Supersuper Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Min samboers maskin har plutselig låst seg når han skrur den på, og han husker ikke passordet. Hva gjør vi? Lenke til kommentar
potet. Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvilket operativsystem er det? Er det windows påloggingsskjerm som vises? Er det noe slikt som http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ du er ute etter? Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 mulig jeg er helt på jordet, men går det ikke an å gå inn i bios på settings eller noe sånt og finne/ bytte passord? Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Min samboers maskin har plutselig låst seg når han skrur den på, og han husker ikke passordet. Hva gjør vi? Først må du fortelle hva du snakker om? 1. Skal dere inn i BIOS for å endre instillinger, men så er den passordbeskyttet? Løsning: Åpne kabinettet og finn "reset CMOS" jumperen og ta av den og sett den på igjen, evt bytt pinner og bytt tilbake. 2. Har dere glemt XP passord? Løsning: Bruk Windows NT/2k/XP/Vista Change Password / Registry Editor / Boot CD, laget av av Petter Nordahl-Hagen CD Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 ... Og hvis du rett og slett ikke vet hva det er som spør etter passord - så fortell oss i så mye detalj hva som står på den sidne der den spør etter passord, hvilken tekst, hvilke farger evt. osv. så kan vi nok gjette oss frem til hva det er for noe. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå