Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljetrykksmåler Kadett E GT

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med montering av en oljetrykksmåler.

Jeg skal egentlig bare sjekke, men det var ikke rette gjenger på giveren da den har 1/8"-27NPT og dette skal på en Opel 16SH-motor..

Tenkte kanskje det var standard siden det ikke fulgte med noe adapter eller lignende men så når jeg tok ut originalen som egentlig er til oljelampa i instrumentet at det ikke stemte.

Noen som kan svare meg på hva slags adapter jeg må ha, eller om jeg må ha en ny giver?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte du karnsje kunne koble deg inn på den orginale sensorern, men når jeg tenker meg om så er det bare en oljetrykksbryter og ikke en sensor så da er du vel like langt. Har du ikke en biltemabutikk i nærheten? ta med deg oljetrykksbryteren dit og se om de har en sensor med rette gjengene på, koster en 50lapp om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Jeg skal egentlig bare sjekke, men det var ikke rette gjenger på giveren da den har 1/8"-27NPT og dette skal på en Opel 16SH-motor..

Tenkte kanskje det var standard siden det ikke fulgte med noe adapter eller lignende men så når jeg tok ut originalen som egentlig er til oljelampa i instrumentet at det ikke stemte.

Noen som kan svare meg på hva slags adapter jeg må ha, eller om jeg må ha en ny giver?

Kjøp original giver til 2.0 SEH-8V motoren, den passer og koster ikke mange kr.

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje jeg kunne få tak i et adapter eller lignende, men vet ikke før i morra..

Har sjekka nettet på jakt etter gjengemålet på originalbryteren, men ingen som kan finne bilen min på reg.nummeret gitt :p

Kjøp original giver til 2.0 SEH-8V motoren, den passer og koster ikke mange kr.

Kan jeg få koblet til Auto Gauge oljetrykksmåler på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...