Mr. ve Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har to spill som er kjøpt i England (Z&W og RE4, om det har noe å si). De virker, men jeg har så merkelige farger og litt grafikkfeil i dem. Trodde(/tror kanskje ennå) at det var den berømte GPU-feilen til Wii, men det virker som om det kun er i de importerte spillene. Idag når jeg skulle spille RE4 igjen, kom det en høy durelyd fra Wii'en. (Den var så høy at jeg først trodde den kom fra høytalerne). Tok ut plata, og duringa stoppa. Satte inn GH3, ingen during. Satte inn RE4, during. Satte inn SMG, ingen during. Satte inn Z&W, during. Har nå spilt SMG i et kvarters tid, ingen during. Hva kan det komme av? Lenke til kommentar
noxon Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det er absolutt ingen teknisk grunn til at UK spill skulle være annerledes enn norske spill. For det nordiske markedet lager de sjeldent egne kopier av spill, det er som regel av samme produksjonsrekke som UK spill, kun med annen innpakning og manualer. Teknisk sett er innholdet på dvden helt identisk. Platene er identiske. Jeg kjøper mange spill fra UK, har aldri hatt problem med de på Wii. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det eneste spillet jeg har kjøpt fra utlandet er Mortal Kombat Armageddon fra den engelske Amazon, og det fungerer ikke i det hele tatt. Alle spill jeg har kjøpt her i Norge har fungert uten problemer unntatt Bully og Super Mario Galaxy. SMG måtte oppdateres først (men patchen lå på platen), og Bully måtte bare starte tre, fire ganger før det "gav opp" og fungerte (men har ikke den fjerneste anelse om hvorfor det ikke fungerte med en gang). Har aldri hatt problemer med noen av dem senere, og jeg har stort sett gått gjennom begge to. Lenke til kommentar
kottila Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Har to spill som er kjøpt i England (Z&W og RE4, om det har noe å si). De virker, men jeg har så merkelige farger og litt grafikkfeil i dem. Trodde(/tror kanskje ennå) at det var den berømte GPU-feilen til Wii, men det virker som om det kun er i de importerte spillene. Idag når jeg skulle spille RE4 igjen, kom det en høy durelyd fra Wii'en. (Den var så høy at jeg først trodde den kom fra høytalerne). Tok ut plata, og duringa stoppa. Satte inn GH3, ingen during. Satte inn RE4, during. Satte inn SMG, ingen during. Satte inn Z&W, during. Har nå spilt SMG i et kvarters tid, ingen during. Hva kan det komme av? Har spill fra frankrike, spania og UK. Ingen problemer med noen av de. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg må slå av og på maskinen for å få ut Brawl som jeg kjøpte fra USA. Bortsett fra det har jeg ikke opplevd noen problemer. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Har kjøpt fire spill i England, og alle virker helt fint på min norske Wii. Endret 28. april 2008 av Gonzolaz Lenke til kommentar
Juke Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Har kjøpt Resident Evil 4 og Gottlieb Pinball i England til min Wii, begge funker som de skal (har norsk Wii selvsagt). Duringen på den ene platen kan muligens skyldes ubalanse i platen, noe som får den til å vibrere. Er dette tilfelle er det neppe så mye du kan gjøre med det annet enn å kanskje dempe lyden fra vibrasjonene litt ved å legge noe mykt under selve konsollen. Du kan enkelt se om dette kan hjelpe ved å rett og slett løfte opp Wiien med hånden (forsiktig!) mens platen roterer, hvis durelyden forsvinner når konsollen løftes opp fra underlaget er det snakk om vibrasjoner som forplanter seg til underlaget (bordet/gulvet), og dempetrikset jeg nevnte tidligere bør fungere. Har et par plater som skaper en svak during selv (høres ut som en basstone som spilles hele tiden når platen roterer), og jeg har løst problemet ved å legge en bit skumgummi (eller hva det nå var slags materiale, var mykt i allefall) under konsollen. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Det finnes tre forskjellige versjoner av et Nintendo Wii-spill. Du har NTSC-U, NTSC-J og PAL. NTSC-U er spill som er gitt ut hovedsaklig i USA. NTSC-J er spill som er gitt ut hovedsaklig i Japan. PAL er spill som er gitt ut hovedsaklig i Europa. Alle spillene i europeiske butikker er PAL, og av identisk versjon. Sjekk plata om det står "PAL" på den. Hvis det står at det er en av de to andre versjonene, så ville ikke Wii´en din kjøre det med mindre du bruker Freeloader, eller en modchip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå