zinx Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei. Jeg ville tro at det er mange der ute som har 8800 kort som sliter med veldig stor varmeutvikling,og vil få det kaldere uten å påkoste seg en ny og dyr kjøler + minnekjøler evt. Det du trenger : litt tråd,80mm vifte eller større(trenger ikke bedre enn de som følger stock med i kabinetter etc.) Jeg hadde problemer med varme opp til 90 grader under load og ca 76 grader idle (i åpent kabinett), men dette fikk jeg fiksa med dette enkle grepet som står nedenfor: Dette inngrepet vil senke idle temperatur til ca 63grader og load til 67-68 grader(rom temperatur) (Slik ble vertfall resultatet hos meg) --------------------------------------------------- Alt gjøres på eget ansvar selfølgelig --------------------------------------------------- 1. Ta av dekselet på kortet ved å bruke et lite stjerne jern. Da vil det se ut som bildet nedenfor. 2. Ta en vifte og sett omtrent oppå kjøleren, nærmest vifta som står på kortet. Pass på at den blåser inn på kjøleribbene 3. Fest viften med det du måtte føle for, gjerne med litt hyssing. ta å fest hyssingen i skruehullene i vifta(2 av hullene på 1 side) og surr 1 gang rundt kortet og fest så i de gjenværende 2 hullene på andre siden. Pass på at den sitter godt fast, og pass på at den ikke den ligger å skraper innat kjøleribbene når vifta går rundt. 4. Om du har gjort det riktig så vil idle og load tempen synke dramatisk Jeg vet ikke om man mister garantien på kortet hvis man skrur opp dekselet, men du får avgjøre det selv om du vil gjøre dette. -Zinx Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hos komplett fikk jeg nytt kort ved retur selv om jeg hadde tatt av viften på det. Grunnen var at det var ikke min tukling som hadde resultert i feil på kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå