Gå til innhold

Ibm Maskin og linux

Anbefalte innlegg

sitter her med en god gammel ibm maskin , amdk6 300 mhz , 4 gb hd , 48 mb ra m osv. jeg tror mandrake 8.2 vil slite litt , men jeg prøver uansett. vet noen hva slags ram brikker denne maskinen støtter ? jeg vet ikke modellen da , men det ser ut som om den bruker sdram. får vel kjøpe en 128 mb pc100 hvis jeg får tak i det og en litt større hd. hvor mye ram må jeg ha for at den skal kjøre flytende ?

:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kunne vel nesten spurt "hvilken windowsmanager lønner det seg å bruke" ? ;D

Hva er en 'windowsmanager'???? :o

neida....

Får du tak i en litt eldre distro bør du nok kunne kjøre X også...

Broren min har en lignende box og kjører gode gamle SuSE 7.1 med X og KDE 2.2 8)

Men hvis du kjører kommandolinje, kan du bruke alle de nyeste distroene...

Ellers kan du jo experimentere litt med diverse windowmanagere, f. eks. windowmaker

MarcelSB

Lenke til kommentar

haha marcel . jeg ser hva som er feil :D "windowmaker" kanskje. jeg har brukt windows for lenge som du sikkert kan se :lol: . nei , men seriøst jeg kjører mdk 8.2 med kde 2.2. og det virker bra . det kan gå litt tregt når jeg skal loade ting (10-12 sekunder), men bortsett fra det så går det bra.

vurderer å kjøpe meg en billig 20/40 gb hd , vet nemlig ikke hvor mye hovedkortet på denne pc'en støtter og litt mer ram. oh shoot , glemte nettverkskort :D , den skal på nett når den har blitt oppgradert "litt". takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...