ku7 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Heihei, har en kjempegod kalkulator her. Problemet er bare at den nok er litt for god, så jeg får ikke til å bruke den korrekt. Trenger hjelp med et spørsmål angående trigonometri. Dersom man skal regne cosinus / tangens / sinus verdier til vinkel verdier, må man regne tilsvarende cos/tan/sin-1( For eksempel: cosinus i en trekant = 0.8 for å finne vinkelen skal man da trykke cos-1(0.8). Dersom jeg gjør dette på kalkulatoren min (en Texas instruments TI-83) får jeg svaret 0.6435, men dette er jo feil svar. Noen som vet hva slags instilling jeg må endre og hvoran jeg gjør det / hva jeg gjør galt? Har tentamen tirsdag, så all hjelp er velkommen! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Et google fortalte meg at du muligens har kalkulatoren satt til å regne i radianer. here are the steps in changing it from radian to degrees1. turn on your TI-83 plus 2. press the MODE button near the top of your calculator 3.go down to options and move the highlight from radian to degree, press enter and clear you're good to go Lenke til kommentar
ku7 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Jeg tror du hadde rett Takk skal du ha, også unnskylder jeg bare mine google skills Mange takk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hurra og lykke til på tirsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå