Kazek Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei, igår kveld kjedet jeg meg å tenkte at jeg skulle laste ned et par filmer. siden Torrent ikke fynket hos meg, så fyrte jeg opp Limewire og lastet ned 3 filmer. Med en gang filmene var ferdig, så skulle jeg teste dem. Når jeg startet en av filmene, så gikk det et par minutter så kom det en irreterrendes høy lyd, skjermen låste seg. Så jeg skrudde av pcen ved å holde inne Av knappen. Da jeg skulle skru den på ijen så skjedde INGENTING. eneste som viste var at det lyste i den kofferttingen med et 9 tall inni, og den kofferten med a og kofferten med pil ned blinket hvert sekund i 44 sekunder. Skjermen i seg selv skjedde det ingenting med. pcen får ikke til å starte. Noen som kjenner seg igjenn her? Har tenkt på å sende den inn på reparasjon, men lurer på om de har lov til å sjekke pcen? for jeg har en Go del ulovlige musikk varer og piratkopierte filmer. svar fort plz. sry, skrev fort og gale, håper dere forstår det. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Om jeg forsto dette rett får du altså ikke skjermbilde i oppstarten? Det er vel heller tvilsomt at det er et Virus som forårsaker dette men om du skal sende den inn til reperasjon må de jo nesten få lov til å sjekke PC-en Dog betviler jeg sterkt på at de blir å anmelde det om de skulle komme over piratkopiert programvare. Lenke til kommentar
Kazek Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 ok. men hvordan kan det ha seg at pcen baare stopper opp og klikker? Jeg trur det har noe med at jeg gjorde noe ulovlig. Men det var jo det, at nå får jeg jo ikke starte noe, eneste som blir startet er vifta. men uansett er det noe jeg kan gjøre eller noen tips slik at jeg får startet pcen? for jeg tviler på at det er noe galt inni pcen for den er ganske ny og bra vedlikeholdt. Hadde jeg bare komt inn på Bios-en så hadde det vært greit. men i dette tilfellet så viser ingenting, og pc-en klarer ikke å skru seg på... btw jeg har Vista, og det er strøm på pcen-. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Dette minner mere om et maskinvareproblem enn et problem relatert til software. For at dette i det hele tatt skal være mulig må Viruset ha gått til angrep på koden i BIOS og selv om det fantes noen Virus for noen år tilbake som kunne gjøre dette vil de ikke kunne ha gjort det på denne måten som du beskriver og jeg har personlig ikke hørt om noen nyere BIOS-virus som fungerer med nyere maskiner. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Reset cmos er det første du bør prøve. Er som regel en sak du kan flytte fra pin 1-2 til 2-3 Og tilbake til 1-2. Skjønte du ikke noe av dette finn det lille runde batteri på hovedkort ta det ut vent 20min med og sette det inn. Orker ikke og vente sette det feil vei inn,snu sett det riktig vei inn. Ta ut alt du ikke trenger for boot. 1-minnebrikke(prøv begge en kan ha tatt kvelden) 1 hhd o.s.v Booter den ikke nå,ja da må du levere den. Viss du ikke har deler liggend som du kan prøve og bytte ut. Endret 27. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Kazek Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Ok tusen takk, men jeg har berbar pc, så er litt vrient for meg. men når jeg skrur den opp og gjør som du sier, går forsikringen vekk da? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ok tusen takk, men jeg har berbar pc, så er litt vrient for meg. men når jeg skrur den opp og gjør som du sier, går forsikringen vekk da? Siden du har en bærbar med garanti skal du naturligvis ikke begynne å skru på den da dette bryter med garantien. Send den heller inn du. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ahh bærbar da er det nok bedere og sende den inn. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Mulig en reinstallering løser problemet. Det kan du jo like godt forsøke selv istenden for at et pc-verksted tar seg betalt for det samme. Lenke til kommentar
Kazek Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Mulig en reinstallering løser problemet. Det kan du jo like godt forsøke selv istenden for at et pc-verksted tar seg betalt for det samme. Hvordan kan jeg reinstallere pcen, når den ikke vil starte? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du kan naturligvis ikke reinstallere operativsystemet når du ikke har skjermbilde som du sier. Som sagt dette minner om et maskinvareproblem og det er nok ikke mye som kan gjøres annet enn å sende den inn til Service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå