Gå til innhold

AoC: Ubalansert klasse i beta?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken klasse er mest ubalansert i beta?

Si gjerne alternativ for PvE og PvP.

Jeg skal begynne på med en del venner og jeg vil velge noe som minner om Warlock når World of Warcraft kom ut - spillestil og rolle er helt uvesentlig jeg vil bare ha noe som er like kraftig.

I betaen er det bell Templest of set som er best overpowerered. Men er jo en grunn til at beta finnes, for å gjøre om disse tingene.

Lenke til kommentar

Ikke tro at klassene som var OP i beta kommer til å være OP ved launch, det kan godt hende at noen er det, men de fleste vil vel ikke være det. Det kan godt hende at nye klasser blir OP og at de klassene som er OP i level 20 er langt ifra OP i level 80.

Etter det jeg har hørt var Tempest of Set det som ble sett på som mest OP siden rangers fikk bowen deres fikset. Tempest of Set: Stuns, høy damage + andre kule ting og bra heals noe som gjorde dem litt OP i betaen.

Men spill ikke det som er mest OP, spill det du synes er moro fordi de som er OP er som regel ikke alltid OP.

Selv spillte jeg warlock i WoW, men jeg startet Warlock ved release og viste ikke noe om at de kom til å bli OP og de var ikke OP i starten av spillet i level 60 heller, men ble det etterhvert. Men hvis man hadde skills så kunne man slå en warlock ganske lett med de rette taktikkene, men de fleste kunne ikke de.

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne på med en del venner og jeg vil velge noe som minner om Warlock når World of Warcraft kom ut - spillestil og rolle er helt uvesentlig jeg vil bare ha noe som er like kraftig.

FEIGING! :p

Endret av Bullseye1337
Lenke til kommentar

Du er en tulling om du velger klasse sånn. OP klasse nå, blir garantert nerfet om en mnd eller to. Hva da?

Vil du ha easymode gjennom alt du gjør, hold deg til WoW er du snill.

Og det var faktisk folk som spillte warlock pre TBC. Forskjellen på dem og deg var at de faktisk var gode og spille klassen sin.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt fortelle deg at Herald of Xiotli er nå den mest ubalansertre classen, men ikke forvent at det er slik når spillet blir sluppet, det var akkurat for å finne slike feil at beta-weekend ble holdt.

Rart, hørte aldri noe om at HoX var i nærheten av å være OP i beta reviews som inneholdt hvilke klasser som var litt OP og folk sines meninger i tråder.

Lenke til kommentar

Utdrag fra ett intervju med Gaute Godager

Which class has been the most popular has changed several times, and it is a very good indication of an exploit. Wink, wink.

Så hvis en klasse blir veldig populær, så er det stor sannsynlighet for at Funcom vil ta en nærmere titt på den for å se om noe ikke er som planlagt.

Lenke til kommentar

Å velge klasse basert på hva som er mest OP i betaen er som regel en dårlig løsning. FoTM-klasser er nettopp det, flavour of the month. De ligger på toppen av næringskjeden i noen måneder, og så skiftes de ut. Warlock var ikke akkurat easymode i beta, eller like etter release. Da var det shaman som herjet. Spør dem som fremdeles spiller shaman om det var lurt å basere klassevalget på hva som var OP en gang i tiden.

Ellers er det ikke noen overraskelse at Pycnopodia vil ha ting så enkelt som mulig, han er tross alt en botter.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt fortelle deg at Herald of Xiotli er nå den mest ubalansertre classen, men ikke forvent at det er slik når spillet blir sluppet, det var akkurat for å finne slike feil at beta-weekend ble holdt.

Rart, hørte aldri noe om at HoX var i nærheten av å være OP i beta reviews som inneholdt hvilke klasser som var litt OP og folk sines meninger i tråder.

jeg har heller ikke hørt et kvekk om at hox er overpowered, på samtlige xx forums..

Lenke til kommentar
Ellers er det ikke noen overraskelse at Pycnopodia vil ha ting så enkelt som mulig, han er tross alt en botter.

Jeg har faktisk aldri brukt en bot, men det jeg er ute etter er en helt som er best mulig. Vanskelighetsgrad finnes heller ikke i slike spill, det er laget for at selv de som ikke vet hvordan de plugger i en nettverkskabel skal klare å spille det.

Balanse i slike spill går også ut på at en klasse skal ha omtrent like mange overlegne motspillere som underlegne motspillere, den mest ubalanserte klassen blir da den som har færrest overlegne motspillere. Det har ikke lykkes noen å balansere slik at alle klasser stiller likt mot hverandre. Er man uenig med dette har en ikke spilt lenge nok.

Ved nærmere ettertanke tror jeg det blir bedre å satse på noe som levler fort - dreper hurtig og blir kjapt ferdig med quester. Er helten min høyere level skal den nok klare å ganke det meste selv om den ikke er den sterkeste.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Ved nærmere ettertanke tror jeg det blir bedre å satse på noe som levler fort - dreper hurtig og blir kjapt ferdig med quester.

Er ikke sikker om de levler fort osv. men tror conqurer blir bra siden de holder ut ganske lenge, tar endel damage og kan bruke de fleste våpen + heavy armour ;D

menmen jeg kan jo ta feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...