Gå til innhold

Intel Duo Core Multiprocessor fungerer ordentlig?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en laptop som jeg har installert xp nå på. Det er en HP Pavilion dv9000 (akkruatt den i nummeret som faktisk fungerer)

Det er Duo core intel prosessorer i den. Og det jeg lurer på er dette.

Fungerer multiprosessorene ordentlig? Om jeg går på start > properties på My Computer så får jeg opp dette :

post-21058-1209311745_thumb.jpg (har forresten 4 gb det er bare windows som sikkert bruker det til grafikk kort etc)

Der det såt 1.99 ghz kan det også stå 1.00 ghz noen ganger, men det skjer bare når dataen ikke jobber noe spesielt. Er dette normalt? Hvorfor står ikke begge på 2 ghz?

Har ikke innstallert noe muli prosessor fix som kom med xp, men Sp3 kommer vel snart? (Engelsk Xp Pro)

post-21058-1209311856_thumb.jpg

Sånn ser det ut der også om dere trengte den infoen :)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er som det skal, at prosessoren skrur seg ned til 1ghz når den idler (er ledig) er helt nortmalt - særlig på en Laptop, det kalles Speedstep og sparer både batteri og utvikler mindre varme, har ingenting å si for ytelse da prosessoren girer seg opp til full fart med en gang det trengs.

Begge prosessorkjernene er med som du ser - det er to søyler på cpu usage, behøver ingen fix.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Alt er som det skal, at prosessoren skrur seg ned til 1ghz når den idler (er ledig) er helt nortmalt - særlig på en Laptop, det kalles Speedstep og sparer både batteri og utvikler mindre varme, har ingenting å si for ytelse da prosessoren girer seg opp til full fart med en gang det trengs.

Begge prosessorkjernene er med som du ser - det er to søyler på cpu usage, behøver ingen fix.

Oki nice :D

Takker!

Den kom opprinnelig med Vista, var masse å gjøre for å fikse den til å bruke xp. Kjører dual boot though ^^

Er det bare slik at noen fungerer det på og andre trenger fix?

Isåfall om noen andre som trenger fix, vil det fikses ved SP3 (kameraten min har problemer)

Lenke til kommentar

XP har ingen problem med flerkjerne cpu´er, så har han problemer er det noe annet, kanskje en innstilling i bios, SP3 til XP inneholder absolutt ikke noe nytt, det er bare en samlepakke med alle oppdateringer til XP opp til dags dato, alle Windows versjoner fra og med NT, 2000, XP og Vista + alle serverversjoner støtter flerkjerne cpu/SMP uten noe om og men.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

XP 32bit liker ikke å adressere noe særlig mer enn 3GB ram, men det er ikke noe issue...

Det ser da vitterlig ut til å fungere greit? To grafer i task manager og sånt, samt at speedstep fungerer, så her er det bare å ta det med ro.

Det er noe shit å få XP til å funke på nyere laptoper, da de er laget for Vista, med litt icky driverstøtte i XP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...