanskje tegninga..!? Jeg skal ha mest mulig for lite penger! Takk ellers for god respons i det siste. Bare fortsett - setter stor pris på alle nåværende og kommende innlegg! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Og ærlig talt. Man kan ikke hele tiden vente på at nye ting skal komme og at prisene skal synke. Dessuten kan XP2100+ klokkes like høyt som XP2400+ så dere skjønner kanskje tegninga..!? sant, radeon 9100 er vel det som gir mest for pengene nå, har et overklokket radeon 8500 med passiv kjølig og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jælp.. XP1700+ TbredB fra Komplett må jeg tenke litt mer på. Det kunne jo blitt et genialt overklokkingsobjekt..; XP1700+@2700+ Jupp det har du helt rett i. Har veldig lyst til å kjøpe en sånn selv, men klarer å vente litt til. Jeg har en palamino 1600+ som jeg kjører på 166 fsb, uten unlocking. Blir 1750 mhz det, eller 2100+. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Tar tilbake det jeg sa om å sette pris på alle kommende innlegg.. Du synes sikkert det er morsomt med CPU-er til over 5000 penger, jeg synes det (samt alle smiliene dine) er tragisk. Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå