Nune Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Heijsann jeg sitter ombord i båten jeg jobber på, og har meldt meg inn i forumet her ( siden det litt dautid ombord) jeg er nybegynner innen fotografering, og har tenkt og ta dette opp som en liten hobby... og derfor har jeg igår lagt inn bestilling på mitt første DSLR M/ litt utstyr.. og jeg er interessert i meninger, tilbakemeldinger på hva dere syns, er det noe jeg mangler/ trenger osv? her er bestillingen: Canon EOS Digital REBEL XTi Camera (som i norge heter 400D) Jeg bestilte 5 objektiver/liser, ramset opp under... Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 Autofocus Lens Canon EF 75-300 F/4.0-5.6 III Lens Canon Normal EF 50mm f/1.8 II Autofocus Lens 58mm 2x Telephoto Lens 58mm Wide Angle Lens UV-filter Polarizer-filter 16 GB 133X HIGH SPEED COMPACT FLASH MEMORY CARD Deluxe Video & Photo Tripod Flexible Table Top Tripod LowePro Slingshot 100AW Camera Bag (Ikke plass til alt,tror jeg) Compact Flash USB Memory Card Reader CR-10M Deluxe Lens Optics Cleaning Kit (lck) CANON RC-1 REMOTE Blue Crane Digital DVD: Introduction to the Canon Digital Rebel XTi CAMERA/CAMCORDER SHIPPING INSURANCE 1Z1 DIGITAL CAMERA 3 YEAR INTERNATIONAL WARRANTY F/Rebel XTi Element Technologies Extended Battery f/Rebel XTi 5 jeg har lest mye her inne på forumet di 2-3 siste dagene, og har funnet mange bra tråder. og virker som om det er mange flinke folk inne på dette forumet. kommer sikkert til og spørre etter mye hjelp framover. når jeg begynner og plages,og lurer på ting. prøver og sette meg inn i denne hobbyen, og har lest foto-kompendiumet og fler poster for og sette meg mest mulig inn i begreper, instillinger, teknikker og slikt. og kommer fram til at jeg har mye og lære! er det noen som har ett canon 400D, som har gjort opp sine egene meninger om kameraet, så er jeg interessert i høre det også.? samt om noen har noen av di objektivene jeg har bestilt, og har meninger(ris/ros) og gi om dem? så takker jeg så meget mye for det også en ting jeg har sett etter her inne på forumet, som jeg ikke fant helt, og det er om det er noe jeg bør gjøre med kamera/ objektivene når di kommer i posten, da tenker jeg på forsiktighets regler,sjekke, vurdere og ect? for og ta best vare på dette utstyret? takk på forhånd for alle svar/tilbakemeld Best regards NUNE Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er dette enda en av disse "tullepakkene" på Ebay? Neida, det så faktisk ganske greit ut i forhold til hva mange av disse Ebay-pakkene inneholder, men det er en del også i denne pakken som bare er å kaste. Blant annet tele og vidvinkeladapterne er nok bare å kaste i søppelkassen, i og med at det ikke engang er listet opp navnet på produsenten. Du kan ihvertfall ikke regne med å bruke de til noe som krever en viss kvalitet. Minnekortet var av et ukjent merke. ille ikke stolt på det kortet til å ta godt vare på bildene dine til du får de overført til datamaskinen, ei ville jeg stolt på at minnekortleseren som følger med ikke ødelegger kortet eller dens filsystem. Uv og polariseringsfiltrene du får med, er muligens også av en så dårlig kvalitet at den reduserer kvaliteten betraktelig på objektivet ditt. Shipping insurance er vel normalt ikke noe man skal betale for, og den tre års garantien hadde du fått gratis i Norge, i form av en reklamasjonsrett... som for øvrig varer to år lenger (totalt fem år). Så til objektivene... 18-55 er jo kit-objektivet. I og med at det stort sett følger med pakken, til 2-300 kroner mer enn man betaler for bare kameraet, er det helt greit. Den kan man gjerne bytte ut etterhvert, for det yter ikke kameraet rettferdighet. 75-300 er et objektiv fra den filmbaserte tidsalder, men fungerer greit. Ville imidlertid mye heller hatt et 55-200 slik at du ikke mister området mellom 55 og 75 (og noe mer enn 200 uten stabilisator er ikke nødvendig på et speilrefleks uansett). 50/1,8 er et veldig bra fastobjektiv, men 50 blir ganske så trangt på et speilrefleks med tanke på crop-faktoren. Fint hvis du har en link til dette tilbudet, så kan jeg se om jeg kanskje har svartmalt situasjonen litt vel mye. Og hvor mye betalte du? I og med at mye av ekstrautstyret ser ut til å være "søppel" og at du må betale moms og tollgebyr for innførsel til Norge, og i og med at den internasjonale garantien gjerne betyr "samme hvor du bor i verden, kan du sende kameraet tilbake til USA og betale en formue i frakt så reparerer vi det der" og at du får to års mindre reklamasjon enn i Norge, så er det ikke sikkert at det var et så fantastisk godt tilbud. Sier dette for å advare andre, men kanskje du også kan avbestille denne pakken? Men som sagt... jeg kjenner verken pris eller andre forhold, men skriver ut fra hva andre her på forumet har opplevd. Men 400D i seg selv er et godt kamera som vil gi deg mye glede i årene fremover. Er mange som har det her på forumet, og det står mange erfaringer i tråder rundt omkring. Lykke til med nytt kamera Lenke til kommentar
Nune Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Er dette enda en av disse "tullepakkene" på Ebay? Neida, det så faktisk ganske greit ut i forhold til hva mange av disse Ebay-pakkene inneholder, men det er en del også i denne pakken som bare er å kaste. Blant annet tele og vidvinkeladapterne er nok bare å kaste i søppelkassen, i og med at det ikke engang er listet opp navnet på produsenten. Du kan ihvertfall ikke regne med å bruke de til noe som krever en viss kvalitet. Minnekortet var av et ukjent merke. ille ikke stolt på det kortet til å ta godt vare på bildene dine til du får de overført til datamaskinen, ei ville jeg stolt på at minnekortleseren som følger med ikke ødelegger kortet eller dens filsystem. Uv og polariseringsfiltrene du får med, er muligens også av en så dårlig kvalitet at den reduserer kvaliteten betraktelig på objektivet ditt. Shipping insurance er vel normalt ikke noe man skal betale for, og den tre års garantien hadde du fått gratis i Norge, i form av en reklamasjonsrett... som for øvrig varer to år lenger (totalt fem år). Så til objektivene... 18-55 er jo kit-objektivet. I og med at det stort sett følger med pakken, til 2-300 kroner mer enn man betaler for bare kameraet, er det helt greit. Den kan man gjerne bytte ut etterhvert, for det yter ikke kameraet rettferdighet. 75-300 er et objektiv fra den filmbaserte tidsalder, men fungerer greit. Ville imidlertid mye heller hatt et 55-200 slik at du ikke mister området mellom 55 og 75 (og noe mer enn 200 uten stabilisator er ikke nødvendig på et speilrefleks uansett). 50/1,8 er et veldig bra fastobjektiv, men 50 blir ganske så trangt på et speilrefleks med tanke på crop-faktoren. Fint hvis du har en link til dette tilbudet, så kan jeg se om jeg kanskje har svartmalt situasjonen litt vel mye. Og hvor mye betalte du? I og med at mye av ekstrautstyret ser ut til å være "søppel" og at du må betale moms og tollgebyr for innførsel til Norge, og i og med at den internasjonale garantien gjerne betyr "samme hvor du bor i verden, kan du sende kameraet tilbake til USA og betale en formue i frakt så reparerer vi det der" og at du får to års mindre reklamasjon enn i Norge, så er det ikke sikkert at det var et så fantastisk godt tilbud. Sier dette for å advare andre, men kanskje du også kan avbestille denne pakken? Men som sagt... jeg kjenner verken pris eller andre forhold, men skriver ut fra hva andre her på forumet har opplevd. Men 400D i seg selv er et godt kamera som vil gi deg mye glede i årene fremover. Er mange som har det her på forumet, og det står mange erfaringer i tråder rundt omkring. Lykke til med nytt kamera hei. takk for tilbakemeldingen. jeg la bare med det som sto i ordre seddelen i første innlegg. var mye kritikk her. men som svar kan jeg bare si at jeg vet ikke mye om dette.. det jeg kan si er at dette er valg og bestilt fra siden www.shopsunshine.com etter mange mailer fram og tilbake, med forespørsel-tilbud-forespørsel-tilbud-forespørsel-tilbud osv. ble til slutt enige. med tanke på pris, kommer dette til og koste 7 høvdiger. da er alle summer summert. var ikke dette en overkommelig pris? kansje ikke alt er av prima kvalitet, det er jeg ikke i stand til og si noe om enda.siden jeg er ny i faget. men til mitt forsvar, er dette et nybegynner kamera for meg. for og se om dette er noe for meg.. og pratet med canon om den garantien.. gjelder ikke utenfor usa, så derfor kjøpte jeg en ekstra garanti på 3 år. med service muligheter på alle canon autoriserte service verksteder i hele verden. forsto det slik at vi har 2 slike i norge. Camera & Videoteknikk AS (Bergen, CPS Service) og Serviceproffen (Oslo, CPS Service) så dette så jeg positivt på.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ok, jeg trodde dette var en Ebay pakke, som har med masse småtterier, og det er gjerne listet opp på samme måte som du gjorde i ditt innlegg. De pakkene er stort sett ganske verdiløse. Så da beklager jeg om jeg har tatt feil av tilbudet, ettersom dette kan virke som noe annet enn et typisk "Ebay-firma" Det som er viktig, er at minnekortet er av god kvalitet (Sandisk, Lexar eller Kingston er gode), og at firmaet du kjøper fra er seriøst. Hvis 7000 er inkludert moms og tollgebyr, og alt av tilbehør er av god kvalitet, så er det en grei pris. Om du noen gang får behov for garantireparasjon, så benytt for all del Serviceproffen. De er raske og seriøse. Camera & Videoteknikk er det nesten bare trøbbel med. Lenke til kommentar
Nune Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ok, jeg trodde dette var en Ebay pakke, som har med masse småtterier, og det er gjerne listet opp på samme måte som du gjorde i ditt innlegg. De pakkene er stort sett ganske verdiløse. Så da beklager jeg om jeg har tatt feil av tilbudet, ettersom dette kan virke som noe annet enn et typisk "Ebay-firma" Det som er viktig, er at minnekortet er av god kvalitet (Sandisk, Lexar eller Kingston er gode), og at firmaet du kjøper fra er seriøst. Hvis 7000 er inkludert moms og tollgebyr, og alt av tilbehør er av god kvalitet, så er det en grei pris. Om du noen gang får behov for garantireparasjon, så benytt for all del Serviceproffen. De er raske og seriøse. Camera & Videoteknikk er det nesten bare trøbbel med. takktakk da skal jeg selfølgelig bruke serviceproffen vist jeg noen gang skulle få bruk for service skal også sjekke opp minnekortet, og evt investere i Sandisk, Lexar eller Kingston Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå