Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kraftig med pupper.

Gjest Gutt_pupper=(

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt_pupper=(

Hei. Er 15 år, 131 kg tung og 190,5 cm lang. Er kraftig i bygningen, har for mange kilo, mage og det som er verst: PUPPER. "Manne pupper."

Er overvektig, men trener. (for og bli kraftig og miste mage og da evt. puppene)

Men har sett et program, med sånne menn som har pupper, men da er det ikke fordi de er fete(tror jeg).

Er det noe og gjøre for og få bort de puppene? De forsvinner ikke, og det er så jævlig at jeg går med jakke hele året, noe som igjen gjør at jeg blir våt av svette.

Er det mulig og fjerne de puppene med kniv eller noe? altså skjære de av, ? eller ødelegger det noe? Hva skal jeg gjøre? Lider av depresjon og sosial angst i tillegg, og gjør at jeg blir ganske så sliten, så etter en dag på skolen orker jeg ikke min trening, og får med det sjeldent trene.

Føler at når jeg er ute så ser alle på meg og den kroppen min. Jeg klarer vel egentlig ikke og akseptere den. Magen er jo en ting, men puppene?! Føler meg virkelig utilfreds med de :(

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spis sunt og tren, så forsvinner mesteparten av puppene og magen.

var jeg deg ville jeg starta på en steinalder diet; kutt ut melkeprodukter, kornprodukter, bønner og poteter (og sukker selvfølgelig).

du får lettere muskler og fettet raser av. hvis du er bekymret for at en slik diet skal være usunn på noen måte så er det ingenting å bekymre deg for :) det er den sunneste måten å spise på ;)

les om det her: http://www.thepaleodiet.com/

Lenke til kommentar
Hei. Er 15 år, 131 kg tung og 190,5 cm lang. Er kraftig i bygningen, har for mange kilo, mage og det som er verst: PUPPER. "Manne pupper."

Er overvektig, men trener. (for og bli kraftig og miste mage og da evt. puppene)

Men har sett et program, med sånne menn som har pupper, men da er det ikke fordi de er fete(tror jeg).

Er det noe og gjøre for og få bort de puppene? De forsvinner ikke, og det er så jævlig at jeg går med jakke hele året, noe som igjen gjør at jeg blir våt av svette.

Er det mulig og fjerne de puppene med kniv eller noe? altså skjære de av, ? eller ødelegger det noe? Hva skal jeg gjøre? Lider av depresjon og sosial angst i tillegg, og gjør at jeg blir ganske så sliten, så etter en dag på skolen orker jeg ikke min trening, og får med det sjeldent trene.

Føler at når jeg er ute så ser alle på meg og den kroppen min. Jeg klarer vel egentlig ikke og akseptere den. Magen er jo en ting, men puppene?! Føler meg virkelig utilfreds med de :(

Noen tips?

Dra til legen din å forklar for han det du skriver om sosial angst og depresjonene. Det er nok av ting som kan gjøres. Ved å gå til legen din så kan han ut ifra hva du sier hjelpe deg videre. Det finnes tiltak mot mannepupper. menn som lider av gynekomasti (som selvfølgelig skaper psykiske problemer som sosial angst osv) får operere bort dette. Det koster deg heller ingenting om det gjøres igjennom henvendelse fra legen din.

Menn vær stolt av deg selv å ikke bry deg om hva andre mener om deg. Fortsett treningen din å spis sundt!

5 måltider om dagen, 2 brødskiver med pålegg til frokost, 2 brødskiver til lunsj, en frukt til mellommåltid, en god porsjon middag og en brødskive til kveldsmat. Drikk 2 liter vann om dagen og hold deg unna godteri med unntak på lørdag f. eks. Brus er også noe du kan styre unna i hverdager.

Håper dette hjelper =)

Endret av Pyrellus
Lenke til kommentar

Det stemmer nok det de sier om vann. Men 2 liter vann om dagen mener jeg er mye sunnere en sukkerholdig eller kunstig tilsatte drikker. Vann er jo bare vann, så man føler seg mye sunnere også ved å drikke det istedenfor f. eks juice, saft, nektar osv å det psykiske og fysiske henger ganske tett og påvirker hverandre på alle felt. :)

Endret av Pyrellus
Lenke til kommentar

Noen tips?

Du har vel strengt tatt mer "majones pupper" enn "manne pupper".

"Majones pupper" får du når du er overvektig. Fetansamlinger. Beste måten å få dem bort på er å gå ned i vekt samt stramme opp brystpartiet (nedre, midre og øvre brystparti).

For å trygge deg litt, jeg har selv vært over 100 kg (var 110 på det tyngste) så jeg vet hvordan det føles. Men med regelmessig trening og sunt kosthold går det faktisk over. Er nå nede på 90kg, fremdeles litt for mye synes jeg, skal ned til 85 i alle fall, men brystpartiet er mye strammere.

Angående vann og mye av det:

Forskere har debatert rundt dette mye og lenge. De har kommet med 1 forklaring i månden mange ganger og blir aldri helt enig med seg selv.

Av personelig erfaring vet jeg at det å drikke lite vann om dagen fører til at jeg får veldig vondt i hodet, noe som går bort om jeg drikker vann. Nå drikker jeg ikke litervis av det men det hjelper i alle fall på hodeverk for min del, så fremst det er hodet det utspiller seg fra og ikke nakken, er det fra nakken er det bare medikamenter som funker.

Lenke til kommentar

Noen tips?

Du har vel strengt tatt mer "majones pupper" enn "manne pupper".

"Majones pupper" får du når du er overvektig. Fetansamlinger. Beste måten å få dem bort på er å gå ned i vekt samt stramme opp brystpartiet (nedre, midre og øvre brystparti).

For å trygge deg litt, jeg har selv vært over 100 kg (var 110 på det tyngste) så jeg vet hvordan det føles. Men med regelmessig trening og sunt kosthold går det faktisk over. Er nå nede på 90kg, fremdeles litt for mye synes jeg, skal ned til 85 i alle fall, men brystpartiet er mye strammere.

Angående vann og mye av det:

Forskere har debatert rundt dette mye og lenge. De har kommet med 1 forklaring i månden mange ganger og blir aldri helt enig med seg selv.

Av personelig erfaring vet jeg at det å drikke lite vann om dagen fører til at jeg får veldig vondt i hodet, noe som går bort om jeg drikker vann. Nå drikker jeg ikke litervis av det men det hjelper i alle fall på hodeverk for min del, så fremst det er hodet det utspiller seg fra og ikke nakken, er det fra nakken er det bare medikamenter som funker.

vannmengden man bør drikke, kommer ann på aktivitetsnivået man er på også. Trener han ikke noe, er det ikke nødvenedig med 2 L vann om dagen, men hvis man er fysisk aktiv, å ikke drikker nok, vil det som du sier, resultere i hodepine mm.

Du må trene, å legge av deg dårlige matvaner. Gå til skole/jobb hvis det går, gå på fritiden og dropp helge-godis.

Stopp å gråt, begynn å tren. Dagens harde fakta.

Lenke til kommentar

Den beste indikasjonen på om du får nok vann eller ikke er dog å sjekke tisset i skåla. Er det blankt og gjennomsiktig får du nok vann. Er det gult får du for lite vann og må drikke mer.

Beste indikasjonen som finnes mener jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jensemann_*

jeg fikk dette tipset av en som gikk ned i vekt: ikke spis noe med mer enn 5 % fett. spis det med færrest kalorier og tren. en times sykling er bra. hold deg aktiv! må du spise kjøtt spis kylling, ligg unna grisekjøtt selv om det er renskåret. en god posjon salat skader heller ikke.

Lenke til kommentar

Jensemann, det der hørtes mistenkelig ut som et forsøk på en diet. Ettersom jeg har fått med meg sies det at dietter bør (eller må) settes opp i samsvar med kvalifiserte personer fordi envær diet er forskjellig fra person til person. Noen trenger mer andre trenger mindre mat, forbrenningen må tages med i betrakningen.

Skal trådstarter legge seg opp i en diet trening fraråder jeg vedkommende fra å høre på noen her på forumet og heller oppsøker professionelle fagfolk som vet hva de snakker om. Ikke at det er folk her på forumet som vet hva de snakker om men det er mye lettere å ta en samtale face to face og bedømme hva som trenges enn å skrive til en random person på et forum man ikke kjenner til.

Oppsøk fagfolk om du skal gjøre noen form for diet. Jeg kjenner personer som har fått på diet ikke ment for dem og det gikk rett til helvette, bokstavelig talt.

Lenke til kommentar
Oppsøk fagfolk om du skal gjøre noen form for diet. Jeg kjenner personer som har fått på diet ikke ment for dem og det gikk rett til helvette, bokstavelig talt.

Hva mener du med det? jeg sier ikke noe imot deg bare lurer på hvordan det kan få så fatale konsekvenser med mindre man slutter å spise.

Det jeg mente med 2 liter vann om dagen var at man skal jo ha 2liter veske om dagen ihvertfall. Bytter man ut saft, brus og jus med vann så er det mye sunnere, bare tenk på all den unødvendige mengden søtnings stoffer osv som saft og brus inneholder.

Følg den 5 retteren jeg posta først. Den funker på alle å finnes ikke farlig med mindre man er allergisk mot brød og grønt/frukt.

Men hvis du ikke skulle følge denne så husk ihvertfall å spise frokost, brød eller frokostblanding er bra. :)

Trener du ved siden av så skal du se at det skjer underverker med tiden :)

Lenke til kommentar

En ting som kanskje er verdt å ha i minne er at du er 15 år og du kommer nok til å strekke deg i høyde også noe som vil hjelpe litt på.

Som det blir nevnt her så kan det være en idè å ta kontakt med lege også for den saks skyld, er derfor de er der :)

Lenke til kommentar
Hva mener du med det? jeg sier ikke noe imot deg bare lurer på hvordan det kan få så fatale konsekvenser med mindre man slutter å spise.

Det jeg mente med 2 liter vann om dagen var at man skal jo ha 2liter veske om dagen ihvertfall. Bytter man ut saft, brus og jus med vann så er det mye sunnere, bare tenk på all den unødvendige mengden søtnings stoffer osv som saft og brus inneholder.

Følg den 5 retteren jeg posta først. Den funker på alle å finnes ikke farlig med mindre man er allergisk mot brød og grønt/frukt.

Men hvis du ikke skulle følge denne så husk ihvertfall å spise frokost, brød eller frokostblanding er bra. :)

Trener du ved siden av så skal du se at det skjer underverker med tiden :)

Det som skjedde var ganske enkelt at personen fikk ikke i seg nok næring i henhold til det kroppen hennes trengte. Det er det som er faren ved å jumpe på en diet man leser på nettet uten å ha konsultert fagfolk, kroppene er forskjellig fra person til person.

Er en grunn til at man på program som "the biggest loser" på TVNorge oppfordrer folk til å snakke med fagfolk før man hopper på en diet :)

Men med sunn og variert kost bestående av kjøtt, fisk og grønt kombinert med trening så går vekten ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...