Venerable Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har Thermaltake Toughpower 1000W strømforsyning, som inneholder: 2x 8 pin +12V4 1x 8 pin +12V3 1x 6 pin +12V4 2x 6 pin +12V3 9800 GX2 trenger både én 8 pin, og én 6 pin. Det står i manualen at disse to bør være av samme type. Men hvilken skal jeg velge? 12V4 eller 12V3? Og hvis jeg skal kjøre SLI? Da må jo ett av kortene ha 12V4, mens det andre har 12V3 siden det ikke følger med nok kabler til å kjøre den samme på begge kortene. Så kanskje det ikke har noe å si? Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 hmm. uten at jeg skal si det helt bombesikkert, så er vel det siste nummeret på ledningen en slags nummerering av kablene.. så tror ikke det er noe forskjell på 12v3 og 12v4.. men tror jeg må få noen til å bekrefte dette.. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Det står ingenting om det i manualen, så det kan godt stemme ja. Når det er snakk om disse kablene er all informasjon om dem identisk, av det jeg kan se i det minste. Forresten, enda et spørsmål om 9800 GX2. Er det virkelig meningen at dette enormt tunge kortet skal bli holdt bare av PCI-E inngangen og kabinettskruen? Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Det står ingenting om det i manualen, så det kan godt stemme ja. Når det er snakk om disse kablene er all informasjon om dem identisk, av det jeg kan se i det minste. Forresten, enda et spørsmål om 9800 GX2. Er det virkelig meningen at dette enormt tunge kortet skal bli holdt bare av PCI-E inngangen og kabinettskruen? hvis du måler spenningen (med et multimeter) på begge pluggene, finner du fort utav om de er like! tja.. det har jeg også lurt på! er jo et tungt kort, men slik jeg har sett de montert, så skal de nok bare holdes oppe av sloten og skruen ja.. kan være enig med deg at det virker litt "brutalt".. nå er det jo i tillegg på de fleste hovedkort vanlig med en slags låsetapp på PCIe-portene da.. Endret 27. april 2008 av »frodo Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg ser nå at det er 4 forskjellige kabler som heter 12V (12 volt?), 12V1, 12V2 osv. Så det er bare et nummereringssytem ja. Endret 27. april 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 På min strømforsyning så er disse tilegnet forskjellige 12V "rails" i strømforsyningen. Min kan for eksempel servere 18A spenning på hver 12V linje. Å koble til for eksempel en 12V3 og en 12V4 er ideelt for slike strømforsyninger siden du da kan forsyne spenning fra andre rails i tillegg til den du orginalt koblet dit. Altså om kortet skulle hatt 20A spenning on forsyningen din leverte bare 18A per rail så ville ikke 1 tilkobling ha holdt, sper du da på med en ekstra 18A så klarer du glatt og holde det gående. Er ikke noe mer hokus pokus enn det. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det står ingenting om det i manualen, så det kan godt stemme ja. Når det er snakk om disse kablene er all informasjon om dem identisk, av det jeg kan se i det minste. Forresten, enda et spørsmål om 9800 GX2. Er det virkelig meningen at dette enormt tunge kortet skal bli holdt bare av PCI-E inngangen og kabinettskruen? Det er det som er meningen, ja. Fester du kortet bare i PCI-E porten, så tror jeg faktisk kortet kan knekke. Men fester man den med en skrue til bakpanelet, så er det nok ingen fare, jeg har hvertfall ikke noe problem med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå