Goofey Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Skal kjøpe videokamera.... men klarer ikke bestemme meg.... Noen som har gode råd til overnevnte modeller? Eller noe annet handy kamera... med harddisk. Goofey Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Må innrømme at jeg ikke kjenner denne JVC modellen direkte, men i motsetning til Canon så havner JVC stort sett et stykke ned på listen i diverse stortester mot lignende kamera. Jeg ville nok ikke nølt med å kjøpe Canon fremfor JVC. Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Canon kameraet har bare 16 gb minne.... Jvc kommer med harddisk på 60.... Derfor vurderte jeg jvc mer.... men er ukjent med kvaliteten til de ulike... Endret 30. april 2008 av Goofey Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Canon kameraet har bare 16 gb minne.... Jvc kommer med harddisk på 60....Derfor vurderte jeg jvc mer.... men er ukjent med kvaliteten til de ulike... Canon kameraet har 16GB flash minne, mens JVC'en har 60GB harddisk. Med andre ord er JVC kameraet mer sårbart... et fall eller dunk kan være nok, så er alt du hadde på harddisken borte, og kameraet er ubrukelig. Canons kamera tåler langt mer, og selv om minnet skulle slutte å virke, så kan du bruke SD kort i stedet. Og hvis harddisken på JVC'en går full, så får man ikke utvidet med flyttbare medier som man kan gjøre med Canon-kameraet. Harddisk og DVD er bare en mellomstasjon... et blaff mens man ventet på at flash minne skulle bli stort nok og billig nok. Om et år tror jeg ikke det blir lansert noen harddiskkamera lenger. Endret 30. april 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Goofey Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Ser ut som det blir Canon da..... Ett spørsmål ang minnekort til denne. Bl.a Mpx selger noe som heter "Sandisk 8192MB Secure Digital Video HD" link: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92332 Dette er visst ikke ett HD kamera... men fungerer minnekortet for det? Fant det forresten billigere enn hos Mpx - men dårliger info der... Eller hvilket minnekort er ok? 8 eller 4 Gb er vel bra, - om man mister - får kortene ødelagt... så er det ikke sååå mye tid som er borte.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 HD minnekortene heter vel det bare for å vise at de er raske nok til å lagre video i HD format. De kan sikkert brukes i et ikke-HD kamera også, og sikkert i et helt vanlig stillbildekamera for den saks skyld. 4 eller 8 avhenger av deg. Noen liker å dele ønsket kapasitet i to, andre ikke. Deler man, vil bare halvparten av det man har lagret borte (om man bruker begge kortene ganske jevnlig annen hver dag for eksempel). Og man har et kort man kan bruke, selv om det andre blir borte/ødelagt. Men samtidig, er det teoretisk dobbelt så stor sjanse for at noe går galt, naturligvis ettersom man har dobbelt så mange kort det KAN gå noe galt med. Og det er lettere å miste et kort man har i lommen, enn et som sitter i selve kameraet. Personlig ville jeg hatt 2x4 i stedet for 1x8, men det er en smakssak (evt. 2x8 i stedet for 1x16). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå