Melkekartong Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Finnes det et program som finner duplikate filer på en rask måte uten å MD5/CRC/hashe hver eneste fil? Jeg har prøvd å bruke FSLint men dette var jo utrolig tregt. Jeg kunne se for meg et program som først sjekker filstørrelser og deretter sammenligner hash (evt kjører en byte by byte comparison) av de matchende filene? Noen som vet om et slikt program til Linux? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) www.python.org Tips: Bruk os.path.walk() til å løpe igjennom filtreet. Ellernoesånt. Endret 27. april 2008 av kyrsjo Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 heh, akkurat, ja.. os.path.walk(). Jeg har resten av programmet klart og dèt var den manglende brikken i puslespillet! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Når det er ferdig. Foreløpig har jeg kommet til hello world. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du bør definitivt vurdere å kjøpe boka "Python scripting for Computational Science" / Hans Petter Langtangen (nei, jeg har ikke INF3300 ellerhvadetnåheter...). Skikkelig gullgruve av en bok! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) #!/bin/bash FILELIST=(`find $1 -type f -exec md5sum '{}' \; | sort --key=1,32 | uniq -w 32 -d | awk '{print $2}'`) for fil in ${FILELIST[@]} do echo Fant duplikatfil $fil done Scriptet tar en parameter, som er pathen det begynner å lete i. F.eks parameteren /home leter gjennom /home, og / leter gjennom alt. Kan sikkert gjøres mye mer effektivt enn dette.. men tror det skal funke sånn halvveis ihvertfall..! Endret 29. april 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå