Q-melk2 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Men ville ikke fengsel være øye for øye i denne situasjonen? :!: Hehe, jo ;-) 24 år i fengsel! Han får vel den daglige rompe-voldtekten på huset tenker jeg, så hvorfor ikke. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 dette er et godt eksempel på hvorfor jeg syns vi må ha strengere straffer økes til høyeste på 50år og slutte med og beskytte forbryterne bedre en politifolk og andre som prøver og gjøre det rette Lenke til kommentar
spareku Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Slike tilfeller bør selvfølgelig aldri slippes fri. Men vi trenger ikke drepe dem bare for å få slukket hevnbehovet. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Enig.. Dei får det for godt der dei reiser til. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 I slike saker hjelper det liksom ikke å straffe gjerningsmannen. Han er jo over 70 år og snart død. Politiet bør straffes for dårlig etterforskning. Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Dette er verre enn alt annet jeg har hørt. Sykt, sykt, sykt, han hører hjemme i helvete. Det er helt grusomt å lese om dette. Dette høres ut som et bra manus for en helt urealistisk, psyko drap-, vold- og splatter-/voldtektsfilm. Med det mest vulgære manuset noen sinne. Jeg blir rasende. Jeg har tenkt på dette her i hele dag. Det er så sykt at det er ufattelig. Brenn i helvete! Hun 19åringen må jo være på 4årsstadiet mentalt fortsatt . Endret 28. april 2008 av AzureDragon Lenke til kommentar
spareku Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Det må være litt av en opplevelse å komme ut i verden når du har vært innlåst i en kjeller hele livet. Tipper hun er litt redd for folk. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 I slike saker hjelper det liksom ikke å straffe gjerningsmannen. Han er jo over 70 år og snart død. Straff er da på sin rette plass her! Han må få bli stengt inne for det resterende livet han har igjen, som godt kan dreie seg om 20 år fra alt vi veit.. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ganske ondt å ønske noen til helvete, uavhengig av hva de har gjort. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg ønsker han til helvete.. fordi han har lagd helvete for flere personer.. Ødelagt dem for livet. Håper han brenner.. Ja, det er ondt, men han har gjort noe så grusomt at det er fortjent.. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jeg synes bare synd på han. Jeg hadde nok også ønsket noe slikt om det var en venn som hadde blitt holdt fanget, uten at det forandrer på saken. Det er nok hat i verden. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det jeg finner ganske pussig med denne saken er det enorme fokuset på gjerningsmannen. Ingen nevner noe om offeret og hvordan det må være. Alle er ute etter å korsfeste gjerningsmannen og sende ham til helvete. Mennesker som er sjuke i huet gjør de sjuke handlingene sine, enten de blir bura inne i et år eller 10.. eller tydeligvis 100. Løsningen er ikke strengere straffer men bedre oppfølgning i skole, bedre psykiatri for å nettopp fange opp disse utskuddene. Jeg tror alle personene som bodde i den kjelleren har blitt fullstendig ødelagt og at de aldri, under noen omstendigheter kommer til å bli bra igjen. Tenk dere å bli oppdratt i en kjeller med en gris som kommer annenhver kveld og voldtar morra di - og som i tillegg er både far og bestefar! Tviler på at han holdt seg unna barnebarna :-| Desto mer jeg tenker på det hele, desto mer forferdelig blir det. De psykiske påkjenningene han har påført disse menneskene er av utenkelige dimensjoner. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Husk at dette er et tilfelle av grusom kidnapping og incest som er oppdaget. I 1999 visste vi intet om dette. Da hadde kvinnen vært innesperret i ikke mindre enn 15 år, og skulle forbli innesperret i 9 år til. Det kan tenkes at det eksisterer lignende tilfeller som ikke er blitt avdekket i dag. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Det kommer vel et intervju etter hvert, som med Kampusch. Det finnes nok dessverre flere uoppdagede tilfeller som dette i Europa. Endret 28. april 2008 av spareku Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 miceagol: Ja, jeg tror det finnes mange "hemmelige" kjellere og triste skjebner der ute Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Æsj, ja, jeg tenkte på dette med flere skjebner da Kampusch-saken ble rullet opp. Det må være underlig å ha en virkelighet som begrenser seg til et minimalt antall kvadratmeter generelt umenneskelige forhold og gjentatt seksuelt misbruk; skjønt, en person som er oppvokst i et slikt helvete ser vel på dette som livet, dersom de i det hele tatt har et slikt begrep. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Nettopp, mennesket er et tilpasningsdyktig dyr. Kampusch sa jo at hun lærte seg å leve et meningsfullt liv der nede og at det ofte var vanskeligere den første tida etter at hun slapp ut. Lurer fælt på om de i det hele tatt er i stand til å snakke. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ja, jeg er sikker på at der nok er en del sosialantropologer som hadde hatt glede av å analysere/studere offerene nå og i tiden fremover. Ofrenes "liv" blir jo totalt revet i stykker. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Slike tilfeller må man utnytte for det de er verdt. De er en unik mulighet til å skaffe kunnskaper om mennesket som man ellers ville måtte ty til svært uetiske metoder for å oppnå. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Dette er faen meg ekstremt !! har ikke ord :X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå