Ari Gold Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Hallo Jeg er snart 16 år og vurderer å ta scooter lappen. Men vet rett og slett for lite. Aner ikke hva jeg trenger av kurs, oppkjøring og teori. Har tatt trafikalt grunnkurs på skolen, så det trenger jeg ikke. Men hva mer trenger jeg for å være klar til å kjøre scooter? Edland Endret 29. april 2008 av Edland Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Les sticky da. Jez. I stedet for å bla gjennom hele mc-tråden, tenkte jeg det var noen som hadde et konkret svar. Hva jeg må ha, osv. Gidder ikke lese flere hundre sider med stoff som ikke hjelper meg noe. Edland Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det står jo på førstesiden (førsteposten). Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 snøscooter eller moped? det er bare å melde seg på hos kjørelærer. det er bare et kurs du går igjennom med en god del kjøring så e du ferdig. snøscooter opplevde eg som at det va meir teori. hadde to dagers kjøring på fjellet da. på moped hade vi nesten ingen teori men mest kjøring. det einaste av prøva du treng e når du skal ta sertifikatet hos biltilsynet. da e det 30 spørsmål og du kan ha 5feil. begge prøvan e ganske lett. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Det står jo på førstesiden (førsteposten). Er scooter- og moped-lappen den samme? Morgan_kane: scooter-lappen er det som er mest interessant. Edland Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 spørs hvordan scooter du mener... Scooter er samme lappen som moped mens snøscooter er et annet sertifikat Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 det er akkurat det samme, så lenge det står M-146 på lappen din, så kan du kjøre moped og scooter Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Sånn som denne er det jeg har vurdert: Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Ring nærmeste kjøreskole og avtal tid og sted. Jeg har netopp tatt opplæringen, og vi fikk det slik: Dag 1. Læreren preiker om trafikken, 3 timer Dag 2. Kjøring mellom kjegler på lukket bane Dag 3. Kjøring i sentrum. Dag 4. Kjøring på landevei Og vips så var vi ferdige. Dere slipper mest sannsynlig del1. da dette bare er en orientering som den lokale kjørelæreren her har valgt å inkludere. Endret 27. april 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Ring nærmeste kjøreskole og avtal tid og sted. Jeg har netopp tatt opplæringen, og vi fikk det slik: Dag 1. Læreren preiker om trafikken, 3 timer Dag 2. Kjøring mellom kjegler på lukket bane Dag 3. Kjøring i sentrum. Dag 4. Kjøring på landevei Og vips så var vi ferdige. Dere slipper mest sannsynlig del1. da dette bare er en orientering som den lokale kjørelæreren her har valgt å inkludere. Ahh, takker for gode svar Hvor mye kommer scooter-lappen på hvis jeg allerede har trafikalt? Edland Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Sånn som denne er det jeg har vurdert: det er scooter, så da er det samme lapp som moped, så da finner du en kjøreskole med grei pris vil si rundt 5000 så melder du deg bare på et moped/scooter kurs Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ring nærmeste kjøreskole og avtal tid og sted. Jeg har netopp tatt opplæringen, og vi fikk det slik: Dag 1. Læreren preiker om trafikken, 3 timer Dag 2. Kjøring mellom kjegler på lukket bane Dag 3. Kjøring i sentrum. Dag 4. Kjøring på landevei Og vips så var vi ferdige. Dere slipper mest sannsynlig del1. da dette bare er en orientering som den lokale kjørelæreren her har valgt å inkludere. Ahh, takker for gode svar Hvor mye kommer scooter-lappen på hvis jeg allerede har trafikalt? Edland Kostet meg 4000,- Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Alt står jo i sticky. Og hvis du ikke skjønner at moped og scooter lappen er den samme lappen bør du lese litt på nettet før du begir deg ut på selve opplæringen. Helt unødvendig tråd. Og for the record, du kunne bare skrevet en post i stickyen, så hadde sikkert noen funnet ut hva du trenger å vite, siden du er for lat til å gjøre det selv. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Alt står jo i sticky. Og hvis du ikke skjønner at moped og scooter lappen er den samme lappen bør du lese litt på nettet før du begir deg ut på selve opplæringen. Helt unødvendig tråd. Og for the record, du kunne bare skrevet en post i stickyen, så hadde sikkert noen funnet ut hva du trenger å vite, siden du er for lat til å gjøre det selv. Gretten i dag eller? Hvis du ikke har annet å gjøre enn å kommentere alt som skjer her, kan du bare droppe det Edland Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Nei. EDIT: Jeg sier bare at du kan være litt mer sharp når du leter etter info. Du trenger ikke å fylle opp et forum med common knowledge når du kan lese akkurat den samme infoen du spør om i samme kategorien du poster i. Endret 28. april 2008 av Skyline1 Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Noen som har forslag til scootere? Lettkjørt og grei når det gjelder servicer og sånne ting. Prøvde CPI Popcorn i dag, og den syntes jeg virket veldig bra. Kom med forslag Edland Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Jeg har en sånn en http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=130...pos=1&tot=2 Kraftig motor, god å kjøre, og jeg bare elsker den! http://www.mizzuki.no/scooter_jetfighter_50cc/cms/53 Den har vel litt over 4 hester, noe som er bra for en 50-kubikker Endret 29. april 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Jeg har en sånn en http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=130...pos=1&tot=2 Kraftig motor, god å kjøre, og jeg bare elsker den! http://www.mizzuki.no/scooter_jetfighter_50cc/cms/53 Den har vel litt over 4 hester, noe som er bra for en 50-kubikker Disse så fine ut.. Men har planer om å kjøpe meg brukt, og den skal heller ikke koste alt for mye. Ikke noe mer enn 7-8000. Hva syntes dere om Popcorn? Edland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå