Johsse Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Hei. Jeg har hatt dette skjermkortet nå over lengre tid, og viser også til oppsettet av PC nedenunder i signaturen min. Jeg har hatt en rekke problem gjennom denne tiden, helt siden høsten 07 da jeg bestillte PC-en. Her er noen av problemene: Utdyper problemene etter listen - Får feilmelding ved installering av driver i Windows XP (Ikke vista). - Gir dårlig ytelse, kortet møter ikke det andre opplyser om. - Problem i enkelte spill som f.eks. Counter-Strike 1.6. - Noen få problem med oppkobling til HDTV. Får feilmelding ved installering av driver i Windows XP (Ikke vista). Dette problemet dreier seg om at jeg får en melding om at skjermkortet ikke er korrekt i følge "Windows Logo Testing" der alternativene er "Continue anyway" eller "Stop Installation". Viss jeg har forstått dette problemmet riktig har dette med at windows ikke kjenner igjen programvaren og vil råde deg til ikke å installere det. Men, om dette da skal være et seriøst problem leser jeg fint nede på høgre bredde kant på skjermkortets boks at dette skjermkortet er "Designed for Microsoft Windows XP" Det er da en feil i programvaren, og jeg er nødt til å laste ned en ny driver og samme problem oppstår. Gir dårlig ytelse, kortet møter ikke det andre opplyser om. Etter en formatering vil korte yte helt greit en stund før etter jeg har startet å installere spill som f.eks. Counter-strike, Crysis, Gears of war og Assasin's Creed. Når jeg spiller disse spillene er jeg av og til nødt til å starte maskinen på nytt etterpå eller kansje skru den helt av å la den stå en stund. Mulig dette skyldes overoppheting av skjermkort eller lignende. Men kjølingen i PC-en min er av god kvalitet så det skulle jo egentlig ikke være noe stort problem. Problem i enkelte spill som f.eks. Counter-Strike 1.6. Dette problemet egner seg for Counter-Strike engasjerte, grunnet mange terminlogier Et av de mest frustrerende problemene jeg møter på er når en formatering er ferdig gjort så installeres Counter-strike, dette skjer forhåndsvis fort takket være de gode serverene levert av Valve som pumper ut Counter-Strike installasjonen på 1,2 og 3. Når jeg da starter Counter-strike rett etter den er ferdig installert er det jo normalt at det er små lagg på grunn av endel instillinger i konfigurasjonen ikke stemmer overens med serveren. som f.eks. rate og lignende og "launch options", jeg laster ned en GUI som i mitt tilfelle er WCG2007. Men, etter dette er gjort er det fortsatt noe som lagger. Det er næmlig dette som da er problemet mitt. Jeg klarte å fikse problemet med å bruke "Mouse Rate Switcher 1.1" ved å stille Hz på musen over 125Hz som er det en vanlig mus ligger på opp til 255Hz eller 500Hz (Musen min tåler ikke 1000Hz). Etter en restart av maskina er alt plutselig helt fint. Det ligger kansje i at denne musen har blitt brukt over lengre tid med høy Hz så det har kansje svidd seg fast at det er det som gjør det... Men, da jeg var på et lan var det en som fikset det med bare grafikk instillingene. Han var ikke akuratt direkte dyktig på PC fordi det han gjorde vet han ikke hva er og han husker det heller ikke. Men det skal da ikke være nødvending å bruke Mouse Rate Switcher 1.1 som ikke en gang er utviklet til dette formålet men til å minske reaksjonstiden på musen. Spør du meg er det denne som burde fått "Windows Logo Testing" feilmelding. Noen få problem med oppkobling til HDTV. Når jeg setter på HDTV i tillegg blir får jeg dårlig ytelse. jeg har stilt grafikk instillinger til "Multiple display performance mode" men den yter allikevel like dårlig. Frustrerende dette også, men det har jeg altså ikke funnet noen løsning på... Skjermene jeg bruker er en SHG computers skjerm 19" (ble brukt i WCG2005 og CPL2004). Og en Tatung V32MCAK (kjøpt for 2.mnd siden hos komplett.no) Dette brude jo heller ikke være noe problem, men det er dette jeg til daglig på leve med. Konklusjon Dette holder ikke mål, jeg vet egentlig ikke årsaken til noe av det. Jeg har god peiling på PC grunnet det er min hobby og er nå snart min fulle utdanning. Holdt på med PC siden liten gutt, og det fasinerer meg stadig. Men i dette tilfellet kan man jo si at det ikke er fullt så like spennende. Dette er da et problem som en egentlig ikke trenger å snakke om, det er vel egentlig greit nok å sende tilbake å få nytt/penger i retur. Det kan være noe annet som forårsaker problemet, men det er heller uvist. Siden jeg har sett problem oppstå ved skjermkortet akter jeg å tro at dette er en stor del av problemet. Til slutt, vil jeg takke alle dere som har lest og gitt tilbakemelding på problemene jeg opplever med min PC. Ikke noe gøy å betale tilsammen 15.000 kroner for noe som egentlig ikke holder det det lovet. Takk for meg. MVH Johsse Endret 27. april 2008 av Johsse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå